Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Galia, min tandis röntgar varje gång, men är man gravid får man ett tungs blyförkläde på sig som ska skydda. Eller så hoppas man över röntgen och återkommer med det efter bebisens ankomst!

• cilla67

Asap, jag hörde ett radioprogram för några månader sedan om DD. Det var en lång intervju med hon som skrivit manus till filmen. Stora delar var självupplevt, och hon hade varit mycket delaktig i filmatiseringen och reser nu runt världen och lägger sig i teateruppsättningarna lika mycket för att få den rätta känslan. Det var säkert därför det var så lika!

• cilla67

Ida, det var ett uppslag om öppet hus där jag har mitt kontor, Strykbrädan. Jag antar att alla som läser NT är trötta på att läsa om just Strykbrädan, så jag förstår om du hoppade över det!

• cilla67

Barba, vad konstigt! På min senaste MVC var BM jättenoga med att kolla, typ varannan gång, om jag kände mig ledsen, nere, orolig eller så. Du är ju på slutet nu, så jag antar att du snart ska dit igen, försök en gång till om du kan hålla ut till dess.

• cilla67

Ida, skönt att allt gick bra med operationen! 

G har ju varit sen med så mycket, men just nu har han ett riktigt släpp! Det är så roligt!
    Nu kommer det lite ord, plötsligt. Han skakar på huvudet och säger nänänä, nickar och sägar jaja, bläddrar febrilt i pekböckerna tills det kommer en krokodil eller ett annat grönt djur och säger "koko", eller så hämtar han en pusselbit med en krokodil på och säger koko. Och så går han runt med lära-gå-vagnen ute!
    Märkligt att just krokodil ska vara nästan det första ordet... Mamma säger han ju också förstås. 

• cilla67

Asap, jag tror han har systematiskt satsat på ord som innebär upprepning: nänänä, jaja, hejhej, mamma, koko. Sen försöker han lite med andra ord som kisse (ks) och kossa (ks!) men det är ju mycket svårare! 
    I alla fall är det hemskt roligt, det känns som att han är med mycket mer. Vi har nog inte tagit oss alls samma tid att stimulera honom som vi gjorde med A. Men det kanske blir så med syskon...  

• cilla67

M73, stackare! Tur det inte är så långt kvar... fast 5 veckor är drygt om man inte kan äta. Har du hunnit prova några mediciner?

• cilla67

Barba, Älgen, vi har båda barnen bak, det har vi haft hela tiden. De når inte varandra om man inte sätter en av dem i mitten förstås. det funkar jättebra, och vi har speglar på båda.
    Ett tips när det gäller speglar är att babyaffärerna har ganska dyra speglar, men leksaksaffärer har lika bra men billigare! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8