• Odetta

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Är det häääär ni gömmer er Har helt missat att det var dags för en ny tråd...hej igen! *vinkar*

Pinglan!!! YEAY!!!! *grattiskram*

MajMamman!!! Grattade dig i en annan tråd men säger det igen: GRATTIS! *kram*

Alla ni andra...stora kramar till er med, har inte läst ikapp ännu, men skickar kramar i alla fall...stödkramar, tröstkramar, bara kramar...ja, you name the hug and Im sending it (ja, jag tycker om att kramas )

ego:
    Har idag fått ännu ett sånt där tidigt mf....det är så jävla tröttsamt det här. Det tar sig, men det fastnar inte....2 månader på raken har det blivit så nu. Svaga plus innan mens på flera olika tester för att sedan börja blöda på bim dagen. Eller som nu på bim+3 *suck* Men i morgon är helgen slut och då ska jag ringa privatmottagningen här i stan...kvinnokliniken ska väl egentligen hjälpa oss nu också med tanke på att vi nu har fått dem där 3 jävla mf på rad dem vill att man ska få....men jag lämnade blodprov för 3 veckor sedan som jag fortfarande inte fått svar på så jag hoppas ju att privat kanske går lite snabbare. Skittrött på det här är jag...5 mf av 6 graviditeter....och tre bara detta året, hoppas verkligen att 2010 snart blir bättre.

Nä, nu ska jag sluta tycka synd om mig själv. Mannen min har lagat god mat och vi ska äta nu och titta på tv....bamsekram till er alla! 

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Idag har jag ringt både till privat gyn och till kvinnokliniken. Privatgyn fick jag en första tid hos om 3 veckor, det känns jätte bra! Och KK ringde jag för att kolla med mitt blodprov jag fortfarande inte fått svar på och fick då höra att jag inte alls, som läkaren sa att hon skulle göra, var borttagen från utredningskön utan att vi ska få en kallelse till månadskiftet maj/juni!

Så från att ha fått höra att man inte blir utredd har vi nu fått en tid och ett fönster för kallelse!

Så vi får se! Jag nämnde lite lätt prednisolon och trombyl för henne jag pratade med på privat gyn och hon sa att det inte fanns tillräkligt med studier bla bla...men jag struntar i vad hon sa, jag ska inte träffa henne i alla fall för hon är inte läkaren Ska bli intressant att se vad läkaren säger om 3 veckor....shit, blev nästan lite läskigt. Skönt att bli tagen på allvar...men läskigt att det är på så pass mycket allvar att man behöver hjälp.

Bollen rullar.

• Odetta
    Fialisa10 skrev 2010-04-08 09:34:23 följande:
    Hej på er! Har försökt att förtränga vad som händer så det är därför jag varit osynlig några dagar. Behandlingen gick sådär. Jag blödde bara lite grann i 4 dagar (inte alls som förra gången när det höll på i 2 veckor och man kunde se saker som kom ut...). Så jag antar att det blir en skrapning nu. Har sett filmen på Vårdguiden om hur det går till och mår illa. Hjördan och Irma97, varför var era cytotecbehandlingar inte bra? Och hur gick era skrapningar? Hur var det efteråt? Blödningar, och hur länge höll de i sig? Gjorde det ont?   Pinglan: Grattis! Gud vad roligt!Hjördan: Hur gick det med laxen? Många kramar
    Hej Fialisa!

Beklagar så *kramar*

Jag blev skrapad i januari och var som du jättenervös inför det hela, tittade på den där filmen och mådde illa. Men vet du, det är inte så farligt som man föreställer sig! För mig var det inte det i alla fall. Personalen var jättesnälla, jag sov under ingreppet och allt gick superfort. Efteråt fick jag stanna nån timme för att piggna till och sedan fick jag åka hem. Blödde gjorde jag mycket efteråt, men det är ovanligt att man gör. Blödde nog rikligt i 1 vecka och så sparsamt i nästan 1 vecka till och sedan inget mer. Jag känner att min kropp återhämtade sig fenomenalt snabbt efter skrapningen som ändå gjordes i v16 (fast bebis hade stannat i v8). Själva skrapningen sov jag ju under så den kände jag inget av och första kvällen efteråt så hade jag rätt ont, men det var nog mer ont i hjärtat än någon annan stans för allt det andra stoppade jag i mig alvedon emot och gick och la mig. Kände mig lite trött i några dagar efteråt, men inte kroppsligt utan mentalt.

