• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • BettanB

Sparken: Härligt att höra att det går så bra.

Pinglan: Hoppas verkligen att du kan hitta en läkare som är villig att skriva ut fragmin/innohep i varje fall. Det börjar ju bli lite av standard numera. Var är det du bor?

Sorg i BettanMansion.
  • Pinglan83

Bettan: Jag bor i Linköping. Min barnmorska som jag hade denna gång (spec MV) hade tydligen jobbat med Dr Mathiesen och hon talade varmt om sprutorna så jag hoppas att det ska gå att få det nästa gång. Hur är det med dig? Har för mig att jag läst att du haft ännu ett MF? Kram

Hoppet är det sista som överger människan
  • BettanB

Pinglan: Så var det ju ja... Och dr Berg har du inte fått tag på? Han är verkligen toppen och en god vän till dr LM. Låter som om du kan hoppas på att få dem då; vad skönt att kunskapen sprider sig!

Med mig är det så där. Njae, hade ett pluss som kom och gick för ett tag sen, men det räknar jag inte som mf längre. Nu är jag mest stressad över att den sabla mensen inte vill komma; det är meningen att vi skall köra igång efter pausen, kommande cykel, och jag längtar.

Sorg i BettanMansion.
  • Pinglan83

Skönt att höra att ni är på G igen och att du faktiskt längtar {#lang_emotions_smile}. Roligt att höra lite positiva tankar från dig, har varit orolig för dig. Håller tummarna att mensen kommer snart då och att det tar sig inom en snar framtid. Kanske, kanske att vi hamnar så att vi kan stötta varandra i våra nästa graviditeter. (lite positivt tänkande är aldrig fel {#lang_emotions_sunny} )

Sov gott!

Hoppet är det sista som överger människan
  • Irma

Bettan: Ja, balans på det hela låter sunt! Har inte riktigt kunnat sätta  fingret på VAD jag skulle vilja höra/inte höra om graviditeter. men det du säger låter precis rätt för mig också!

Pinglan: beklagar ditt MA hoppas det går bra med skrapningen!
    Icka: Hoppas verkligen det går hela vägen för dig nu  
    Sparken: Fint att höra  att det går bra för dig
  • Längtan efter liten
    icka76 skrev 2010-04-29 16:05:23 följande:
    Längtan: Är i v.20 nu.
    men har läkaren sagt att det finns e förhöjd risk för det nu? vad säger de mer då? är du sängliggande?
    Längtan efter liten är stor
  • Odetta

Jag orkar inte mer {#lang_emotions_cry}

plussade svagt svagt på Cb i morse....köpte RFSU och fick svagt svagt på det med...BIM idag...helt perfekt tempkurva...började leka lite med tanken att ja, det kanske har tagit sig lite bättre den här gången....CB starkare än alla andra jag tagit i år...

...gick på toa och faaaaaan *gråter*

Jag orkar inte mer. Det här året har bara varit skit hittils:

MA januari
    mf februari
    mf mars
    mf april

VArför blir det såhär hela tiden??? Jag förstår inte. Och vi skulle ha haft vårt första möte för utredning i torsdags men dem ringde och sa att läkaren var sjuk....ny tid den 12/5.

Tänk om besöket hade blivit av och man hade kunnat få nån medicin så kanske den här hade stannat? Vad är det för fel på mig???

förlåt för ego men vad fan...mf #6? {#lang_emotions_cry}

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • BettanB

odd: vad tråkigt.   Mitt sätt att hantera det är att helt enkelt inte räkna de biokemiska (vilket ju läkarna heller inte gör). Försöker tänka på dem som mens och sopa bort dem annars hade jag aldrig pallat. Nu gör de faktiskt inte mer ont i själen än vad en vanlig mens gör (kan ju göra ont nog bara det). Övning ger färdighet... *bitter*

Och jag tror absolut inte att du hade kunnat få någon medicin av läkaren direkt för att undvika det här. Tänk inte så.

Sorg i BettanMansion.
  • grisolle

Jag tror att jag ska ringa dom i nästa vecka och höra mig för lite när det gäller första besöket, kanske går fortare om man ligger på lite... Mensen kom idag så nu sitter jag här med ett glas rött vin - alltid nåt... {#lang_emotions_undecided}
    Har tänkt skriva ihop lite fakta härifrån tråden innan vi går dit men det hela känns så rörigt med alla typer av mediciner och teorier, känns som att man måste bli expert för att kunna få hjälp!

Irma skrev 2010-04-28 22:08:13 följande:
    Jag tycker också det är jobbigt med gravidsnack ibland. Men jag vill inte att alla bara försvinner när dom är gravida! Svårt det här... Mojutten: Hoppas innerligt att det inte behövs mer missfall för din del! Jag tycker det sliter enormt att man tvingas genomlida 3 missfall innan någon ens tittar på en.  Grisolle: Låter som om dom vill tajma in prover på rätt dagar. Kanske för VUL med koksalt också? Låter bra att få taget proverna på rätt dagar i cykeln! Finesssan har en bra lista på prover hos sig. Jag har testat trombyl + progesteron en graviditet. Trombyl+Fragmin en annan graviditet. samma resultat som innan
  • Odetta
    BettanB skrev 2010-04-30 22:09:24 följande:
    odd: vad tråkigt.   Mitt sätt att hantera det är att helt enkelt inte räkna de biokemiska (vilket ju läkarna heller inte gör). Försöker tänka på dem som mens och sopa bort dem annars hade jag aldrig pallat. Nu gör de faktiskt inte mer ont i själen än vad en vanlig mens gör (kan ju göra ont nog bara det). Övning ger färdighet... *bitter*Och jag tror absolut inte att du hade kunnat få någon medicin av läkaren direkt för att undvika det här. Tänk inte så.
    Tack Bettan.

Jusst nu känns det bara som att jag vill ge upp. Vad är det för mening när det bara blir såhär hela tiden? Jaja...vi behöver i alla fall inte använda några preventivmedel, det går ju ändå inte vägen *bitter, ja*

Den i februari och den i mars har jag kunnat borsta av mig rätt bra...men den här gången så blev ju strecken tydligare....och dem hade en stegring från igår till idag...tillät mig att bli lite hoppfull.

men nix.

Jag förstår bara inte vad det är för fel på mig...vad är det för fel på mig?

*ledsen och trött*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14