• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Nope, inga kvaddlar testade av mig. Det enda jag har testat är EDA under min första evighetsförlossning som slutade med att de skar ut barnet. De andra två förlossningarna gick ju betydligt smidigare så då klarade jag mig med min älskade profylax. Jag tror dock på konceptet kvaddlar vad nu det kan vara värt.

Fisken - Vad läskigt med så hög feber. Vi har varit så förskonade från sådant så jag kan inte ens ana hur läskigt det måste vara att se sitt barn så dåligt.

• Ela

GRATTIS Snow! Vad roligt! Jag håller tummarna för att det är just det här ägget som har befruktats nu som är menat att bli ett litet syskon i er familj.

• Ela

Eller lyssna igenom alla Värvet-intervjuer. *håller på*

Vad är det för stuk på Joller?

Snow - Vilken härlig uppdatering!

• Ela

Men vad fint! GRATTIS till liten Tilda! Vad härligt med två julsystrar (blir lite tårig ).

• Ela

Småflickor har ofta vita flytningar - inget man behöver göra något åt har vi fått sagt oss.

E hade också väldigt envis torsk. Kommer inte riktigt ihåg hur vi fick bukt med det men vi körde nog både medel och vichyvatten blandat med bikarbonat tror jag.

• Ela

Ähum. T och R har varsin stor pärm från Bookbinders med texten "T/R:s första år" på framsidan. De är lite...tomma. E måste givetvis få en också men sen måste vi sätta igång. Är det någon som vet om man kan få foton framkallade såsom i en fotobok fast på lösblad istället (begripligt?)?

I övrigt har vi bara varsin mapp med väl valda alster sparade.

• Ela

Åh, tänk att ni fick henne, Kate! Nu är jag minsann lite rörd tror jag allt. Supergrattis! Låter som din andra förlossning var fasligt lik min andra. Bra jobbat att du höll dig utanför tältet och levererade.

• Ela

Och här i tråden blir det ju inget problem om ni namnger henne Lillskiten. Det är ju bara att skriva "L".

• Ela

Meh! Har ni på FB fått reda på Lillskitens namn? Orättvist ju. Har två tänkbara alternativ utifrån Mosings inlägg men det kan ju vara något helt annat också.

• Ela

Vi5 - Min E fick utslag på jordnöt (och ägg) på pricktest redan när han helammades. Visste inte att det var ovanligt, men vi tycker att det är lite jobbigt eftersom han aldrig fått i sig det (missförstå mig rätt - det är ju egentligen bra) och vi vet ju inte hur han reagerar. Sedan undrar vi ju även om det inte ändå är så att man kan växa ifrån även en nötallergi (han har senare fått utslag på hasselnöt också) även om det sägs att det inte går. Vi tror att äggallergin har minskat kraftigt i alla fall - skönt! Hoppas att ni kommer till rätta med LillA:s problem utan att du behöver ta bort alltför mycket från kosten!

• Ela

Har ni träffats någon gång så att ni känner igen varandra? Annars får ni ha någon hemlig kod. Typ säga "Kilopriset på bananer är oväntat högt i höst" till alla ni passerar och hoppas på förståelse.

Heja heja!

• Ela

Jag gillar förstås flera av Galias namnförslag men harklar mig och påpekar bestämt att även ELA har tre bokstäver.

• Ela

Vet du, Vi5. Jag tycker att maken ska ringa tandläkaren i morgon. Det borde kanske gå att göra från jobbet tänker jag?

Stackars Lill-A, stackars dig (som är så slutkörd) och stackars stackars vän-barn med familj. Så mycket elände. Kram!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8