• Irma

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Annica P: Angående ditt positiva test på cardiolipinantikroppar, min läkare var lite inne på att man kan ha antikroppar som bildas, syns först under graviditeten. Men som ogravid kan det vara negativt. Hoppas helgen i Stockholm blir trevlig trots omständigheterna!

• Irma

Bettan: Det var inget hon kunde hänvisa till studier eller hade underlag på. Det kom fram när vi diskuterade efter mitt 5:e MA. Mer som om hon tänkte högt liksom... Men intressant tanke!

• Irma

Jenna: Välkommen hit! Beklagar dina missfall  
    Har du blivit remitterad för någon utredning? I trådstarten finns "behandlingslistan", där kan du se hur många solskenshistorier. Även se medicineringar.

lillaD: Kul att se dig! *vinkar* Det var länge sen! Hur är livet som mamma?  

• Irma

AnnicaP: Spännande med österländsk medicin! Har hört talas om Dr Nie (osäker på stavningen), men inte Dr Yang.  Vad hade denne Dr Yang för teori?

Jenna: Mina MA har jag skrapat ut. Då har det tagit ca 3 veckor till ÄL. Alltså 5 veckor till nästa mens. Men det är väl väldigt olika för olika folk kan jag tro.

Äntligen dax: Vad jobbigt om inte allt kommit ut Jag har klarat mig med en skrapning. Vet tyvärr inte om cytotec eller liknande kanske kan tas istället för ytterligare en skrapning. Hoppas allt går bra imorgon! 

• Irma

Annica: Spännande! Du får hålla oss uppdaterade på örternas inverkan

nettan: Välkommen Beklagar dina missfall Precis som Bettan skriver så har du rätt till utredning!

Äntligen dax: Fan vad jobbigt

• Irma

MCT79 & Kronjuvel: Välkommna Beklagar era missfall Som Annica skriver kan man läsa i trådstarten och lära sig en del. Även läsa bakåt i trådarna (om ni orkar) Annars får ni fråga på. Finns ett fantastiskt stöd här inne! Jag har efter 5 MA lyckats komma till v:28 (med hjälp av blodförtunnande och kortison). Och det hade aldrig gått utan alla fantastiska tjejer här inne!

MCT79: Tycker du ska försöka få blodförunnnande nästa gång, trombyl och fragmin(eller innohep). Bäst hade ju varit om du lyckades få en riktigt bra utredning, men det är det få som får i Sverige.

Har ni kollat med strandkliniken i Stockholm? Har hört att dom kan vara lite mer öppna mot att testa olika behandlingar.

• Irma

Grattis Pinglan!

Daniela: Nu är klockan över 12... Hoppas det går bra för er

• Irma

MCT79: Vad motigt med oengagerad läkare Hoppas du lyckas få komma till Frida! Det är som Daniela skriver. Man får jobba sig blå och hålla koll på allt själv.

Daniela: Vad skönt att det såg bra ut  
    Med mig är det bra. Med klumpen också. var hos min fantastiska läkare idag. Flödet till moderkakan såg fint ut och mätningar på själva klumpen visar att h*n växt som h*n ska. var lite orolig att något börjat hända, har slutat helt med kortisonet för 2 veckor sen och då blossade mina eksem upp igen. + att jag slutat få blåmärken efter fragminsprutorna. Men allt såg ju fint ut Läkaren lovade mig att jag ska få föda på spec. MVC, känns bra. Är i v:27+6 idag, känns alldeles fantastiskt

• Irma

vad skriver flummiga jag egentligen. Jag ska få föda på spec.förlossningen! inte på mvc

• Irma

Jenna: Vad jag har hört är det inget farligt med lågt tsh. Men det ska inte överstiga 2,0 vid en graviditet. T4 ska ligga mellan 9-19, vet inte om det klassas som lågt? Bettan har nog bättre koll på detta...

Daniela: Min läkare gjorde inte ett riktigt TUL, hon mätte skallen, och två mått på bålen, men påpekade att det inte var lika nogrant som man ska. Ska på ett riktigt TUL nästa tisdag. Tråkigt av din barnmorskan att inte berätta att man kan göra tillväxtultraljud. Allt som kan hålla såna som oss lugna är värt att nämna!
    Vi har inte tagit reda på kön, och ingen har råkat försäga sig eller visa något vid UL.

Yasa: Välkommen hit!  

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14