30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Grattis Pandora!
Grattis Pandora!
Kasperina, klarar du dig utan bil eller fick du mer att fundera på nu? Såg fina bilderna på fb, K är verkligen en charmknutte!!
Lycka till Barba!
Grattis till Joel, Barba! Gick allt bra, mår du bra?
Firren, ja eftervärkar med G, men inga som jag minns med A. Blev också förvånad, men det var uthärdligt. Kändes mest som rejäl mensvärk.
A hade också en period strax innan G kom där han var väldigt mammig, satt i knät mycket mer än vanligt och regredierade allmänt. det gick över, för när man blir storebror har man JÄTTEVIKTIGA uppgifter. Hålla pyttesmå blöjor och räcka fram, hämta nappar och så. Bra tips annars att pappan och D gör nåt kul tillsammans som förberedelse.
Kasperina, grattis till fint RUL!
Chiqita, vi behövde tilläggsmata med ersättning från början med G, som dessutom slutade vara intresserad av tutte ungefär vid 5 månader. Då hade vi så smått introducerat gröt och lite puré, och det gick jättebra. Vi lämnade ersättningsmålen kring halvåret och gick över till välling.
Syster Norr, jag hade vinterkräksjukan tre veckor före BF. Inget hände, jag gick över en vecka och blev igångsatt!
Trist med magsjuka, hoppas att C tillfrisknar snabbt och att du slipper blir sjuk!
G är också krasslig, oklart dock om det verkligen är magsjuka. Han kräktes en gång på natten, fick diarré, åt och lekte som vanligt på dagen och kräktes igen följande natt. Maken rapporterade nyss om ny bajsfest. Måtte han bli bra snabbt, nu orkar vi inte med mer sjukdom i vår familj! A har varit på dagis i dag för första gången på tre veckor. Vi fick göra en mini-inskolning, så jag var med honom där på förmiddagen.
Stor kram till Resande! Bra råd har du redan fått, så jag nöjer mig med att nämna att jag har en jättebra psykologs nummer om du vill ha det!
Grattis SysterNorr!
Barba, vi var på akuten häromnatten med G, (krupp) och i förbifarten konstaterade läkaren att G har kort tungband, men att det inte behöver åtgärdas om han inte besväras av det senare i livet och att det inte ska påverka tal mm.
Sen tror jag mig veta att några andra i tråden har andra erfarenheter av det, Kasperina t ex.
asap, ska inte prickarna vid tredagarsfeber vara på magen? Man kan ju få sk virusprickar också. G hade prickar på ryggen häromdagen, men det hänger antagligen ihop med förkylning och feber.