Inlägg från: Laban82 |Visa alla inlägg
  • Laban82

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej hittade hit jag också

Frågar igen...

Hur mycket Prednisolon skall ni ta vid graviditet och hur länge ska ni ta det.

Jag tar ju 10 mg nu och går in i v. 9 i morgon. Funderar på att sakta minska till 5 mg. Är jag tokig?
    Mår inte så bra av kortisonet är uppsvullen som en boll och allmänt olustig.

Va tror ni experter

Kram på er.

• Laban82

Mrs Sara: GRATTIS Åh va härligt.
    Gick själv in i v. 9 idag men har först ul om 2 v. Det är ju as länge dit...vet inte hur jag ska fixa det. Har haft lite lite illamående 2 dagar i rad nu så jag hoppas hoppas den lille lever ännu.
    Kram och grattis igen.

Bling: Jag fortsätter med 10 mg prednisolon. Mår någon annan skit av det??? Tack för rådet iallafall.

Hjördan: NEJ usch förstår din oro, men håller tummar att det inte betydet mf. Stor kram

• Laban82

Bling: Jag har missat.... vad är det för behandling du gjort? Hoppas det blir lyckat resultat.

EGO: Var så orolig och rädd att jag inte kunde släppa tanken att hjärtat slutat slå.
    Så idag v. 8+1 var jag på ett vul. Den lilla lever Hjärtat slog och den hade växt. Nu var den 12,6 mm Jag tycker det lät litet men han sa att det var normalt.
    En enorm lättnad. I morgon kommer dock oron tillbaka igen. Brukar funka så.
    Ska tillbaka på nytt vul efter påsk, den 6/4.

InHeaven: Dom brukar ju ändå sen föreslå behandling trots inget fynd. Lycka till.

• Laban82

InHeaven: Hos oss hittades det inga fel. Jag har lätt PCO, men finns ingen direkt forskning om det är eller inte är ökad missfalls risk vid PCO.
    Vi fick därför pröva progesteron (hjälper slemhinnan bli bra inför graviditet och hjälper gulkroppen med dess hormoner) och ASA (blodförtunnande). Det är väl de vanligaste man skriver ut. Progesteron ha väl inte visats vara någon fara att ta vid grav. så det är dom rätt frikostiga med.

Det dom gjorde mer än ta prover var:

På mig:
    -titthålsop. Kollar om det finns någon skiljevägg eller om livmodern på nått sätt är missbildad. Man kollade även i mitt fall efter endometrios.
    -livmoder och äggledarspolning (kollar att det inte är hinder i vägen tror jag)

På mannen:
    -Kromosom prover
    -spermaprov

• Laban82

Usch idag är jag super orolig. Mina bröst har mitt i allt slutat ömma. Är i v. 8+5. Ska på vul på tisdag tack ock lov.

• Laban82

Hej vänner och tack för tanken.

Idag fick vi se pyret som växt till hela 12,6 mm. De hade början till armar och ben och rörde sig. Är såååå glad, kan inte beskriva.
    Helt otroligt, trodde inte jag skulle få vara med om detta efter 7 missfall.

Jag tror jag ska börja gå i kyrkan

Vi är ju definitivt inte i mål ännu, men en bit ha det ju gått.
    Ska på nytt vul/ul om 2 v. är då i v. 11+0.

Kram alla, såååååååååååå lycklig

• Laban82

Hjördan: Jag har att det ilar bak i benet. Läkaren förklarade att det nog är upplukringar i bäckenet som ska vidgas, ischas ligger i närheten och kan då komma i kläm.
    Isåfall kan det ju va positivt din värk. Men jag förstår att du tänker negativ, det gör jag också och ALLT! Tror vi alla i denna tråd har svårt att fatta upp det positiva.
    Jag håller alla tummarna för dig. Kan du inte försöka få en tid tidigare, de e ju döden att vänta så där länge?

Fialisa: Usch jag beklagar verkligen att du måste hänga här med oss. Du ha haft en kämpig väg, liksom oss andra. Hoppas vi kan hjälpa dig på din väg.
    Stor kram till dig.

Kram alla

• Laban82

Grisolle: Jag har 100mg ASA 400mg Progesteron och 10mg Prednisolon. Det är första graviditeten som jag prövar prednisolon i.
    Denna graviditet känns lite annorlunda, har liiiite mera symtom, men inte mycket.
    Har inte blödit en enda gång, alla andra graviditeter har jag blödit i tyvärr.

Hjördan: Ok då förstår jag att du vill vänta, men fan va tugnt. Hur känns de nu? Symtom? Blöder du fortfarande? Fan va det ska va skit med dessa blödningar.

Kram alla ni är otroligt starka tjejer.

• Laban82

Pinglan: Jag har också ett konstigt lugn i kroppen den här gången. Dock ha jag nästan skitit på mig av nervositet strax före vul:en, men annars lugn.
    Jag håller verkligen tummarna för dig i morgon. Kommer tänka på dig.
    Lycka till, verkligen.

Tack alla för era grattis

Tar verkligen dag för dag, är ju i v. 10 nu.... har många veckor kvar innan man är i målet.

Kram

• Laban82

Pinglan????? Tänker på dig. Hoppas de gick bra idag.

Kram alla och trevlig påsk.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14