Hoppas mitt svar kunde ge dig lite lugn....och är det något du undrar så fråga på bara *bamsekram*
  • Odetta

UNDERBART PINGLAN! *kram*

POPPY: Jag tror jag minns dig Grattis till bebisen, du ger mig hopp!

HJÖRDAN, HUMLAN OCH BETTAN: Stora kramar till er underbara kvinnor! Fan för allt elände!!! *bamsekram*

ALLA ANDRA:
    Kramar till er med!!!! *kraaaaam*

ego:
    inget nytt här inte. Dag 12 av den nya cykeln, väntan på ÄL och väntan på första besöket om utredning om 2 veckor...väntan väntan väntan. som vanligt med andra ord.

• Odetta
    Laban82 skrev 2010-04-23 13:57:12 följande:
    Bettan: Okej, jag har nog räknat med även de kemiska graviditeterna. Fan alltså va livet kan va orättvist. Då vi planerade att börja försöka bli gravida var hela tiden min tanke att jag inte trodde jag skulle bli gravid, det tog 7 månader första gången. Men ALDRIG att jag tänkte att man kan bli gravid hur typ "lätt" som helst men icke kunna behålla dom. Ingen pratar ju om sånt, eller är öppen om sånt.Jag bloggar om vårat husbygge som nu är klart hus Där har jag ibland upp mot 200 läsare. Jag håller på att fundera om jag ska berätta där då jag "outar" graviditeten om hela historian????Jag är jätte kluven. Är rätt ny på mitt jobb och dom vet inget om min historia och det är rätt skönt där att vara "normal gravid" om ni förstår. Jag berättade för dom för en vecka sen. Skulle kanske vara dumt att berätta i bloggen, man vet ju aldrig vem som läser och det är ju skönt att ibland bara va normal Men tillika känner jag; att tänk om någon där sitter och läser min blogg och skulle må så bra av att veta vad jag gått igenom och kanske tar kontakt och kanske man kan hjälpa stötta den personen.Förstår ni hur jag menar....Hur skulle ni göra???Kram på er♥
    Jag har varit otroligt öppen med mitt liv och min kamp om mina barn sedan start, just av den anledningen du nämner, att finns det en enda därute som går igenom samma sak så skulle jag kanske kunna hjälpa, ge hopp eller inspiration genom att prata öppet om det.

Men det är en bra fråga, för man blir ju väldigt utlämnad. Samtidigt så ja, pratar man inte om det så "finns det ju inte".

Hade du själv velat hitta en sådan blogg? Hade den hjälpt dig? Jag tror att du hittar svaret till din fråga om du svarar på dem frågorna.

*kram*
  • Odetta

Jag orkar inte mer {#lang_emotions_cry}

plussade svagt svagt på Cb i morse....köpte RFSU och fick svagt svagt på det med...BIM idag...helt perfekt tempkurva...började leka lite med tanken att ja, det kanske har tagit sig lite bättre den här gången....CB starkare än alla andra jag tagit i år...

...gick på toa och faaaaaan *gråter*

Jag orkar inte mer. Det här året har bara varit skit hittils:

MA januari
    mf februari
    mf mars
    mf april

VArför blir det såhär hela tiden??? Jag förstår inte. Och vi skulle ha haft vårt första möte för utredning i torsdags men dem ringde och sa att läkaren var sjuk....ny tid den 12/5.

Tänk om besöket hade blivit av och man hade kunnat få nån medicin så kanske den här hade stannat? Vad är det för fel på mig???

förlåt för ego men vad fan...mf #6? {#lang_emotions_cry}

• Odetta
    BettanB skrev 2010-04-30 22:09:24 följande:
    odd: vad tråkigt.   Mitt sätt att hantera det är att helt enkelt inte räkna de biokemiska (vilket ju läkarna heller inte gör). Försöker tänka på dem som mens och sopa bort dem annars hade jag aldrig pallat. Nu gör de faktiskt inte mer ont i själen än vad en vanlig mens gör (kan ju göra ont nog bara det). Övning ger färdighet... *bitter*Och jag tror absolut inte att du hade kunnat få någon medicin av läkaren direkt för att undvika det här. Tänk inte så.
    Tack Bettan.

Jusst nu känns det bara som att jag vill ge upp. Vad är det för mening när det bara blir såhär hela tiden? Jaja...vi behöver i alla fall inte använda några preventivmedel, det går ju ändå inte vägen *bitter, ja*

Den i februari och den i mars har jag kunnat borsta av mig rätt bra...men den här gången så blev ju strecken tydligare....och dem hade en stegring från igår till idag...tillät mig att bli lite hoppfull.

men nix.

