• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni - Även här är det frun i huset som håller i alla trådar, märkligt det där. Vi träffas knappt på morgonen, det är en massa barn som ska ha frukost och kläs etc. att vi knappt hinner säga något alls till varandra, maken och jag, innan han ska åka till jobbet. Så vi brukar ta det på kvällen när huset är lugnt, vad som gäller för dagen efter. Och så har vi vår livsviktiga familjekalender som hänger i köket där vi skriver upp allting vi ska göra; BVCtider, födelsedagar, matsäcksdagar på dagis, vem som kommer hit och när vi ska åka bort. Utan den skulle vi vara helt lost.

Ida och Gustav är i rymden. De har på sig sina pulkahjälmar, annars kan man ju inte andas i rymden. Ibland går de till rymdtoaletten och kissar, och så gör de små avstickare till rymdmamman när de skyddande rymdhandskarna trilskas.
    Så mysigt att sitta här och lyssna på dem där de svävar runt bland stjärnor och planeter.

• asap

Evasha - Det är snart tre år sedan vi flyttade in här i vårt hus, och nej. Det är inte färdigt än.

cissi - Det är samma här, fast inte alls outtalat - här heter det att man "är gubbe på" en viss maträtt.

Kusin Knase - Jag var in och läste om operationen. Fy så jobbigt, men skönt att det gått bra. Annars lät det ju härligt för er med glad bebis och nöjda storasyskon på dagis. Och så är jag avis på dig som har någon annan som sköter lämning och hämtning, suveränt!

• asap

Mrs Fisk - RUL redan? Vad kul! Och så bra med kvällspass.

systernorr - Tack för tips, jag funderade häromdagen på hur jag skulle hitta en radiokanal som bara spelar julmusik, för jag var säker på att det måste finnas.

• asap

Mrs Fisk - När är bf? Måste vara ungefär samtidigt som jag, fast ett år efter. Tror jag gjorde RUL den 13/1 med Elsa.

• asap

Fisken - Ja, just det. Elsa är ju född den 17/6, men var beräknad den 12:e.

• asap

Fiji - Tog de en spruta i taget på P? När Elsa fick sina tremånaders var de två sköterskor som stack samtidigt i varsitt lår. Kändes lite brutalt, men det var ju snabbt över istället.
    På onsdag är det dags för halvårskontroll och vaccination igen.

• asap

Persefone - Igenkänning även här.
    När jag väntade Gustav var jag hemma med Ida mestadels, det var hur jobbigt som helst på slutet! Jag tänkte att hur kan jag ha trott att jag ska kunna ta hand om två när det är så här jobbigt med ett barn? Mkt pga att det var såååå jobbigt att klä på och byta blöja etc. Glömde bort att allt sådant blir jättemycket lättare utan stormagen, så det var ju skönt att upptäcka det sedan. Tredje grav. var jobbigare/ondare/tyngre, men storasyskonen var större och klarade mer själva, samt att maken var fenomenal på hemmafixet så jag behövde inte göra mycket i den vägen.
    Kram!

• asap

Jahapp, då har Elsa trätt in i den fas där man ska skrika i höga C all vaken tid, bara för att det är kul att höra sin egen röst. Puh! Skönt att vila öronen en stund nu på kvällen.

• asap

Vi har också avnjutit luciafirande på morgonen. Här var det tre tomtar: en tomte-superhjälte, en tomteprinsessa och en liten tomtebebis.
    Ida och Gustav deltog precis väntat mycket i sjungandet, inget alls!

• asap

Cissi - Vi har samma tider, egentligen 8.30 men 7.30 idag. Barnen skulle t o m samlas redan 7.15. Fast de var så spända och förväntansfulla att det gick bra ändå, de vaknade rätt enkelt imorse.

Elsis - Tror inte jag har sett några pepparkaksgris-kostymer i affärerna, nej.
    Och i ärlighetens namn skriker inte Elsa hela tiden, bara ofta. Och när man inte är beredd på att det ska komma ett tjut så hoppar man ju till lite grann.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8