• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Pysslig - Vad mysigt det låter med middagen!
    Det händer att vi har liknande här, fast det värsta kaoset brukar vara just innan maten kommer på bordet. En vanlig eftermiddag ser ut som: jag försöker laga maten, samtidigt som jag kollar klockan och önskar att den var mer så att maken skulle komma hem, Elsa sitter och gastar och tjoar uttråkad och trött i sin stol, Ida och Gustav är i luven på varandra och leksaker flyger högt och lågt.....
    Skönt med en hel natts sömn! Elsa vaknar alltid när vi går och lägger oss eller strax efter, någon gång runt 22-23. Sedan vaknar hon 1-2 igen, och så igen runt 5 på morgonen. Fast hon är nöjd, äter och somnar sedan om i sin säng, så det handlar bara om ca 10 min vakentid per gång.

Lena - Skönt med en bättre natt, fast jobbigt med så hög feber. Hoppas det har vänt nu!

• asap

Zenobia - Tror inte du ser dubbelt, Ela har ju väntat och fått syskon två gånger, tre barn totalt.

• asap

Zenobia -

Vi har också några sådana roliga bilder, Ida var också bland den rena tvätten och rotade när hon var liten och drog på sig tre par kallingar utanpå de egna kläderna. Dessutom har jag en bild på när hon sov med hockeyhjälmen på, rätt roligt.

hormonstinn - Jobbigt att det inte fungerar med jobb än, hoppas de två veckorna gör susen. Skönt enkel nattning förresten, det är väl praktiskt om hon kan göra så sedan när hon blir storasyster?

• asap

Glömde säga grattis till Norrland!

Och Lady W - Så härligt det låter nu.

• asap

juni - Så jobbigt med vakna barn när man själv har annat som måste göras.

Lena - Vad är det för bok egentligen?

Nu är Elsa döpt. Det fantastiska lilla barnet sade inte pip på hela tiden, bara tittade och tog in allting glad och nöjd. Hela kalaset här hemma sedan var hon också vaken och glad, timme efter timme. Hos släkten går hon under benämningen "Sveriges gladaste bebis", men jag vet ju att hon kan skrika också. Men det sparar hon till när vi är hemma själva, då blir hon ju lite uttråkad ibland. Så länge det är liv och rörelse och uppmärksamhet är hon helt nöjd. Igår var vi också på mitt jobb och hälsade på, lika glad där.

• asap

cissi - Elsa Maria Kristina.
    Nä, det kan inte vara sant att G skriker. Det är nog bara något maken säger för att han vill ha dig hemma.

hormonstinn - Håller med cissi, det är ok att äta hur många glassar som helst, tex så många att man kan bygga en modell av skeppet Vasa med pinnarna sedan.

• asap

cissi - Haha, nej där brast det lite i ingenjörs-förklaringen. Det får han nog göra om och rätt.

hormonstinn - Jag förstår hur du tänker, men samtidigt ska man väl inte välja bort något namn som känns bra av den anledningen. Och det är ju praktiskt att märka dagiskläderna med namn, A. Efternamn, och det funkar ändå när lillebror ärver.

• asap

Mrs Fisk - Jag minns inte helt säkert, men det är bara några år sedan som läkemedelsförmånsnämnden hade en stor genomgång av magmedicinerna med omeprazol, och det blev en massa ändringar där. Losec, som väl är originalet från Astra, hamnade då utanför förmånen, vill jag minnas. Det finns ju många som väljer att skriva recept även på läkemedel som kan köpas receptfritt, för att de ingår i förmånen och man då räknar med dem i högkostnadstrappan. Men när de inte längre omfattas av förmån är det ju ingen vits med att krångla med recept.

Håller tummarna idag!

juni - Grattis N!

Pysslig - Maken har bettskena, kanske inte superhett men vem behöver det efter 13 år tillsammans? (Eller så är det just då det behövs! )

• asap

hormonstinn - Hur är det med potta? Har de det på dagis, och kan A tänka sig det istället?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8