30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Jossan, jag tror de flesta här inne har fått sina syskon redan, på rak arm kommer jag inte på några gravida som är aktiva men jag är å andra sidan lite vimsig. Det kom ett par småttingar i höstas här i tråden.
Men kanske kan de komma loss lite, de som väntar, om det blir fler härinne!
Min äldste (A) är född 09 och den minste (G) fyller 2 på söndag. Jag hade svårt att lämna "väntar första barnet"-tråden och minns dig därifrån. Jag har bytt nick, fast bara lite, hette cissi67 förut, och vi bytte några ord om din hemorts gynekologer, eftersom jag hade gått hos dr Roland.
Det är jättetrist att du känner dig deppig, men det är nog inte alls ovanligt. Det ovanliga är väl kanske att man vågar säga det, man "ska" ju vara så där rosenskimrande lycklig när man är gravid. Jag minns att jag också var rätt låg och hade svårt att finna ro i graviditeten med G. Jag gjorde inget åt det, men pratade mycket med bm om olika saker som oroade mig och så småningom släppte oron och glädjen kom tillbaka.
Jag tycker du ska ringa psykologen när du nu har numret och se till att få prata av dig om hur det känns. Bara det tror jag kan lätta upp det. Fast det viktiga är nog att du kan känna att man FÅR vara deppig fast man är gravid. Man får det. Kram!