Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Galia, det var nog bara nåt jag hade fått för mig som hade med ersättningsnivåerna gällande nån specifik sak att göra. Nu minns jag inte vad. Men den tanken blev ju obsolet i samma stund som de avslog vår ansökan!

• cilla67

A har ju samma problem som L, movicol dagligen sen augusti. Vi körde lactulos ett tag, men movicol funkar mycket bättre.
    Jag skulle söka läkarhjälp om E var min dotter, kolla så det inte går på tok för henne också. Det är så himla tråkigt med all medicin och bajs-schema...

• cilla67

Apropå bajs... Hur mycket blöjor går det åt för er på dagis? Jag tycker det går åt sjukt många, vi gör inte alls av med så många hemma. I tisdags morse hade jag med ett halvt paket, 24 st. Igår eftermiddag när jag hämtade fanns det 5 kvar! Nitton blöjor på två barn och två dagar, det är fem om dagen - och jag kan säga att de är INTE nybytta när vi hämtar...

• cilla67

Det låter rimligare. Jag vet att de byter före maten och efter att de har sovit middag, och sen hämtar vi ju efter ett par timmar. De går 8.30-16.30 i värsta fall, oftast 9-16.

• cilla67

G har också sovit middag nära inpå frukost, oftast vid 10, men ibland så tidigt som 9, fast han brukar vakna vid 7.

• cilla67

Måste bara kolla en sak här... Hur gör ni när era barn hystar leksaker tvärs över rummet? Notera att jag utgår från att A är helt normal när han gör det, och att andra tråd-ligister är likadana... Maken får bokstavsångest varje gång det händer.

• cilla67

Det är ungefär så vi gör också. Säger ifrån och tar bort grejen om det fortsätter. Nu är det sällan samma grej som flyger första och andra gången, det är mera beteendet i sig vi vill åt. A är ganska vild emellanåt, springer runt som en galning och tjoar, och då händer det också att en bil eller en näve pusselbitar kommer farande.
    Ibland kastar han saker när han är arg, men det är ju en annan sak, tycker jag.

• cilla67

PW, så är det nog! Vissa saker är tråkiga men går att leva med. G älskar t ex att "diska" i ikeaköket. Han tar alla kopparna(porslin från Ikea), lägger dem i diskhon och vevar runt i baljan med båda händerna. Det blir ett helvetiskt oväsen, och en vacker dag kommer de gå sönder, men han har asroligt!
    A däremot kan kasta vad som helst som han råkar ha i handen, när han kommer in i det där modet. Bestick, bilar, kritor - nivån på farlighet varierar, helt enkelt. Jag försöker att inte bry mig ifall det inte är farligt att han gör det. Som vana betraktat är det lite jobbigt... Men det går säkert över, antagligen är det en faaaaas!

• cilla67

Älgen, G är nån cm längre men annars ungefär som E, vi kör Libero up and go nr 5. Läcker bara nån enstaka gång när man slarvat med att se efter att snoppen är där den ska.

• cilla67

Kan man sitta två på en snowracer? Funderar på lämpliga transportlösningar om det är så här framtiden ser ut. Det blir dagishämtning per pulka idag, men vi har bara en babypulka. Vi köpte en vanlig förra året som är hos mormor nu, men det gick inte att ha båda i den i fjol. De ramlade hela tiden. Nån som har bra tips?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8