Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Cissi - Det låter hoppfullt med ståbrädan! För det är som du säger otroligt mycket som distraherar annars, men finåkning låter hur bra som helst.

• Mrs Firren

Norrland - Jag tänker också att det beror på hur mycket man är ute och går. Jag vet folk som i princip aldrig är ute och går längre än till bilen, medan andra knatar långt och ofta. Vi har en kvart till fsk i rask promenad på barmark, men jag inser att det kommer ta längre tid både med två barn och på vintern i snö.

• Mrs Firren

Jag fortsätter spamma eftersom jag egentligen borde plugga men skjuter det lite framför mej...

Jag måste bara säga att jag är så himla glad. Jag startade en tråd för att tag sen här på FL och sökte folk i samma stad som också väntar barn till sommaren. Jag hoppades hitta lite folk att hänga med när jag ska vara hemma, och nu är det några som hakat på! Jag har andra kompisar i stan men alla har större barn och ingen ska ha tillökning, folk har gjort sitt på den fronten liksom. Så jag insåg att jag riskerar att bli ganska solo om jag inte själv tar initiativ till att nätverka. Sen finns det en ÖF i närheten också, så jag tror att den sociala biten kan lösa sig. Hur har ni andra det med sociala kontakter under föräldraledigheten? Nån som har några tips? 

• Mrs Firren

Assar - Jag förstår och ser ju att läget är annorlunda för er. Jag har inget behov av att träffa folk varje dag, men jag vill gärna ha valmöjlighet att träffa lite folk om jag känner för det. Det hänger också på om vi kan får dispens för D så att han får gå heltid. Vi ska göra ett försök att få till det iaf.

• Mrs Firren

Hej Lycklig! Vad roligt att se dej här och höra att du mår bättre. Förstår att det varit en kämpig början på tvåbarnslivet. Stor kram till dej!

• Mrs Firren

hormonstinn - Ja, just det, BVC ja. Ska kolla om vårt privata alternativ har såna träffar, annars kan jag tänka mej att skriva syskonet på närmaste BVC bara för att. Tack för tipset!

• Mrs Firren

Hormonstinn - Det är en sån cykelvagn som Pyttis menar som jag hoppas på till sommaren. Man kopplar på ett hjul där framme så att det blir som en vagn med tre hjul. Sen är det ett handtag baktill så att man kan putta på som vilken vagn som helst. Superpraktiskt.

Och gråtmild... nu förstår jag inte alls vad du menar.  

• Mrs Firren

Barbabra - Stackare som fortfarande mår dåligt. Det är rätt knäckande när det inte vill ge sig. Hoppas det funkar bättre än förra gången med järnintaget. Skönt att du får ett UL till även om det inte ska vara nån fara med medicinen. Men jag tänker, lika bra att få en extra kontroll så att man slipper fundera. Kram

Lena - Men rackarns vad gott det lät!  

• Mrs Firren

Barbabra - Grattis till v 13! Kan du inte testa 7-15 till att börja med? Känner du sen att du behöver gå ner mer i tid så kan du ju göra det. Själv har jag både högt järnvärde och högt Bt och jag är jäkligt trött ändå så jag kan bara föreställa mej hur sänkt du är på eftermiddagarna/kvällarna.

• Mrs Firren

Barbabra - Vad bra att ni kom överens om det snabbt och att han tyckte det var okej, det som du helst ville. Kanon!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8