• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Finessan
    Hjördan skrev 2010-04-22 19:55:20 följande:
    Hej på er! Har haft riktigt riktigt jobbiga dagar efter missfallet och varit borta härifrån lite, och det är väl inte över, men har fått lite ny kraft igen att försöka bli utredd på allvar för missfallen.  Läser Dr Beer-boken just nu och blir t o m lite arg för att ngn läkare borde ha reagerat mer på min historia med 5 missfall. Det kan ju ligga sjukdom bakom som måste behandlas.Kanske ganska troligt till och med. Jag tror jag har slängt tid och pengar i sjön med att "bara" tro på IVF. Min naturliga graviditet visar dessutom att det inte är IVF som är den enda lösningen. Nu känner jag mig laddad för att möta läkarna igen! Grr! Liss: Pregnyl hade jag inte med på min frågelista till läkarna, skriver upp det också! Tack! :)
     Men nu ser jag att du redan finns här i tråden. Du kan alltså bortse från mitt tips ang. tråden. {#lang_emotions_wink}

Jag har fått ett par mail där det står samma som värden där uppe skriver. Har dock ifrågasatt detta med medlemsgrupp och väntar svar. Det här har gjort mig sur.
  • BettanB

Laban: Jo, jag vet. Jag har ju valt att inte räkna mina kemiska graviditeter ens. Annars vet jag nästan inte hur många jag skulle vara uppe i. *suckar-tungt* Det senaste var ju förra månaden efter att vi slarvat med skydd under semestern; helt sjukt egentligen.
    Men nu skall vi snart börja försöka igen på allvar.

Sorg i BettanMansion.
  • Liss

Bettan: Pregnyl finns vad jag vet inte i endossprutor (så som tex fragmin), så man får sitta och mixtra med vätska (1 rör) och pulver (2 rör á 5000 IE) och olika sprutspetsar en gång i veckan. En sjuksköterska visade mig först hur man ska göra och så fick jag öva på att dra upp vätska och så, mycket pedagogiskt. Jag tar alltså sprutorna själv, men om man vill får man göra det på sjukhuset istället.

Lider med er alla som har det tufft och mår dåligt. Hoppas så att ni orkar fortsätta att kämpa och önskar er all lycka till! Kram 

• Längtan efter liten

God morgon tjejer.
    Nu börjar min jobbhelg så idag jobbar jag ända fram till 21:00 och börjar 10:00
    Imorgon nästan likadant samt söndag. Så jag kanske inte är inne så mycket i helgen (vilket ska bli skönt) att få rensa skallen lite från fl träsket :) där jag så lätt fastnar.

Vad ska ni hitta på i helgen då? för jag antar att ni har turen att vara lediga ;)

Längtan efter liten är stor
  • Laban82

Bettan: Okej, jag har nog räknat med även de kemiska graviditeterna. Fan alltså va livet kan va orättvist.

Då vi planerade att börja försöka bli gravida var hela tiden min tanke att jag inte trodde jag skulle bli gravid, det tog 7 månader första gången. Men ALDRIG att jag tänkte att man kan bli gravid hur typ "lätt" som helst men icke kunna behålla dom. Ingen pratar ju om sånt, eller är öppen om sånt.

Jag bloggar om vårat husbygge som nu är klart hus Där har jag ibland upp mot 200 läsare. Jag håller på att fundera om jag ska berätta där då jag "outar" graviditeten om hela historian????
    Jag är jätte kluven.

Är rätt ny på mitt jobb och dom vet inget om min historia och det är rätt skönt där att vara "normal gravid" om ni förstår. Jag berättade för dom för en vecka sen. Skulle kanske vara dumt att berätta i bloggen, man vet ju aldrig vem som läser och det är ju skönt att ibland bara va normal Men tillika känner jag; att tänk om någon där sitter och läser min blogg och skulle må så bra av att veta vad jag gått igenom och kanske tar kontakt och kanske man kan hjälpa stötta den personen.

Förstår ni hur jag menar....Hur skulle ni göra???

Kram på er♥

• Odetta
    Laban82 skrev 2010-04-23 13:57:12 följande:
    Bettan: Okej, jag har nog räknat med även de kemiska graviditeterna. Fan alltså va livet kan va orättvist. Då vi planerade att börja försöka bli gravida var hela tiden min tanke att jag inte trodde jag skulle bli gravid, det tog 7 månader första gången. Men ALDRIG att jag tänkte att man kan bli gravid hur typ "lätt" som helst men icke kunna behålla dom. Ingen pratar ju om sånt, eller är öppen om sånt.Jag bloggar om vårat husbygge som nu är klart hus Där har jag ibland upp mot 200 läsare. Jag håller på att fundera om jag ska berätta där då jag "outar" graviditeten om hela historian????Jag är jätte kluven. Är rätt ny på mitt jobb och dom vet inget om min historia och det är rätt skönt där att vara "normal gravid" om ni förstår. Jag berättade för dom för en vecka sen. Skulle kanske vara dumt att berätta i bloggen, man vet ju aldrig vem som läser och det är ju skönt att ibland bara va normal Men tillika känner jag; att tänk om någon där sitter och läser min blogg och skulle må så bra av att veta vad jag gått igenom och kanske tar kontakt och kanske man kan hjälpa stötta den personen.Förstår ni hur jag menar....Hur skulle ni göra???Kram på er♥
    Jag har varit otroligt öppen med mitt liv och min kamp om mina barn sedan start, just av den anledningen du nämner, att finns det en enda därute som går igenom samma sak så skulle jag kanske kunna hjälpa, ge hopp eller inspiration genom att prata öppet om det.

Men det är en bra fråga, för man blir ju väldigt utlämnad. Samtidigt så ja, pratar man inte om det så "finns det ju inte".

Hade du själv velat hitta en sådan blogg? Hade den hjälpt dig? Jag tror att du hittar svaret till din fråga om du svarar på dem frågorna.

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • BettanB

Laban: Orkar inte ens tänka på att räkna alla dem, men en av dem finns med i min beräkning ändå.. *pustar*

Jaaaa du, vet faktiskt inte. Jag är rätt privat av i mig och hade nog inte skrivit om mina mf i en blogg om inte bloggen var väldigt "anonym" (dvs så gott det går på nätet).

Liss: På så vis. Är det väldigt omständligt att blanda och dra upp och så?

Sorg i BettanMansion.
  • BettanB

Vad bra. Nu har forumvärden hittat en alternativ lösning som gör att alla som behöver oss kan hitta hit. Det kommer att finnas en fäst tråd i allmänna delen "Svårt att få barn" och i den kommer det finnas länkar till viktiga trådar. Vår tråd kommer dock att ligga kvar som medlemstråd.

Sorg i BettanMansion.
  • Laban82

Tack för era svar. Det är många som vet vår sits. Alla våra vänner och familj. Men kanske inte de rätta som också skulle behöva få veta att dom inte är ensamma. Ska fundera på hur jag ska göra. Bloggen är väldigt oanonym. I.o.m. att jag baa skrivit om bygget och huset, ej mycket privat så vet jg inte. Men det är ju helt klart en väg att nå ut till´andra. Om inte, få andra "normala" fatta hur det kan va. Svammel svammel.

Nej nu ska jag ta helg mina vänner men sköt om er.
    Kram♥

• Irma

Hjördan & Bettan: *stor kram* 

Alla: jag önskar att jag kunde prata mer öppet med dom som jag känner förtroende för om missfallen. Helst skulle jag vilja kunna det med alla. Det skulle öka förståelsen och säkert kunskapen om missfall i förlängningen.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14