Vi5, usch så arg jag blir när jag hör om Es dagiskompisar. Bra att ni tar upp det med personalen. Ibland undrar man hur de tänker. Skönt att han ändå kan leka med bästisen så bra!
Jag tror det är svårt att vara född i ändarna av året. A är ju född i januari och leker bara med de som är födda året innan. Det kommer bli en rejäl kalldusch för honom när han inser att de börjar skolan ett helt år före honom och han får lov att byta kompisar helt.
A leker också gärna med tjejer, D har varit hans bästis sen de började dagis tillsammans och nu har han en ny tjej-bästis, L. Fast igår hade han bjudit hem bröderna E & D från förskolan, D leker mycket med G på lilla sidan, så det passade ju jättebra.
Tyvärr ville E gå hem ganska snart, jag tror han kände sig lite obekväm med vår hund. Hon går ju inte i trappor, så de hade kunnat leka ostört där uppe, vilken de tre andra gjorde, men Es mamma säger att han är ett plåster som vill ha sin mamma inom armslängds avstånd. Det var lite för mycket att vi satt i köket och fikande, tydligen.
Resande, vilken tuff start ni har haft. Hoppas att din man kan hitta rätt i prioriteringarna. Ni kanske kan använda Stramaljs Toyota-lista?