• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Att FÅ vara TYSTA tillsammans kan också vara mycket värt, Resande. Ha det så jätteskönt! Det är dig väl unt.

• Ela

Och jag tar mig gärna in i stadens riktiga kärna för en lunch!

• Ela

Grattis Elsie! Så underbart med en ny familjemedlem! (men jobbigt med oro längs vägen - kram!)

• Ela

Jisses, Vi4. Det låter...mycket. Vad jag önskar att du skulle kunna få lite ro. Stor kram!

Jag hänger med lite dåligt nu känner jag. Läser men finner sällan tid att skriva. Vill dock säga välkommen och grattis till Upp i det blå. Jag är väl en av gamlingarna får jag väl säga vid det här laget. Har hängt i trådarna sen -06 och har en dotter född -07, en dotter född -09 och en son född -10. Bor i Stockholm.

• Ela

Åh, hoppas att Kaz har sin trea hos sig nu!

Elsie - Skönt med ett lyckat RUL!

• Ela

Vi ÄR konstiga. Jag har i alla fall släppt tanken på en fyra.

• Ela

Grattis grattis grattis Kaz! Skönt att du slapp gå över så mycket denna gång.

Vi4 - Jag har ju haft mycket blödningar och det har varit av olika sort även när det har gått bra (vilket det ju har gjort alla gånger utom en). I ditt fall låter det ju som att det är blod från en tidigare blödning som nu kommer ut. Till mig har de sagt på gynakuten att brunt blod är mindre oroande än rött. Men om jag vore du skulle jag kolla detta för sinnesfriden. Du kan ju förklara att du är ensam med sonen och vill ha koll på läget så att du slipper hantera en mer akut situation. Kanske kan du börja med ett samtal till din BM? Och du - stor stor kram!

• Ela

Vi4 - Det gläder mig att läsa att mamma ändå är till lite hjälp och att du har fina kollegor som stöttar. Jag är verkligen imponerad av att du snart har varit ensam i tre veckor. Verkligen kämpigt!

Kaz - Jag hade svårast att riktigt komma igång med amningen ned min trea E. Jag tror att det kan ha varit för att jag var så sliten och det var så mycket runt omkring med de andra hela tiden. Äter du och dricker ordentligt? Har du provat amningste? För mig ordnade det sig efter en krånglig början men jag minns att det var kämpigt för jag var tvungen att amma hela tiden (alla mina barn har velat amma ungefär varannan timme men med E var det ännu oftare i början). Och som du skriver så är det viktigast att bebisen blir mätt - ersättning är jättebra - men om du vill ge ditt sentimentala jag en chans så kan det vara värt ett försök att amma mer intensivt. Med T stödmatade jag också med ersättning och då gjorde jag så att jag började med att ge lite ersättning för att sedan amma så att hon inte var vrålhungrig och frustrerad. Då orkade hon amma längre stunder och produktionen stimulerades. Kram!

• Ela

Förresten kan jag berätta att mina dubier om vi ändå inte skulle ha en fyra gick över rätt snabbt efter att ha fått stöta och blöta det lite. Maken gjorde ingreppet förra veckan och det känns bra (ja, inte fysiskt för honom då ). Vi är så oerhört nöjda och tacksamma för vår fina barnaskara och vi är redo att börja ta oss ur småbarnsåren och in i nya spännande (och på andra sätt krävande) tider.

• Ela

Fantastiska dubbla lyckade RUL!!! Så där alldeles väldigt glad blir jag att läsa om er båda, Stramalj och Vi4!

Jossan - Usch, vad jobbigt. Kan inte mycket om järn men vill ge dig en kram. Och helt rätt att lämna dottern idag så att du får vila lite!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8