Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Norrland - Roligt att se dej här!

Juni - Hm, har inte tänkt att det kan vara fuktigheten, vi har inte superfuktigt här utan nu är det på väg mot torrare höst/vinter. Ja ja, jag får försöka behandla med diverse.

Jag nonchalerar BF-listan en bra bit till. Där skriver jag inte in mej förrän jag vet nåt konkret. Typ framåt jul eller nåt.

Vi hade flera släktingar på besök i helgen, svärmor och Mr Fs bror m sambo och jag t o m pratade om bebisverkstan med svägerskan eftersom de också försöker (och får mf), men jag kunde inte förmå mig att säga nåt, det kändes alldeles för tidigt. Det kändes lite knepigt faktiskt. Men jag tror vi håller tyst tills vet nåt konkret även där.   

• Mrs Firren

Men usch och fy för sjukor. Blä. Krya på er! Jag bara väntar på att mitt ont i halsen ska bli nåt mer men inget än så länge.

Nu ringde jag precis och bokade om nästa veckas besök på fertilitetsmottagningen. Vi skulle ha första utredningsbesöket men nu får vi göra ett tidigt VUL istället. Om allt stämmer är det v 9 då. Det kändes så jäkla roligt att få boka om besöket men jag vågar inte ens tänka på hur djupt vi fallet om det inte finns nåt där. Men just nu känns det bara jätteroligt och verkligen nåt att se fram emot.  

• Mrs Firren

Lena - Ha ha vilken syn. "Jag är storasyster yes I am". (Istället för punkrocker då.) Jag hör melodin i huvudet.  

• Mrs Firren

Barbabra - Bra att få till det där VUL:et innan utlandsresan. Du får försöka tänka att allt kommer vara bra och att resan blir rena firar-resan.

Ellie - Ser fram emot ett pickande hjärta. *optimist javisst* 

Apropå kärlek så fick jag en släng av det där klassiska kärlekstvivlet nu när jag la David för natten: Hur är det möjligt att älska nästa barn lika mycket? Jag vet ju att det funkar, alla säger ju det, men att få in det i hjärtat är svårt när kärleken för den enda barnet är så gränslöst. Hur mycket kärlek får plats i hjärtat? Jag antar att det är en sån där sak som helt enkelt måste upplevas. Sen kanske man ska inte ska tänka att man har ett visst mått av kärlek som ska delas mellan barnen utan att det snarare är så att man känner lika mycket kärlek nästa gång, 100% + 100% istället för 50% + 50% (om man skulle tänka att man bara har en viss mängd kärlek att fördela). Förstår ni vad jag menar? Lite flummigt... 

• Mrs Firren

Skönt att ni bekräftar mina kärleksfunderingar.

Sara - Jag tror fortfarande att det är så att VUL inte är rutin om man inte gjort ivf. Vi kommer gå till en privat klinik för koll så jag räknar med att det kostar några hundra men det får det vara värt. I o m att vi redan hade en tid bokad var det enkelt att ändra om syftet med besöket, annars vette katten om jag hade bokat nåt.

Läser era syskon-på-förskolan-inlägg. Om allt går vägen här tänkte vi försöka få dispens på David utifrån hans utredningspektiv och att han ev är lite sen ut utvecklingen och definitivt med talet, vi kommer argumentera att han behöver stimuleringen för att inte tappa i utvecklingen jämfört med jämnåriga. Typ. Jag läste nånstans att man kunde begära dispens så vi tänkte testa. Nån som hört om det?

Krya på sig alla sjuklingar!   

• Mrs Firren

Hormonstinn - Åh, vad spännande med namnprat! Som du säger blir ju allt mycket verkligare då. Hoppas ni kommer fram till nåt utan kompromisser.

Om vi kommer så långt som till namndiskussioner här tror jag vi blir lika låsta som förra gången. Vi hade var sin lista och inget av namnen överensstämde... 

• Mrs Firren

Barbabra - Bläk! Jag är lite inne på det som Hormonstinn säger, att försöka hitta nåt specifikt som funkar. För mig funkar kylskåpskalla grejer bäst, plus att jag verkar kunna få i mig middag på kvällen konstigt nog. Funkar inte lika bra att laga mat längre dock...

• Mrs Firren

johlinn - Du är en klippa!

Barbabra - Vad skönt att du fått i dej lite. Min mage verkar också kunna acceptera mer substans framåt kvällen, även om jag än så länge inte kräkts. Det kan ju mycket väl varit så att juicen var för stark, testa att blanda ut den mer. Jag gillar t ex inte saft och söta drycker men just nu vill kroppen ha det och jag späder ut blandjuicen mycket mer än vad det står på förpackningen och då funkar det.

Minns att jag hade så här med D också. Drack kopiösa mängder Brämhults apelsinjuice. Åh, nu blev jag sugen på det också.    

Pandora - Hur mår du? 

• Mrs Firren

Minns att jag körde Postafen på kvällarna förra gången när det var som värst, bara för att kunna somna ifrån illamåendet. Jag tänkte då att om jag åtminstone fick sova bra så fixar jag allt det andra.

Det som tar emot lite med Postafen just nu är att jag blir så sabla trött och seg av pillrena och nu mår jag ju som värst på dagen när jag ska försöka prestera. Å andra sidan känner jag mej inte speciellt skärpt pga illamåendet. Det kanske inte kan bli värre? Alltså, jag kanske inte kan bli mer trött och korkad än vad jag känner mej nu? Värt att testa kanske trots allt.

• Mrs Firren
    Älgen skrev 2011-10-18 21:11:31 följande:
    Postafen ger trötthet i början men om man härdar ut en vecka så blir man inte trött av dem utan de hjälper bara på illamåendet. Kan vara värt att prova om man har en vecka då man kan sova mycket. Man kan ju börja med en halv på morgonen och sen trappa upp försiktigt.

Tack. Bra! Då ska jag testa det.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8