30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Barbabra - Låter väldigt konstigt det där med chefen. Har inte HR varit med och rekryterat honom? Eller hur fick han jobbet? Snett, uppåt till vänster?
Barbabra - Låter väldigt konstigt det där med chefen. Har inte HR varit med och rekryterat honom? Eller hur fick han jobbet? Snett, uppåt till vänster?
Moppen - Det vore ju kanon om FKs nya lag slår igenom så att ni kan vara hemma båda två. Annars skulle jag tolka det du skriver som att du får vara hemma ett tag och sambon ett tag, kanske lika länge men efter varandra, så som man oftast gör. Sen håller jag med Cissi om det med förskola. Jag hade valt en ny inskolning för att få närmare till fsk, för jag tycker det är viktigt att storasyskonet får fortsätta träffa jämnåriga kompisar och andra vuxna som vardagsrutin, jag tror det är viktigt för utvecklingen och stimuleringen. Jag vet att man kan tycka olika om det. Sen tror jag som Cissi att det är svårt att vara så aktiv med storasyskonet som h*n skulle behöva.
Galia - Grattis igen och välkommen!
Moppen - Ser av de andras svar att jag missuppfattade dej förut. Hur som helst hade jag satsat på den nya fsk.
En fråga. Kom att tänka på gravidförsäkring. Vet att vi hade TryggHansas gratisvariant förra gången men nu funderar jag faktiskt på betalvarianten. Hur har ni andra gjort? Försäkring, inte försäkring?
Persefone - Den stora fördelen med betalvarianten (TryggH) är ju att den omfattar mer. Du kan få ersättning för fler grejer och större belopp om det händer något under graviditeten och sex månder efter. Betalvarianten omfattar pappan också. Men nu när jag läst villkoren skulle jag säga att det kanske egentligen mer är värt att ta betalvarianten om man förväntar sig en riskgraviditet eller om man kanske tidigare varit med om en svår förlossning. Jag som hade en schysst graviditet och en superlättförlossning kanske inte har jättestor nytta av en betalvariant. Å andra sidan kan man aldrig veta i förväg... Men jag tror faktiskt att vi nöjer oss med gratisvarianten den här gången också, allt gick ju så himla smidigt förra gången.
Här verkar det undermedvetna bearbeta kommande bebis. Drömde första bebisdrömmen om en bebis med en massa hull. Han (?) bajsade sitt första lass på andra dagen, på fjärde dagen kom både leende och skratt. Det ni.
Barbabra - Jobbigt med bråk med J, förstår att du längtar efter avbyte när mannen kommer hem. Ta nu fram datorn och boka en solo-bio också. Min biovistelse var helt underbar, och då har jag inte ens räknat in filmen i upplevelsen.
Jag mår också illa. Mr F hittade de gamla sea band:en så jag kör med dom lite då och då. Jag väljer att ta illamåendet som ett gott tecken men samtidigt skulle jag bli lättad om det sjunker undan snart.
Assar - Hur mår du? Blev det nåt av illamåendet? Hoppas inte...
Skönt att du slapp magåkomma iaf. Krya på dej!
Moppen - Håller med Galia, vad bra att ni hittade en lösning som känns ok för er båda.
Galia - Nya Twilight-filmen. Jag råkar vara otroligt förtjust i bokserien så att se den här filmen var ett måste. Det var jag och en massa småtjejer där.
cissi - Jag är uppvuxen med att det köptes hem ettpar halva grisar som styckades på köksbordet. Det var lite speciellt men jag minns det som en trevlig grej eftersom alla (tre familjer) var samlade och hjälpte till att ta hand om köttet. Mmmm, raggmunk...
Cissi - Ja, tack!