Inlägg från: Bling1975 |Visa alla inlägg
  • Bling1975

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

LillaM - Det går bara bra för mig, är i v 16 nu och vi fick hem vår angelsound i fredags så vi vet nu att liten fortfarande lever. Känns skönt att ha när orosmonstret visar sitt fula tryne. Men jag tror faktiskt på det här nu, visst kan det fortfarande gå åt skogen ända fram till förlossningen men så kan jag inte gå och tänka.

Vi gjorde vår missfallsutredning hos Anette, de tar i alla fall många prover för att vara Sverige. Då för 3 år sedan skrev de bara ut fragmin utan diagnos men det kan ju verkligen ha ändrats.

Hoppas det går bra i Aten!

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Ninnin, jag tror att läkaren då måste ha kontakt med labbet i Aten (ureaplasma, klamydia etc) och Chicago (Immuntester). Men du kan ta provet här i sverige och med Dr G som referens skicka det till Aten och Chicago så du behöver inte resa för själva provtagningen.

• Bling1975

Ninnin - det är värt det! Vi har hållt på i 6 år med motgång efter motgång och nya problem hela tiden. Men nu är jag i v 17 och det ser ut att bli en bebis.

• Bling1975

Jag hade inte så många fel men tyvärr de dyraste

Vi hade partiell matchning på DQ-alpha vilket innebar Ivig (ca 20.000 kr per dropp) eller Intralipider. Jag svarade dock bäst på Ivig så han rekommenderade det. Vi tog 3 dropp i London när vi försökte med egna ägg/spermier.

Vi hade lätt förhöjd TNF-a vilket innebar Humira (ca 14.000 kr för en kur)

Vi hade låga LAD nivåer vilket innebar LIT (ca 7-10.000 kr styck) jag åkte till Aten 3 gånger för det.

Nu när vi har använt dubbeldonator så är inte DQ-alphan något problem. Jag valde därför att nöja mig med Intralipider 3 innan ET och sedan var 3-4 vecka och 25 mg prednisolon. Jag har inte tagit Humira igen utan värdet var fortfarande ok sedan 1 år tillbaka och jag har inte heller fyllt på med mer LIT. Det jag gjorde annorlunda inför det här försöket var att jag gjorde en hysteroscopy hos Penny i Aten där man tog bort mycket död vävnad ur livmodern. Förmodligen rester från missfall och ev infektioner. De gjorde även inplanteringssnitt.

• Bling1975

Daniela - stort grattis till din lilla tjej. Hoppas du mår bättre snart så ni kan få komma hem. {#emotions_dlg.flower}

• Bling1975

Frugan E, beklagar dina missfall. Nu var det så länge sedan jag gjorde min utredning att jag inte riktigt minns vilka prover som ska ingå (våra visade inga fel). Men jag gick också privat för IVF, men de skrev en remiss till en landstingsansluten läkare för utredningen. Det är nog det enda i hela vår karusell som landstinget har stått för. Är du i Stockholm eller närheten så be att få komma till Anette Sjösten på Viktoriakliniken.

• Bling1975

Frugan E, precis. Vi gjorde infertilitetsutredningen privat hos dem först. Efter den skickade de en remiss för IVF till landstinget men vi valde att göra IVF privat hos dem istället (det var 18 mån kö) och efter 3 mf skickade de remiss till landstinget för missfallsutredning.

Bettan - hur mår din lilla älskling?

Ego - vi gjorde RUL igår. Allt såg toppen ut och det är en liten Vera som kommer i påskägget.

• Bling1975

Om man bara är tillräckligt envis så kan man flytta berg

Tack för alla grattis tjejer. Vi är överlyckliga och shopaholicen i mig har tagit över helt. Internethandel borde vara förbjuden!

• Bling1975

Jag har än så länge inte fastnat i Tradera-träsket. Tycker det blir krångligt med alla bankkontoöverföringar och dyrt med porto när man handlar en sak här och en sak där. Men världen har ju blivit global så jag återvänder till mina favoritbutiker från tiden jag bodde utomlands. Fastnade idag på Baby GAP i England. Ooops va fort och lätt det gick att shoppa där.

Jag har lite svårt att ta upp B-vitamin och Folsyra sedan tidigare så min läkare i USA ville att jag skulle ta Folacin de första 12 veckorna, sedan kunde jag övergå till vanlig folsyra. Det är svårt med riskerna för biverkningar vs riskerna att förlora barnet.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14