• Liss

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Bettan: Surfade förbi den här tråden och råkade få syn på din fråga. Jo, jag tar pregnylsprutor en gång i veckan. 10 000 IE per vecka. Från plus till ca v. 14.

Tror att jag har kikat in här förut någon gång och presenterat mig. Känner så väl igen mig i era historier. Har tre ma:n och en utredning bakom mig och är nu gravid för fjärde gången. Är i v. 13 och allt ser bra ut. Tror att det beror på kombinationen pregnyl och fragmin.

Stor varm kram till er alla!

• Liss

Bettan: Pregnyl finns vad jag vet inte i endossprutor (så som tex fragmin), så man får sitta och mixtra med vätska (1 rör) och pulver (2 rör á 5000 IE) och olika sprutspetsar en gång i veckan. En sjuksköterska visade mig först hur man ska göra och så fick jag öva på att dra upp vätska och så, mycket pedagogiskt. Jag tar alltså sprutorna själv, men om man vill får man göra det på sjukhuset istället.

Lider med er alla som har det tufft och mår dåligt. Hoppas så att ni orkar fortsätta att kämpa och önskar er all lycka till! Kram 

• Liss

Kikar in här lite då och då och såg att ni har pratat en del om lågt hcg. Min läkare har sagt att det visserligen inte finns så mycket vetenskapliga tester, men att hennes erfarenhet har visat att pregnyl ofta funkar om man har en liten aning lågt hcg. Jag fick, efter tre ma:n, testa med 10 000 IE pregnyl per vecka från plus till v. 14 - och det funkade (i kombination med fragmin). Önskar er all lycka till!

• Liss

Mojutten: Ja, jag tog första sprutan på BIM+1. Mina små gav tidigare upp någonstans mellan v 5-8.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14