Jag förstår bara inte vad det är för fel på mig...vad är det för fel på mig?

*ledsen och trött*
  • Odetta
    BettanB skrev 2010-05-01 14:35:21 följande:
    Usch, vad lack jag blir. Fortfarande ingen mens; är på dag 28 och vill bara att den skall komma någon förbannade gång. Kan det innebära att jag inte haft äl alls den här månaden eller var den kanske sen? Har ju ansträngt mig att inte ha koll eller bry mig för att verkligen ta en mental paus från skiten. Har provera hemma och funderar lite på att köra på det, men då tar det väl 10 dagar innan man får mensen?
    Det är alltid jobbigt när man bestämmt sig att ta en paus från kontrollen och så gör kroppen på annat vis än vanligt...tycker nästan att det  borde finnas av och på knappar. Hoppas den kommer igång snart! Vad är provera?

*kram*
  • Odetta

Får jag bolla en fundering med er härinne?

Blöder inget mer och känner mnig bara förvirrad...ska ta nytt test i morgon. Är SÅ trött på allt det här så det finns inte....så jag funderar på en sak.

Om det som det verkar går åt fanders denna gången med....kan det vara en bra ide att använda nått hormonellt preventivmedel några månader för att "omstarta" kroppen???

Jag funderar då främst på p-ring för när jag hade den för 3 år sen så mådde jag riktigt riktigt bra. Kände mig så himlans hormonellt balanserad, ingen pms och kort mens. Kände mig jämn och lugn i kroppen.

Och nu är ju allt bara upp och ner och går det inte vägen nu så är detta 4de mf på raken...det kan ju inte vara bra för kroppen.

Så om min kropp inte funkar för att den genomgår sånna hormonella skiftningar mellan alla hormoner för ÄL och alla hormoner för grav och mf och vad det nu allt är...tror ni en p-ring i några månader kan ställa saker och ting till rätt?

Ska fråga läkaren den 12/5, men tänkte jag bollar lite med er först.

(sedan är jag så trött på det här och kan inte alls slappna av...det går inte att "ta det som det kommer" utan antingen är jag helt på och 100% eller så är jag 100% av....på vet jag inte hur orken håller och av kan jag nog bara vara om jag vet att jag inte kan bli gravid, dvs med p-ring)

• Odetta
    icka76 skrev 2010-05-02 19:51:15 följande:
    Bettan: Jag hade nog gett kroppen ett par dagar till med mesen, för som du säger så tar det ett tag innan mensen kommer med proveran. För mig kom den alltid 4 dagar efter proverastop (14dagar sammanlagt) och sen höll den på i 9 dagar så det var nästan en cykel åt skogen om man säger så. Tempar du inte nu så att du vet om du haft äl?Odd: Det är skitsvårt att pausa och inte tänka på det utan hjälp. Vi skulle pausa efter sista ma:t men likfröbannat låg man i vid äl bara för att det kunde vara "den" månaden då det skulle ta sig. Tror att p-medel är enda sättet att riktigt kunna koppla ifrån, så det är kanske ingen dum idé att ta det ett par månader. Bara inte kroppen kommer i mer obalans efteråt.
    Ja, det är precis så jag tänker...att med preventivmedel så ska man ju inte kunna bli gravid och då tror jag att jag faktiskt kan släppa denna jakt. Just nu har det totalt tagit över hela mitt jag....fokus på ÄL, fokus efter ÄL, BIM hit och BIM dit, svaga test, hopp, blod, besvikelse, ny jakt efter ÄL...GAAHHH!

För drygt 3 år sedan hade jag p-ring och jag mådde verkligen KANON av dem. Total hormonell balans kändes det som!

Fast när jag slutade med dem blev jag lite i obalans och fick svampinfektioner från helvetet och mf första graviditeten efter p-ring stoppet. Men sedan gick det ju vägen och vi fick vår lilleman.

Svårt det där, för jag vill verkligen inte att min kropp hamnar i mer obalans än vad den är just nu. Just nu har min kropp ändå skött sig ganska bra med att komma tillbaks och funka som den ska...hur annars skulle jag lyckas bli gravid 4 ggr på raken? Det är ju bara den där lilla detaljen att dem inte stannar som inte funkar som det ska...

Ja....jag vet inte. Ska bli intressant att se vad läkaren har att säga den 12.

*kram på dig*
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14