Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lady W - Vilken känsla att få visa upp magen! Hoppas ni får ett bra möte.

Analysen av Ds gen med koppling till Fragilt X visade normalt, så det var toppen. Nä, det är sant, just den grejen går inte inte att koppla till någon infektion hos mig. Vi får se vad utredningen säger framöver.

• Mrs Firren

johlinn - Intressant! Ska läsa mer om det ikväll.

• Mrs Firren

Vad skönt att höra att fler har funderat på det där med infektioner. Jag funderade på om jag var nojig i överkant. En grej som jag funderar extra på numera med andra barnet är att vi tillbringar en hel del tid i sandlådan där det tyvärr springer en hel del katter och skiter. Helt vidrigt och jag håller på att kräkas av staken som omger sandlådan. Det kanske inte alls kommer från kattskiten men h-e vad det stinker. Toxo-nånting heter väl den sjukan. Just nu försöker jag mest avleda D så att vi inte ska vara i sandlådan men ibland funkar det inte riktigt. Blä. Kräks

• Mrs Firren
    Gladhannapanna skrev 2011-11-07 20:18:50 följande:
    Anna: jag har hört att man ska ge antibiotika om trumhinnan spricker, annars är det bra om det får läka ut självt. Vi har två öronbarn...

Vi har fått samma info.
  • Mrs Firren

Ha ha, "staken" ska självklart vara "stanken".

• Mrs Firren
    Älgen skrev 2011-11-07 20:22:07 följande:

Mrs Fisk, var jättenoggrann med att tvätta både dina och D's händer efter sandlådan och övrig kontakt med katter.

Japp, ska bli ännu noggrannare med det. Tack för påminnelsen!
  • Mrs Firren

Persefone - Ja, det är det kommunala bostadsbolaget som ansvarar för sandlådan. Nät är jättebra, det hade vi där vi bodde förut.

• Mrs Firren

Lady W - Vad roligt att få lyssna på hjärtljud och skönt också att höra att ni har lika bra chanser som alla andra nu framöver att allt går bra.

Lena - Det där med infektioner. För min del beror det bara på att jag fått frågan så många gånger nu att det liksom satt sig i medvetandet. Jag var aldrig orolig förut. 

• Mrs Firren

hormonstinn - Vad trist att du mår sämre igen. Jag tror att det kan ligga nåt i det du säger att du faktiskt börjat jobba igen. Även om jag ligger långt efter dej i tid så upplever jag ändå att jag mår sämre efter att jag hållit igång ordentligt. Jag tolkar det som att kroppen verkligen säger "ta det lite lugnare, försök att vila ibland också". Hoppas du mår bättre idag.

• Mrs Firren
    Pysslig skrev 2011-11-10 12:21:09 följande:

I morse skattade jag så tårarna rann då L tagit på sig trosorn lite konstigt. Hon hade klivit i dem genom ett benhål. Den stora öppningen hade hon runt ett ben till följd att hela skinkan hängde helt öppet! Såååå sött! Tänkte genast på Hugh Grants rumskompis i filmen Notting Hill! Skrattande Skrattande

Ha ha, vad gulligt! "Firm buttocks", är det inte så han säger. (Hur det nu stavas...)
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8