• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • BettanB

Låter som du har problem med infästningen helt enkelt; de fäster nog aldrig ordentligt utan snuddar nog bara till tillräckligt för att ge en minimal stegring någon dag. Hoppas att man kan hitta något på utredningen annars tycker jag att du åtminstone skall kräva ASA och innohep från äl.

Sorg i BettanMansion.
  • mojutten

Lessen Odd. Jag går igen samma sak jag med denna månad, svaga positva test men blod. Känns lagom kul.

Skickar lite kramar

• Irma

Odd & Mojutten: Beklagar verkligen

Grisolle: Ja, man måste tyvärr läsa på. Många läkare är inte alls insatta i våran problematik. Fråga på så mycket du vill här så ska vi svara!
  • BettanB

Usch, vad lack jag blir. Fortfarande ingen mens; är på dag 28 och vill bara att den skall komma någon förbannade gång. Kan det innebära att jag inte haft äl alls den här månaden eller var den kanske sen? Har ju ansträngt mig att inte ha koll eller bry mig för att verkligen ta en mental paus från skiten.
    Har provera hemma och funderar lite på att köra på det, men då tar det väl 10 dagar innan man får mensen?

Sorg i BettanMansion.
  • Odetta
    BettanB skrev 2010-05-01 14:35:21 följande:
    Usch, vad lack jag blir. Fortfarande ingen mens; är på dag 28 och vill bara att den skall komma någon förbannade gång. Kan det innebära att jag inte haft äl alls den här månaden eller var den kanske sen? Har ju ansträngt mig att inte ha koll eller bry mig för att verkligen ta en mental paus från skiten. Har provera hemma och funderar lite på att köra på det, men då tar det väl 10 dagar innan man får mensen?
    Det är alltid jobbigt när man bestämmt sig att ta en paus från kontrollen och så gör kroppen på annat vis än vanligt...tycker nästan att det  borde finnas av och på knappar. Hoppas den kommer igång snart! Vad är provera?

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Får jag bolla en fundering med er härinne?

Blöder inget mer och känner mnig bara förvirrad...ska ta nytt test i morgon. Är SÅ trött på allt det här så det finns inte....så jag funderar på en sak.

Om det som det verkar går åt fanders denna gången med....kan det vara en bra ide att använda nått hormonellt preventivmedel några månader för att "omstarta" kroppen???

Jag funderar då främst på p-ring för när jag hade den för 3 år sen så mådde jag riktigt riktigt bra. Kände mig så himlans hormonellt balanserad, ingen pms och kort mens. Kände mig jämn och lugn i kroppen.

Och nu är ju allt bara upp och ner och går det inte vägen nu så är detta 4de mf på raken...det kan ju inte vara bra för kroppen.

Så om min kropp inte funkar för att den genomgår sånna hormonella skiftningar mellan alla hormoner för ÄL och alla hormoner för grav och mf och vad det nu allt är...tror ni en p-ring i några månader kan ställa saker och ting till rätt?

Ska fråga läkaren den 12/5, men tänkte jag bollar lite med er först.

(sedan är jag så trött på det här och kan inte alls slappna av...det går inte att "ta det som det kommer" utan antingen är jag helt på och 100% eller så är jag 100% av....på vet jag inte hur orken håller och av kan jag nog bara vara om jag vet att jag inte kan bli gravid, dvs med p-ring)

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Irma

Bettan: Låter riktigt jobbigt att kroppen inte vill sköta sig och låta dig ha paus ifred

Hur verkar provera?
    Odd: Har tyvärr ingen aning om huruvida det är bra att "starta om kroppen". Det kanske rent metalt är bra med en period med p-medel som gör att du inte kan bli gravid. Helt paus liksom? 
  • BettanB

odd: Det var vad de föreslog mig på SU när jag hade det jobbigt i höstas; att ta en paus och köra p-piller ett kort tag för komma i fas igen.

Irma: Provera för att få igång mensen; man tar det i 10 dagar och sen slutar man och då kommer mensen. Vet dock inte om man kan ta det färre dagar och ändå få mensen direkt vid stopp.

Sorg i BettanMansion.
  • Längtan efter liten

jag beklagar verklkigen till er som fått pluss och sen fått det krossat. jag hoppas innerligt att det snart kommer gå bra för er.. stoooor kram

Längtan efter liten är stor
  • Laban82

Pinglan: Usch gråter Varför tror dom att det dog? Var det nått fel på fostret eller borde du haft någon annan medicin?

Odd: beklagar verkligen.... så jobbigt när hoppet krossas om och om igen

Bettan: tror du gör rätt att inte räkna dom kemiska missfallen, men man gör ju ändå det i hjärtat. Trots att de kemiska är lättare att komma över. Håller tummarna för dig tjejen. Hoppas på att du hittar en bra läkare som vet va han pysslar med.

Kram alla som har det jobbigt och hoppas ni fick en fin valborg trots allt.

Kram

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14