• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lycklig - Med R (min tvåa) skrev jag en morgon (som råkade vara BF) här i tråden "Jag känner INGENTING!". På kvällen satte det igång. Helt utan föraning.

Söt-L, Milla!

Fiji?

Jag är ensam med barnen igen. Maken åkte i eftermiddags och är tillbaka torsdag kväll. Pust och stön. Nätterna med två barn som vaknar titt som tätt och ett barn som vaknar någon gång ibland är verkligen kämpiga. Eftermiddagen gick ok dock. Jag, R och E hämtade T som var på barnkalas. De var ute och alla dröjde sig kvar lite efter så vips gick det lite tid där. Läggningen gick också smidigt trots att E vaknade mitt under läsningen för T och R. Nu njuter jag av lite egentid. Hoppas nu att det blir en ok natt..

Så mycket bättre...
  • Ela

Alltså det skulle vara en radbrytning mellan Fiji och egot...

Så mycket bättre...
  • Ela

Fiji - Attans, du är här. Ska kanske tillägga att T och R är på dagis nu om dagarna så det i alla fall inte tre barn dygnet runt.

Pyttis - Tack, jag följde ditt tips (plus att jag kör lite med bikarbonat) och det känns faktiskt som att det kanske hjälper. Har inte riktigt tid/ork med sjukvårdsbesök nu under ensamveckan så jag hoppas få bukt med det.

Så mycket bättre...
  • Ela

Förresten höggravidisar. Ni har väl SMS-kompisar?

Så mycket bättre...
  • Ela

Assar - Jag känner alla barn (och deras föräldrar) som var på kalaset så nej, inte samma. Annars hade det ju varit bra roligt om vi hade setts där och (efter att ha dragit vissa slutsatser av barnens namn) utbrustit i ett: Assar?/Ela? Hoppas att barnen inte är alltför trötta imorgon!

Så mycket bättre...
  • Ela

Fiji - Tyvärr har vi dagissnuva alla fyra. De började ju i måndags efter långledig sommar och sedan kom snuvan som ett brev på posten. T är som vanligt igång som vanligt men R har varit något lite tröttare än vanligt i helgen men om det inte blir värre under natten borde det inte vara några problem med dagis i alla fall. Kom på nu att du var rar och frågade om E:s hälsa för några dagar sedan. Febern gick över i mitten på veckan men han fortsatte vara hängig så i torsdags blev det ett besök på VC. Läkaren kunde dock inte se något så det är väl något virus. Idag har han varit lite gladare i alla fall så jag hoppas att det vänder nu.

Så mycket bättre...
  • Ela
    Piggley Wink skrev 2011-09-04 21:54:11 följande:
    Hoppashoppashoppas att Lycklig och Fijis bebisar kommer ut och skriker medan Elas barn sover som små grisar i natt!
    Så mycket bättre...
  • Ela

Stor kram till Lycklig och Fiji! Måtte busungarna komma ut snart!

Fiji - Vad skönt med en koll och att allt såg bra ut! Hoppas ni kommer fram till något bra imorgon med. E vägde drygt 4,3 kg och han kom ut utan att ett endaste stygn behövde sys.

Fio - Det kommer säkert att gå bra imorgon. Jag brukar ha ett antal alternativa handlingsplaner uttänkta när jag är ensam så att jag inte ska stå handfallen om det kör ihop sig.

På tal om ensam så är jag lite trött. R sov ok men E vaknade HELA TIDEN! Har inte skrapat ihop mycket sömn inatt och så var han kinkig hela dagen också. Gah! Vet inte om han fortfarande är sjuk/hängig, om det är en faaaaas eller om det är världsalltets sätt att göra mig mer än redo för att börja jobba nästa vecka.

Så mycket bättre...
  • Ela

Wow! Grattis Fiji! Blev inget spec-MVC-besök idag inte. Hoppas du fick en fin förlossning.

Kram igen Lycklig!

Eva - Ha! Sälja? Jag är realist och kör på bortskänkes mot avhämtning istället. Fast inatt sov de ok så då behåller jag. Vilken kämpe du är med amningen! Det ÄR vanligt att det krånglar.

• Ela

Så underbart, Lycklig! Varmt grattis! Trist med komplikationerna dock.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8