• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Resande - Jag hade mycket förvärkar med E och var öppen typ 3-4 cm i ett par veckor (minst) innan han föddes. Men när förlossningen väl började var det som du beskrev nu. Förvärkarna var mer sporadiska ändå och när det blev mer ihållande var det allvar även om det dröjde ett tag innan de blev helt regelbundna och etablerade sig. Ring!

• Ela

Tänker på A och A och deras familjer idag.

Vad fint att ni kom iväg till graven,Vi5.

• Ela

Kraaam, Resande. Jag kan inte ens leva mig in i den frustration du måste känna.

• Ela

Yey Skyline och yey trebarnsmamman! Stor, varm grattiskram! Äntligen!

• Ela

Jo, men just nu hejar vi på blobban och tycker att läget är alldeles utmärkt! Underbart att du får åka in snart. Har du kunnat sova något?

• Ela

GRATTIS STRAMALJ! Vad roligt att höra att lillebror är här nu. Bra jobbat (du verkar onekligen ha fått jobba - hör gärna mer vid tillfälle)!

• Ela

Men alltså, Vi5. Du klagar ju (och inte hela tiden - jag tycker minsann att du kommer med en stor portion omtänksamma kommentarer också) för att du (tyvärr, tyvärr, tyvärr!) har anledning till det. Det är ju liksom inget oberättigat gnäll utan jag (och alla andra - det är jag säker på - förstår verkligen att du har behov av att skriva av dig)! Stor, varm, kram! Jag önskar så att din resa till ett tredje barn skulle ha fått vara mindre besvärlig. Tur att belöningen relativt snart är här.

• Ela

Enligt statistik från SCB som jag läste när jag var gravid tredje gången finns det inget samband att man skulle få fler barn av samma kön som man tidigare har. Det är ganska låg procent som har tre av samma kön. Samma statistik som vanligt gäller för varje barn (dvs strax över 50 för pojke) och det är ju statistiskt ganska otroligt att det blir samma varje gång. Vi känner dock fyra familjer med tre flickor (men många med blandade också).

Och nej, ingen skillnad förutom blöjbyten med en kille efter två tjejer. Dock är de rätt olika som personer alla tre.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8