Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

hormonstinn - Apropå Losec. Jag vet verkligen inte om det stämmer, men jag vet för länge sen fick jag Losec utskrivet på recept. Nästa gång jag behövde det fanns Mups-varianten receptfritt. Så jag funderar på om det är styrkan som skiljer eller om det helt enkelt är så att det som tidigare var på recept numera är receptfritt. Vet inte.

• Mrs Firren

Ultraljud idag kl 14. Håll tummarna för oss. Jag är förberedd på det värsta. 10+0 idag.

• Mrs Firren

Annaloo - Nej, f*n också! Åh fy vad ledsamt.

Då känns det minst sagt fel att komma in här och vara glad och säga att er tumhållning funkade. Allt såg bra ut. Jag skriver mer i bloggen om nån vill läsa. 

• Mrs Firren

juni - D och jag var hos barnpsykologen igår och det gick jättebra, lite lek, lite tester. Hon antecknade och iakttog. Hon sa egnetligen inget speciellt den här gången utan jag räknar med att få mer feedback nästa vecka när jag och Mr F ska tillbaka själva. Hon skulle prata med fsk också för att få en heltäckande bild. Men allt känns bra så, på så sätt att D var sig själv igår, jag kände att han visade sitt rätta jag vilket ju gör det lättare för psykologen att komma till ett bra utlåtande. Vare sig det innebär ett OK eller en remiss till barnhabiliteringen för vidare utredning. Huvudsaken det blir bäst för D.

• Mrs Firren

juni - Jag håller med. Det är jättebra att få relevanta tips oavsett. Jag suger åt mej det jag kommer över och tar till mej det som verkar vettigt. Det har gått iväg en remiss till logoped också så den hoppas jag mycket på.

• Mrs Firren

Hej Emmli!

Lena - Men vad fantastiskt skönt med en sån vändning! 

• Mrs Firren

Lena - Men åh, vilket mysigt hotell! Jag blir alldeles ressjuk av att se bilderna.

Apropå resor fick jag ett spel förra veckan pga av reslängtan. Surfade Karibienresor och fastnade för Aruba. Helt gudomligt. Jag skulle kunna åka i morgon. Men Mr F som är den mer eftertänksamma i familjen fick mej att inse att det kanske inte var rätt läge just nu. Men vi enades om en resa när han fyller 40 iaf, om två år. Apropå att ha nåt att se fram emot... Då är D fem och syskonet under två.

• Mrs Firren

Fiji - Vad bra att du säger att Aruba ska vara tråkigt. Plötsligt lockar det inte alls lika mycket.

• Mrs Firren

Norrland - Jag tänker på syskonvagn, beror inte det ganska mycket på storasyskonet i fråga? Hade vi fått syskon under det här året när D varit två år hade vi absolut köpt syskonvagn, helt enkelt för att han inte är det superfysiska barnet som går och går och går. Dessutom hade det tagit sån förbannad tid att ta sig nånstans med D om han ska traska själv eftersom han hittar så mycket att titta på, då hade det varit smidigt att stoppa ner ungen i en vagn. Jag tror inte ståbräda hade varit nåt för oss detta år.

Nu kommer han ju vara 3½ istället och då får han klara sig med bara ståbräda. Men är vi två vuxna som går så tar vi med sulkyn. Dessutom hoppas jag på en ärvd cykelkärra som funkar både som kärra och vagn där båda får plats. Så jag är nog ändå lite inne på vagntanken även om en ståbräda kommer att inhandlas också.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8