• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Mosing - Joooo, kom på det när jag stod i duschen.

Eftervärkar - klart fler med nr 2 och 3 men då hade jag å andra sidan inga alls med nr 1. Som jag minns det var det dock uthärdligt.

Pappadagar - Vår 2:a kom precis i tid till sommarsemestern och nr 3 till julhelgen så särskilt med tvåan hade vi långledigt hela familjen och med trean blev det mer än tio dagar. Det har varit mysigt att vara tillsammans hela familjen och kul för maken givetvis att slippa lämna den nya bebisen hela dagarna innan de ens lärt känna varandra. För egen del hade jag nog dock gärna haft en lite lugnare tillvaro bara jag och bebisen i början (om nu storasyskonet/n går på dagis) och hinna vila lite. De där första veckorna har ju varit den enda tiden som våra barn har sovit lite längre pass så det hade ju varit bra att kunna passa på att göra detsamma.

• Ela

Mosing - Joooo, kom på det när jag stod i duschen.

Eftervärkar - klart fler med nr 2 och 3 men då hade jag å andra sidan inga alls med nr 1. Som jag minns det var det dock uthärdligt.

Pappadagar - Vår 2:a kom precis i tid till sommarsemestern och nr 3 till julhelgen så särskilt med tvåan hade vi långledigt hela familjen och med trean blev det mer än tio dagar. Det har varit mysigt att vara tillsammans hela familjen och kul för maken givetvis att slippa lämna den nya bebisen hela dagarna innan de ens lärt känna varandra. För egen del hade jag nog dock gärna haft en lite lugnare tillvaro bara jag och bebisen i början (om nu storasyskonet/n går på dagis) och hinna vila lite. De där första veckorna har ju varit den enda tiden som våra barn har sovit lite längre pass så det hade ju varit bra att kunna passa på att göra detsamma.

• Ela

Smygsurfar på jobbet när jag ändå dricker kaffe och då blir det två inlägg av någon anledning. Håll till godo!

• Ela

Eller ibland blir det det då....

*kryper under min sten igen*

• Ela

Kasperina - Grattis till lyckat RUL!

Chiquita - Jag började jobba när T var tio månader, när R var sex månader och när E var nio månader. Det har fungerar jättebra och jag har fortsatt att amma. Allra längst - ca 14-15 månader - ammade jag R som alltså var yngst när jag började jobba (plus att jag ju blev gravid när hon var åtta månader).

Våra barn har varit löjligt lika varandra alla tre under sitt första dryga år. T och R är dock inte så lika varandra längre så vi får se hur E utvecklas utseendemässigt. Barnen är för övrigt ganska lika både mig och maken och delar av våra respektive familjer. Mycket diplomatiska så.

• Ela

Barba - Agraffer? Mig sydde de med sådan där själupplösande tråd. Ärret syns för övrigt knappt längre - men det gör magen.

• Ela

Resande - Stor varm kram! Jag dippar ofta när det lättar lite efter en extremt jobbig period. När man är mitt i det har man inte möjlighet att känna efter och det är nog ofta först när man börjar få lite distans till det som man märker hur jobbigt det egentligen har varit. Jag är ganska låg just nu och tycker allt är jobbigt trots - eller just för - att jag har en mycket drägligare arbetssituation och nätterna är bättre än på väldigt länge. Jag tror också att BVC är rätt ställe att vända sig till för att få snabb hjälp. Stöttar maken? Om du behöver miljöombyte, avledning och sällskap för både stora och små är du/ni välkomna hit någon eftermiddag (jag hämtar ju vid 15.30) eller helg. Kram igen!

• Ela

Härlig läsning, Firren! Grattis till ytterligare en stjärna!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8