Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barbabra - Vad roligt! Kanon att ha nån mer som kommer vara ledig som bor nära. Själv håller jag på att nätverka på FL för att kanske hitta några att umgås med i stan. Det funkade i vår förra hemstad så jag tänkte att jag testar igen. 

• Mrs Firren

Barbabra - Starta en egen tråd för 30+ i din stad, det var det jag gjorde.

• Mrs Firren

Fiji - Aha, då är jag med.

Hormonstinn - Har för mej Lena hade åderbråck på fel ställe och hade ett litet helvete. Hon kanske har tips? Låter hur som helst extremt påfrestande. Och när man ligger vaken på natten och inte sover ordentligt så tycker jag att det mesta brukar kännas extra jobbigt. Hoppas att du känner lite mer uppåt när resten av familjen vaknar och solen skiner. Hurra för mindre än hälften kvar! Kram 

• Mrs Firren

Lady W - Årsdagar är jobbiga.

Pandora - Kul att höra att allt är bra.  

Pysslig - Bra presenttips!

Jag har handlat bebisprylar idag! Hur f*n gick det till? Förvånad

• Mrs Firren

Gah, idag var det en som frågade om vi inte skulle skaffa syskon "för man kan ju inte ha för långt mellan barnen". Jag kunde inte hålla mej utan nyheten slank ut fast jag egentligen tänkt hålla tyst till efter nyår. Rackarns. Hur hon sen uttryckte sig är en annan femma som jag inte ids gå igång på längre...

• Mrs Firren

Fiji - Fy vad trist med föräldragruppen, speciellt när du sett fram emot det så mycket.

Barbabra - Skriver under på "poffet". Var kom magen ifrån?!   

• Mrs Firren

Barbabra och Norrland - Roligt att få outa nyheten även om mottagandena varierar i intensitet. Vi berättade för en del släkt bara, det föll sig liksom inte naturligt med de andra. De får reda på det tids nog.

Norrland - Tänkte på er och taket när det blåste som värst. Hur gick det med den historien?

Barbabra - Jag tycker inte heller att du överreagerar när det gäller alkoholintaget. Mr F är oftast måttlig men för ettpar helger sedan kunde jag inte låta bli att kommentera när han köpte färre öl än till helgen innan, jag sa "Jag såg att du köpte färre öl idag än förra veckan, det känns bra." Så det blev en positiv grej av något som jag egentligen reagerat negativt på. Håller tummarna inför RUL förresten! *tum tum*

Jag har fått en rejäl kagge nu i slutet av v 16, det går inte att dölja och nu bryr jag mej inte längre. Det har fått till följd att jag inte har några tröjor att ha på mej längre. Dags att tvätta upp gravidtröjorna mao. Däremot verkar en del av min naturliga "rundhet" vandrat söderut och jag ser smalare ut i ansiktet än förut. Konstigt.

Måste bara berätta. Jag känner mej så jäkla lurad. Illamåendet ska ju gå över efter de första tre månaderna säger ju "alla" källor. Vad sjutton är det då som dykt upp NU?! Blä, jag mår så gräsligt illa sen i onsdags kväll, äter nästan ingenting. Jag är absolut inte dålig i magen så jag tror inte det är nån bacill utan det lutar mer åt nåt gravidrelaterat. Fy farao vilken bluff! Ska det vara så här framöver?? Jag vet ju att flera av er andra mått illa senare i graviditeten.   

• Mrs Firren

Barbabra - Skulle det funka om du frågar om han kan köpa färre öl? För jag kan förstå att han han dricker mer om utbudet finns så att säga. Vi slutade nämligen med BiB för flera år sen av den anledningen. Kanske ni kan hitta en medelväg, inte att sluta dricka men att dra ner på det? Sen funderar jag också på om det är så att det dricks öl bara för att det finns och han egentligen skulle kunna dricka 2,8:or likagärna? Mr F dricker nämligen i princip allt utom vatten... Eller han dricker ju vatten men finns det öl, läsk, saft, mjölk, must hemma så dricker han hellre det. Då tänker jag att om din man dricker av ren vana kanske det skulle funka att byta ut det mot nåt annat, vanan består men intaget blir ett annat. Förstår du vad jag menar? Eller är det alkoholen som är poängen även när han dricker ensam?

• Mrs Firren

Moppen - Fasiken vad jobbigt att du mår så illa. Jag misstänker att illamåendet hör ihop med magen så jag ska se om jag hittar magpiller till nästa gång det slår till. Tack för tipset!

• Mrs Firren

Sarakkah - Än så länge tycker jag att jag ägna lika mycket energi åt magen som förra gången. Njuta av den vet jag inte om jag gör men jag ägnar den definitivt en massa tankar och klappar. Det är mysigt. Jag tycker också magen är större än förra gången men inte i vägen än, helt neklet lagom stor.

Persefone - Fin bebissäng! Jag tror att den skulle funka jättebra. Vi hade en egenfixad variant förra gången och jag misstänker att vi kör samma variant förra gången. Jag köpte ett stycke tjockare skumgummi på en tygaffär och klippte sen till den i lagom storlek. Sen la vi ett täcke runt så att det blev som en sarg, David gillade det.  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8