• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Cissi - Det var inte okänsligt att inte kommentera första varvet, men jag uppskattar dina ord.

Så mycket bättre...
  • Ela
    Älgen skrev 2011-11-03 22:39:54 följande:
    Ela, grattis, eller vad man nu säger? En fråga dock, hur gör man för att få barnen att sluta amma frivilligt? N hade nog kunnat amma läääänge om jag inte satt punkt för det.
    Man råkar få barn som VILL sluta amma vid en viss punkt. Jag kan inte komma på att jag har gjort något för att styra upp den biten utan det har gett sig själv, men det är nog väldigt olika hur barn är när det gäller det.

Hormonstinn - Joel (så fint!), Joar, Joen...
    Så mycket bättre...
  • Ela
    Pysslig skrev 2011-11-03 22:48:49 följande:
    Joelbitar??? Vad är det?
    Lika frågande jag.

Joakim, John, Jon
    Så mycket bättre...
  • Ela

Slutet av 80-talet? Då gjorde jag stan osäker - inte så konstigt att jag inte minns barnprogram från den tiden.

Så mycket bättre...
  • Ela

Sara - Absolut lyx men inte ett problem i egentlig mening. Jag gör ju inget för att försöka få honom att fortsätta amma utan låter det ske. Men visst är det lite vemod inblandat. Och en stor förändring - tänk att den här kroppen ska bli fri från gravid- och amningshormoner. Vem är jag utan dem liksom.

Så mycket bättre...
  • Ela

Nej, Anna! Nu gråter jag nästan. Jag är så ledsen för din skull. Varmaste kramen!

Fisken - Så skönt att det såg bra ut hos dig!

• Ela

Emmli - Hej! Vad kul att se dig igen! Du är självklart alltid välkommen att skriva. Vi har också haft "problem" med att T varit för snäll mot R. Det var väldigt länge som R kunde göra mer eller mindre vad som helst på T utan att hon gjorde något mer än på sin höjd ropade lite på hjälp. Nu när R snart blir två och ett halvt har det rättat till sig lite. Det är som att T nu märker att R inte är så försvarslös (*harkel* R är liten och späd men tuff och hård som en rugbyspelare så försvarslös är hon då rakt inte) så nu kan hon ge igen. Men det är fortfarande R som är betydligt mer på T fysiskt än tvärtom. Både T och R är dock väldigt snälla med E, men det lär väl ordna upp sig när han blir större och mer stabil.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8