• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

"Tendensen" att släppa två ägg tror jag att döttrar kan ärva från sin pappa om hans mamma har den. Har dock ingen bra källa på det utan det är bara något jag läst och lagt på minnet.

Grattis M73! Första trissen i trådarna tror jag minsann!

• Ela

IdaVi - Vi har hört samma då! Yey semester! Jag är inne på min första av fyra. Sedan jobbar jag en vecka (maken och barnen är lediga) och har sedan två till (tillsammans med hela familjen). Det är inte så synd om oss känner jag.

• Ela

Just det. Kasperina kom ju med den viktiga slutsatsen - att IdaVis makes mamma är tvåäggstvilling påverkar ju alltså inte om han själv får tvillingar eller ej men däremot kanske det blir tvillingbarnbarn genom I som ju tycks ha kunnat ärvt anlag för det från två håll.

• Ela

Grejen är väl att det för varje graviditet är 49% sannolikhet för flicka och 51% för pojke. Att det ska bli "samma" hela tiden är därför inte så troligt.

• Ela

Assar - Nä, det är en myt (förutom för piloter va som väl "gör" flest flickor?).

Pysslig - Hear Hear när det gäller vuxensamvaro utanför sängkammaren (vilket kanske inte kommer som en överraskning från en trebarnsmamma som knappt delat säng med sin man sedan första barnet föddes ). Jobbig middag, men bra jobbat!

• Ela

Galia - Ja, jag har hört att det är ogynnsamt för y-spermier att vara ute och flyga och att piloter därför främst får tjejer, men nu när jag tänker efter var det nog stridspiloter t o m och att det alltså kräva både höjd och fart. Har dock ingen aning om ifall det stämmer och orkar inte googla.

• Ela

asap - Ja, vem är det? Jag får googla! Underbar kommentar från I!

• Ela

Åh, vad roligt att lillebror är här och att allt gått bra. Grattis Sarahkka!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8