• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

cilla - Ja, det är väl lite olika hur länge den varar. Gustav snurrar som bara den då han sover och Ida ligger så stilla att man tror det är något fel ibland.
    Det jag tänkte på var just det här som Elsa hamnat i nu att hon inte kan ligga och somna i sängen längre, för hur trött hon än är så i samma sekund man lägger ner henne snurrar hon runt och går upp på alla fyra som för att krypa iväg. Hon kan inte ligga på rygg i sängen (eller på golvet för den delen) längre.

• asap

Barba - Fy för halsbränna.

Firren - Grattis till halvtid!

Pysslig - Nej, jag antar att jag inte vill veta om ni har propellerbarn vid blöjbytena, nu när du frågar sådär. Jag mår nog bäst av att bara anta att ni har det också.

Elsis - De är luriga, de där junifödda E:na.

• asap

Älgen - Jag hade alla gånger valt fyra dagar! Med risk för att vara tjatig, ni har väl hört det redan, men jag tycker det är så skönt de dagar jag slipper lämna o hämta på fsk. Nu andas jag tex ut lite extra, har gjort veckans sista hämtning. Elsa sover och I och G leker tillsammans på övervåningen. Lugnt var ordet sade Bull.

• asap

Resan - Håller med om att det blir konstigt att hämta så tidigt ibland (vi har ännu tidigare: 8.30 - 13.30), jag skulle gärna skjuta det hela en timme framåt. Då kunde man ju också åka direkt om det ska handlas något i affärer som öppnar 10 (alltså allt annat än mat), nu blir det alldeles fel eftersom vi måste hem och vänta först innan det är lönt att åka iväg.
    Däremot har jag ingen önskan om flera dagar än tre, men så har ju mina storbarn varandra här hemma också, och behöver inte roas så mycket som om man bara har ett storasyskon att ta hand om.

Glassgrisen - Det var en tjej som var sjuk tror jag, och så hade hon ett mikroskop som hon kollade i och där fanns Lena T Hansson i heltäckande overall = Urcellen Ellen. Hon förklarade hur det fungerade i kroppen, varför tjejen var sjuk. Om jag minns rätt.

Milla - Hehe, jag tänkte som juni: Vem drar i trådarna?

• asap

tiidjej - Jag älskade Annika Lanz "9½ månad". Fast du kanske var mer inne på faktalitt.?

• asap

Mrs Firren - Mina bästa gravidkläder denna omgång var beställda från Boob - jeans och treggings som jag älskade och hade svårt att skiljas ifrån när Elsa var ute.

• asap

Galia - Jag tror absolut att de boob-byxorna kan vara något. Jag hade en helt vanlig rak svart trikåkjol därifrån som också hette once on never off. Och det stämde nästan, hade ingen lust att ta av den och ta på något annat istället.
    Precis, i några veckor efter förlossningen funkade en del av kläderna bra fortfarande, men så snart man börjar komma i de gamla vanliga kläderna igen så känns det faktiskt roligare att ha dem. För hur kul är det att gå runt i gravidkläder när man inte är gravid? Inte särskilt.

• asap

Hur är det med alla preggos här inne, saknas det något till bebisen?

Här börjar liten bli stor och det är dags för oss att göra oss av med lite saker som babysitter, babygym, bärsele, amningstoppar och pumpar, osv.
    Har alla allt ni behöver?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8