Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
TT: Underbara nyheter, stort grattis till din dotter.
Själv längtar jag som tusan efter min
TT: Underbara nyheter, stort grattis till din dotter.
Själv längtar jag som tusan efter min
Ninnin, tar du crinone? Det kan ju i princip täcka för hela tappen med pappermassaklet så att blodet fastnar där. Frågan är om det är så bra om ni kör naturliga försök hemma. Men det kan också vara något som har hänt med slemhinnorna efter alla missfall. Min mens blev 1000 gånger bättre efter open jag gjorde i Aten där de tog bort en massa död vävnad.
Mojutten, håller tummarna för dig. Jag hade tagit prednisolonet också, jag tror verkligen det var en stor del av får framgång.
TT: än så länge bra, men Vera är lite blyg så vi ska tillbaka på fredag och kolla några delar som hon vägrade visa upp trots 50 min ihärdiga försök av läkaren. Det var dock inga organ utan en arm och hand. Då passar de på att göra ett jämförelse TUL också. Men jag tror min lilla skrutt mår bra.
Tjoho, Vera visade upp sig från sin bästa sida idag. Fick till och med en riktig profilbild på sötnosen. Allt såg toppen ut och hon följde sin egna kurva perfekt och väger nu ca 2 kg. Lite mindre än snittet men fullt normalt.
Själv är jag dock lite medtagen efter en släng av vinterkräket som jag var helt övertygad om att jag var immun mot. Inte en bra kombo med att vara gravid. Gick ner 1,5 kg på en dag och har haft väldigt ont i kroppen. Bläää. Måste försöka få i mig mer mat. Har nu bara gått upp 3 kg totalt och är i v33.
Håller tummarna för er alla som står i startgroparna för utredningar och nya behandlingar.
L Maria, det är mycket möjligt att de rekommenderar de här proverna vid en större utredning men har du redan tagit dem så lär du inte behöva ta om dem och betala för dem. Så var det i alla fall hos Dr G i London.
När jag skickade till Penny i Aten så var det mensblod så man fixar själv. Lite pilligt vad jag har hört om man har sparsamma blödningar. Jag var av en annan anledning i Aten när min mens kom så de tog provet åt mig, mycket smidigt.
Här kommer länken till kliniken, mejl etc. finns där.
www.serum-ivf.com/
Det är ju helt galet att inte få en utredning för att ni är unga. Ni ska ju vara som mest fertila nu och ha toppenfina ägg just för att du är ung. Andelen missfall ökar ju med stigande ålder. Det tyder ju verkligen på att det inte bara är otur för att man har fler dåliga embryon med skador pga av sin ålder. Det ligger garanterat något annat bakom 3 missfall i rad när man bara är 19.
Qatterlin och bubblan - massor med grattis till era efterlängtade underverk!!!