Moppen - Grattis, redan halvvägs!
Lena - Läste om den boken när den recenserades i tidningen. Titeln är ju klockren.
Annaloo - Och du lyckas gömma kakorna från arbetskamrater och ex, så att det fortfarande är hemligt? Eller?
Fiji - Tack.
Gustav har knappt hostat alls inatt, men däremot har jag inte sovit bättre för det. Elsa är snuvig och har dels snarkat som en skogshuggare, dels vaknat massor av gånger. Och eftersom hon vanligtvis bara vaknar ett par gånger per natt för att äta, så har jag snällt matat henne vid varje uppvak i natt också. Tills jag satt där vid fyra-rycket och kände att har hon inte ätit vääääldigt många gånger redan inatt? Som svar på det gjorde hon en storbajs så det var bara att gå upp och byta blöja också.
Dessförinnan hade både Ida och Gustav vaknat några gånger var, av mardrömmar och kissnödighet. Gustav vaknade och storgrät och hulkade fram "Mamma åkte ifrån mig. På tåget." Stackars liten, jobbig mardröm. Känner mig skyldig på något vis, trots att det var dröm-mamman som var dum. Som när jag drömde att maken var otrogen, och gick och var sur på honom halva dagen efteråt, trots att jag visste att det var en dröm.
Idag är det BVCbesök för Elsa, kanske kommer vågen slå i botten.