• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena - Vad tråkigt med mammas kommentarer och att hon inte ställer upp så mycket.
    Om min mamma var pensionär och bodde i området fick jag nog fäkta bort henne med ett kvastskaft ibland. Hon bor 30 min härifrån och jobbar fortfarande, men vi ses en dag i veckan ungefär, och så har det varit sedan Ida föddes. Syrrans barn har också en mormordag i veckan, men snart är den epoken över där, då den yngsta börjar skolan i höst.

Cissi - Wow, grattis G!! Häftigt att han kan sätta sig upp, och att han blir så lycklig när han kan.

barba och Pysslig - Förlåt, men jag kan inte låta bli att skratta åt era män i affären. Ser dem framför mig som frågetecken med listan i hand och kliandes i huvudet.
    Tack och lov skriver min man sin lista själv och är den som handlar, för hade det varit jag som skulle handla efter hans lista hade det nog blivit många fler fel än för era män.

Sarahkka - Så värdelöst med jobbet, tråkig inställning av dem. Men just sådan är min erfarenhet av bemanningsföretag också, så jag är tyvärr inte förvånad. Jag är bara glad att jag hann bli anställd "på riktigt" innan jag blev gravid och just hade lämnat mitt bemanningsföretag. Eller ja, det var ju ingen slump. Elsa blev till ett par dagar innan jag jobbade första dagen som anställd. Skäms Fast jag hade varit på samma ställe i flera månader innan som inhyrd, så jag tycker eg. inte att jag behöver skämmas.

hormonis, tiidjej, juni mfl. - Mjölkstockningen har släppt, hoppas jag slipper fler nu! Jag tror ni har helt rätt i att jag kan ha blivit kall. Jag vet att jag varit oförsiktig när jag lägger ut Elsa i vagnen och när hon ska in, men nu har jag blivit bättre på att klä på mig då jag gör det, även fast det bara handlar om en halvminut eller så.

• asap

Barba - Vet inte vad jag ska säga mer än att det är jättetråkigt att höra hur ni har det. Du har fått mycket klok input från de andra här inne, jag hoppas ni kan hitta någon bättring.

• asap

Pysslig - Ska E börja dagis sedan, när du varit hemma i 1½ år? Vi planerar ju att ha Elsa hemma till nästa höst, då hon är 2. Med hjälp av mamma och svärmor kan vi snåla på dagarna så att det är möjligt. Fast egentligen vill jag inte dela med mig, älskar verkligen att vara hemma den här omgången. Kanske för att jag vet att efter den här föräldraledigheten är det bara att jobba på till pensionen. Tungan ute
    Men det är fler som vill dela på kakan, så i mars ska jag börja jobba en dag i veckan så att mannen får vara hemma. Vi kör så fram till sommaren, sedan får vi se hur det blir, men tanken är att jag trappar upp jobbandet stegvis. Fast jag är inte alls sugen på heltid än på länge, så det blir kanske långsam upptrappning.

Ropade hej för tidigt. Mjölkstockning igen, inatt har jag sovit riktigt dåligt och bara legat och haft ont. Buhu.

• asap

Evasha - Ha det så skönt i Thailand!

Mrs Fisk - Grattis, så skönt att allt var bra!

Persefone - Jag tycker också Ela har bra smak för namn, Elsa skulle nog också ha fått heta så om hon varit en pojk.
    Jag har tyckt att efter bara någon vecka känns det lugnare. För mig har amningen varit igång då utan besvär, man börjar lära känna bebisen lite, storasyskonen börjar också vänja sig så smått vid den nya lilla familjemedlemmen. Men de första dagarna är absolut omtumlande och håller med om att man inte hade velat vara själv då som "förr i tiden". Fast å andra sidan var man ju kvar på sjukhuset en vecka innan man ens fick komma hem då.

Norrland - Myten säger att om det inte syns bakifrån att man är gravid så är det en pojke. Det stämmer inte, mer utpräglad "pojkmage" än jag hade med Elsa går nog inte att ha. Den pekade verkligen rakt fram. Långt fram.

• asap

Inga problem med nattningen här, vi håller nog samma linje för det mesta.

Pandora - Grattis till lyckat UL!
    Jag blev flyttad massor med första barnet (minns inte, men typ 1½ vecka), men då hade jag just slutat med p-piller. Så mensen vi räknade på var den sista "pillermensen" då jag aldrig hann få någon riktig mens innan jag blev gravid, så det var inte så konstigt att det stämde dåligt kanske.

M73 - Grattis till dig också!

Persefone - Åh, det går verkligen lätt att känna igen sig i din beskrivning. Det låter härligt och omtumlande. Klart lillebror är så fin att man gråter en skvätt. Kram och grattis igen.

• asap

M73 - Vi köpte ny bil när Elsa kom och åker nu familjebuss (Sharan).
    Det gick att få plats i Passaten, men då måste tvåmeterspappan alltid köra, och jag satt som en sardin mellan barn och bilstolar.

• asap

Cissi - Tror det hade funkat, men vi hade stolarna på samma sida i bilen. Att vi valde Passat en gång i tiden var för att mannen och jag skulle kunna sitta bakom varandra när den andra körde. Andra bilar vi provsuttit var inte tillräckligt stora för det pga mannens väl tilltagna längd. Då inkluderar det saab 9-5 och volvo v70 som båda var för korta invändigt. Jag slår alltså ett slag för Passat som extra rymlig invändigt.

• asap

chiqita - Det låter ju suveränt att ha en jane som tar hand om barnet när man behöver sova! Hoppas glassdrinken blir god.

barba - Visst är det kul att barnen kollar samma barnprogram som vi gjorde! Det var Kalles klätterträd på tv för ett tag sedan, då blev jag väldigt nostalgisk.

• asap

Siggepigge - Grattis!

Zenobia - Urcellen Ellen, ja. Den minns jag.

chiqita - Roligt att höra att glassdrinken blev till belåtenhet.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8