30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Moppen - Jag vet inte, men rent spontant skulle jag gissa att de gärna tar pengarna och håller en plats. Då får de ju en barngrupp på -1 men utan uteblivna pengar, borde väl alla fsk gilla? Fast om T inte är på ert förstahandsval skulle jag inte bry mig om att hålla platsen. Tror också att större barn har lite förtur när platserna ska fördelas, så det kanske går lätt att få önskeplatsen sedan?
Pysslig - Japp, det är amningen som gör´t. Det är ju först nu hon har fått börja med lite annan mat, sedan knappt 2 veckor, och det är så lite så lite än så länge. Och ersättning har hon aldrig smakat, så det måste vara amningen som sitter där i valkarna. Ida och Gustav var också riktiga små sumos runt ett år, nu är de betydligt mer långsmala i sin utforming.
Och du är verkligen inte dåliga mamman, det var då rakt inte så jag menade! Jag trodde jag var tydlig i att det var vad som passade för oss. Inbillar mig inte att jag vet vad som är bäst i andra familjer. Och era tider verkar ju mycket bättre. Vi hämtar 13.30 och Elsa brukar antingen sova i vagnen redan när jag tar den med mig och går, eller så får hon somna när vi går dit. Men 9 ggr av 10 vaknar hon när vi är där, och sedan blir resten av dagen rätt jobbig med tröttgnäll när hon vaknat så tidigt. Får hon ligga ostörd i vagnen där hon somnat så kan hon sova mycket längre.
Jag har också tittat och lider även med paret som gjort 7 misslyckade IVF-försök. Overkligt också att se förlossning och helt nyfödda bebisar - ska jag verkligen aldrig få uppleva det igen? Inser vad Elsa har blivit stor också, hon är ju inte alls som de där små knytena.