Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barba, har ni möjlighet att gå en profylaxkurs? Där brukar de göra ganska mycket plats för vad man kan förvänta sig av mannen, och om det är flera som får höra samtidigt kanske det känns mer "normalt" för honom. Eller ni kanske gick nån kurs förra gången?

• cilla67

Ring dem och fråga ändå om plats, det kan ju komma återbud! De har en dvd med övningar också, den ger ju förstås inte riktigt samma fokus för mannen, men tror du att det skulle kunna engagera maken? Att se på film och göra övningar, som han är delaktig i? Jag tänker att om han är med på övningarna skulle det ju vara konstigt om han inte var med på det i skarpt läge. 
    Doula var dyrt, men man får väl tänka på att de måste kunna vara stand by under en ganska lång tid och sen vet man ju inte hur lång förlossningen kan bli. 

• cilla67

Ida, vad jobbigt med inläggning igen. Hoppas mamma kryar på sig snabbt och får komma hem!

• cilla67

Barba, stackare. Hoppas du får bra gehör idag för din oro. Jag tänkte tipsa dig om ett radioprogram jag råkade höra i bilen förra veckan. Det var på P1, Radiopsykologen eller nåt sånt. Det var en kvinna som hade skrivit in om att hon och hennes man hade svårt att nå varandra för att hon själv bara blev tyst medan maken kritiserade och skrek. Det är ju lite liknande era problem, det kanske kan ge en ny infallsvinkel att lyssna på?

sverigesradio.se/sida/default.aspx

• cilla67

Förlåt, jag missade två jätteviktiga saker förut!

Kasperina GRATTIS till fin sprattelgubbe med alla delar på rätt plats!

Selenea, välkommen hit och grattis! 

• cilla67

Ida, Resande, jag vet ett par där hon fick köra till FL för mannen var berusad. De åkte direkt från ett kalas..!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8