Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Bläk. Får jag gnälla lite. Jag brukar inte gnälla men idag har jag nära till gnälligheten. Är hemma med en tillfrisknande D. Han får gå till fsk i morgon. Men nu håller jag på att bli sjuk. Extra matt och ont i kroppen. Inte optimalt för nån av oss. Nu känns det som många timmar tills Mr F kommer hem, tur vi har dagvilan kvar...

End of gnäll. 

• Mrs Firren

cissi - Ha ha, känner igen det där med mangomolekylen. Här kan det ibland vara ketchup som är den förlösande faktorn eller lingonsylt eller creme fraische eller nåt annat på toppen. Jag tycker inte det spelar nån roll, huvudsaken är att maten går ner. Bra att du hittade en lösning!

• Mrs Firren

Persefone - Apropå vaccinet. Jag uppfattade också att man inte behövde ta årets vaccin om man redan hade skydd mot svininfluensan.

Jag var faktiskt förbi VC igår för att ta vaccinet mot säsongsinfluensan, sjukvårdsrådgivningen hade sagt att det var ok trots att jag hade halsfluss. Men väl på VC avrådde de mej å det starkaste att inte ta sprutan när jag hade en infektion i kroppen. Det fanns tydligen erfarenheter av folk hade hamnat på intensiven och blivit jättedåliga när de tagit vaccinet med infektion i kroppen. Så jag ska tillbaka nästa vecka. I pappren som vi fick från vårt landsting stod att det var fyra gånger högre risk för gravida att hamna på sjukhus om de fick influensan. 

• Mrs Firren

Vad roligt att läsa om era doperfarenheter! Vi hade tre barn som sjöng en vårvisa med gitarrkomp, jättegulligt. Annars hade vi inte så mycket inblandning av barnen även om det var fritt fram att röra sig hur de vill i kyrkan.

Usch, nu börjar jag noja lite igen. En vecka sen VUL och nu kryper oron på. v 10 idag, inskrivning i morgon. Jag misstänker att det blir ett VUL till innan den här trimestern är slut... 

• Mrs Firren
    IdaVi skrev 2011-11-02 15:33:38 följande:
    Idag fick Ida plätt med ägg i på fsk av misstag. Det gick bra som tur var, de upptäckte det när hon hade ätit ungefär halva plätten. Usch!

Men herregud! Jag hade blivit vansinnig. Ingen reaktion hos I, eller?

Jag vet inte hur nitiska ni är föräldrar som har barn som är allergiska. Men jag vet att när jag jobbade nära kommunens livsmedelsinspektörer ville de att föräldrarna skulle rapportera avvikelser typ den du berättar om Lena. Det hade hänt flera incidenter i den kommunen, så pass att flera barn åkt ambulans till sjukhuset. Till slut satte kommunen in extra övervakning just på hur fsk och skolor hanterade allergimat och de aktuella barnen, rutiner och såna grejer. Vet inte alls hur det funkar allmänt i andra kommuner, men rent generellt kan jag tycka att man som förälder inte ska behöva oroa sig för att barnen får fel mat, vare sig det är en olycka eller inte. Sånt får bara inte hända.

Säger jag som inte har personliga erfarenheter av allergier...
  • Mrs Firren

Lady W - Ha ha, okej du vinner. Förstår din stora lättnad över att BM hittade hjärtljuden och att allt lät bra. Jätteskönt! Jag vet inte om jag kan tjata till mej ett UL, men jag är beredd att betala själv (300 kr) så det går lätt att lösa. Men jag kan ju inte springa där varje vecka... Nä, nu får jag jobba på de positiva tankarna ett par veckor till och sen blir ett VUL i v 12 bra. Sen räknar jag med att få lyssna på hjärtljud när jag ska till BM nästa gång. Det går ju så fort så det borde inte vara nåt problem.

• Mrs Firren

Norrland - Vad bra att du fått gehör för dina funderingar! Och väldigt bra att sköterskan skulle ta ett snack med privatkliniken. Okej att de vill tjäna pengar men nån måtta får det väl vara... Du har mina tummar.

Hej Noi, känner igen ditt namn och att "göra en Noi" men vet inte så mycket mer än det. Trevligt att se dej här.

Persefone - Bra att du får gå på samtal även om det nu blir uppskjutet en vecka.   

• Mrs Firren

Nu är jag inskriven på barnmorskemottagningen. Kändes läskigt. Fick en jättebra BM som jag tror det kommer funka jättebra med, kändes toppen iaf. En som varit med länge, som kan ge tydliga råd men som samtidigt kan  göra egna val som inte följer rutinerna. Så nu ska jag får gå på ett UL om två två veckor "för att tidsbestämma graviditeten" = för att jag är orolig. Flexibilitet är min melodi. Blir förmodligen övervakad lite mer än normalt framöver eftersom bt ligger högt redan från starten den här gången. Allt känns toppen.

• Mrs Firren

Annaloo - Kanon att du trivs med din BM också! Inskrivning känns sjutton som ett stor milstolpe. När har du beräknad BF? Minns inte om du skrivit det tidigare. Jag fick 5 juni.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8