Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Gabi, fy vad läskigt! Skönt att det var ofarligt.

Elsis, vilken mysdag!

Ja, här är en som just nattat klart. Planen var att natta i god tid så vi kunde se säsongspremiären av Castle kl 21. Det gick så där.

• cilla67

Ja, G måste nog sluta sova middag. Men idag får han det, han har ju bara sovit 8 timmar i natt mot de tio han är van vid. Eller så ska vi dra ner på medicinen… bra att det är läkarkoll snart.

• cilla67

Problemet med G och dagsömn är att om man väcker honom blir han en helt annan unge. Han blir sur och arg och vrång och det håller i sig i timmar. Därför brukar vi låta honom vakna själv, men vi får väl ta den smällen. Ja, idag får ju dagis ta smällen. Hemma sover han sällan på dagen, kanske om han somnar en stund i soffan.

• cilla67

Kate, min granne har bf på torsdag men hon har gett upp helt och vill boka in en fika då. Lalalalalabingo!!! Jag tror det är helt normalt, men tills lut blir man ju så himla trött på att inte kunna knyta skorna själv och så, så man blir ju verkligen redo bara för det. Och du behöver ju verkligen bara sticka ut rumpan, resten kan ju vara kvar i tältet!

• cilla67

Jossan, vad glad jag blir att höra att I är frisk! Jag förstår precis att du njuter av varje sekund med henne! 

Nr2, välkommen hit - grattis!

• cilla67

Åh, nej Snow… så ledsen för er skull. Förstår att du är arg och bitter, vem skulle inte vara det i ditt ställe? Stor kram.

• cilla67

Syskonuppfostran är bra.

A och G jagar varandra, det går överstyr och A klipper till G.
    G: Man får inte slåss!
    A: DUMMA G!
    G: MAN FÅR INTE SKRIKA!!!

• cilla67

Resande, kan du ge S nässpray/droppar? Det lättar ju oerhört mycket på natten, är min erfarenhet. Nu är det ju ingen barnlek att ge en bebis nässpray alla gånger, så det är ju lättare sagt än gjort - dessutom kommer jag inte ihåg hur gammal S är, om man kan ge sånt än? Du borde i alla fall kunna ge saltlösning, om det tjorvar igen i näsan. /en som suttit och sovit med bebis/småbarn två vintrar

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8