• asap

Juni - Låter bra att N slipper volanger.

Hormonstinn - En liten idrottsstjärna med starka ben därinne?

Sista dagen på jullovet idag, imorgon är det dagis igen.

• asap

hormonstinn - Här är man inte välkommen till dagis förrän 48 h efter kräkning/diarré, så det skulle bli två dagar hemma för oss iaf.

• asap
    Milla C skrev 2012-01-09 22:55:24 följande:
    Vi umgås också mest med ett par familjer som funkar "som oss". T ex kom vi en halvtimme för tidigt till familjen vi skulle på middag hos dagen innan nyår. Inga problem alls. Vi roade oss själva medan värdparet klädde om .
    Vi har ett par kompisar som vi träffar mer och mer sällan, just för att det inte funkar så bra sedan de fick barn. När de varit här och hälsat på har det varit lite sura miner för att deras son inte kunde somna inne, "det var ju sådant oväsen" (= Ida och Gustav som lekte). Och en gång när vi kom hem till dem blev vi motade i dörren och fick vänta ute för att de höll på att söva ett barn. På uteplatsen på andra sidan huset. Vi fick alltså inte ens komma in i huset, och barnen fattade ingenting. "Men, ska vi inte gå in?" Jättekonstigt ju.

Barba - Håller med de andra om att göra saker tillsammans. Att spela "Bamses dunderfia" eller att leka kurragömma med grannarna på deras tomt är egentligen inget som ligger i topp på min önske-aktivitets-lista, men när hela familjen är med och gör det blir det faktiskt jättekul!
  • asap

En annan fråga, något jag inte har behövt fundera på tidigare: När är det dags att vänja barnet av med nattmat? Och hur gör man då?

Ida och Gustav har båda slutat amma vid drygt 7 månader, då har de helt enkelt bara börjat sova hela natten istället för att vakna och äta.
    Elsa är visserligen inte 7 månader än, men den senaste tiden har hon trappat upp ätandet, hon kan vakna 4-5 gånger på en natt och vilja äta. Och då äter hon ändå som en (pytteliten, men ändå. ) häst om dagarna, mat och gröt och välling.

• asap

Mrs Fisk - Så jobbigt, vi har nog alla varit där. Hoppas hjärtljuden lugnar dig ikväll så att du får sova gott inatt och kan vara lugn fram till RUL (och efter också förstås).

Moppen - Vi får väl testa och se, men jag vill inte ha henne i vår säng för om storebror kommer tassande och kryper ner där så blir det dels lite trångt, dels lever han rövare i sömnen. Jag testar alltid att stoppa i nappen först, men hon brukar inte nöja sig med bara den. Sedan är jag väl också rätt så snabb så fort hon börjar låta, vill inte att hon ska väcka storasyskonen i onödan.
    Jag ska nog ladda med en vattenflaska och se om det kan ersätta iaf något av målen. Om amningen bara byts ut mot välling på natten så ammar jag hellre vidare, mycket enklare så! Med de första två var det bara välling en gång/dygn, vid nattning, och det är väl planen med Elsa också.

Duktig T som förstår skillnaden på vardag och helg!

juni - Precis så! Jag skulle aldrig få för mig att låta gästerna vänta utanför för att barnet måste sövas just den minuten. Var det så att han/hon blev störd av att det kom folk hade jag plockat upp barnet och försökt senare istället.

• asap

juni - Ida vaknar nog inte, men Gustav vill jag inte gärna störa i onödan. Det är så skönt de nätter han inte kommer till oss. Att mata Elsa några minuter känns mer överkomligt än att hon väcker Gustav och han kommer och gör "sin grej", dvs sover sprattlande som en fisk på torra land.

• asap

Äsch. Naprapat kan mjukdelar, kiropraktor hårddelar. Sjukgymnast kan både och. Enkelt förklarat.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8