• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ha ha! Jag ville inte delge er precis VAD jag åt idag. Trodde jag var i en annan tråd.

Men nu vet ni. Anteckna!

• Ela

Bra, asap! Nu är det bara att repetera tills läxförhöret kommer!

• Ela

GRATTIS Tessan! Vad härligt att höra att allt gått så bra!

• Ela

Men knäskydd kan ju vara bra att ha med tanke på hur ofta man har lust att falla ner på knä och be om styrka.

• Ela

Firren - Med vår R har vi haft problem med att hon hållit sig alldeles för länge och inte velat gå på toa/potta. Det enda som har hjälpt har varit 1. tävla, tävla, tävla (som i vem hinner först till toaletten) och 2. "man kan i alla fall INTE borsta tänderna medan man kissar. Det skulle ju vara jättebusigt, sånt gör ju bara Pippi" (och så smyger den andra föräldern med R "bakom ryggen" på den som "förbjöd" det så att R sen kan deklarera hur busig hon varit. ).

Nu går R ofta spontant men vi tar gärna till ovanstående knep fortfarande om vi vill övertyga henne att gå inför en bilresa eller så.

• Ela

Jag skulle kunna tänka mig en fyra om vi fick börja med en tvååring.

Jossanjo - Välkommen tillbaka. Jag tror att vi stötte på varandra lite när du hängde i väntar första-tråden eftersom jag inte kunde hålla mig därifrån trots att jag vid det laget väntade tredje. Vi använder vår syskonvagn mycket, men då har vi knappt tjugo mån mellan ettan och tvåan och knappt arton mån mellan tvåan och trean (som nu är två år och en månad). Med tre barn så tätt har den varit oumbärlig. Men så bor vi också centralt i Stockholm och det är rätt skönt att ha barnen i vagn när man är i trafiken. Femåringen går nu förstås, men det händer fortfarande att hon åker snålskjuts. Det går nämligen bra att sitta ett barn på fotstödet fram på vår babytravel. Drygt 60 kg barn blir ett ganska bra motionspass att skjuta fram.

• Ela

Sju...hukt mycke tumhållning för Stramalj den här veckan. I tell you.

Vilken variant jag håller på? Alltså, jag koncentrerar mig mest på att den här graviditeten ska gå vägen (och att du får må så bra som möjligt förstås). Så vilken variant som nu än funkar för att nå dit blir bra för mig. Jag är inte picky så.

• Ela

Usch, vad jobbigt du har det, Stramalj. Men heja den höjda dosen - hoppas att den gör susen utan att för den delen påverka graviditeten negativt. Och tummarna är INTE släppta. Kram på dig!

• Ela

Ha ha ha ha! Guilty as charged! Helt dum i huvudet som har utsatt mig för att spy en massa, smärta från helvetet etc etc. TRE gånger!!!

Meeeeen, det var så klart så värt det (säger jag särskilt nu efter att jag blivit lite nykär efter att ha varit ifrån dem i flera dagar).

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8