• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Cilla - Den är ju lite "slemmig".

• asap

Hrm, fotoböcker... Om det är sämre för andra barnet så förstår ni kanske hur illa det är för trean? Eller, det förstås. Det finns ju inga bilder på henne så kravet på att göra fotobok försvinner ju där.

• asap

Tessan - Förstår att det är nervöst med sonen på dagis. Hoppas på bättre värden snart!

Ela - Eller hur!? Den här rörelsen jag numera har inbyggd och gör utan att tänka efter när jag är i köket: jag liksom skrapar undersidan av foten mot översidan på den andra för att få bort drivorna med smulor där under, den hade jag väl också före barnen?

• asap

Eshack - Min E har också börjat sova hela natten sedan vi slutade amma för ett par veckor sedan. Nåja, om man räknar klockan 5 som morgon. Då går vi upp och gör en rejäl laddning gröt, sedan sover vi en timme till.

Låter bra med hund! Eller självgående dammsugare.

• asap

Jag varken bloggar, fotar, skriver minnesanteckningar, gör fotoböcker eller framkallar bilder särskilt mycket. Men det ska nog gå väl för barnen ändå. Hoppas jag.

• asap

chiqita - Kul att Ceridalen funkar så bra på A också!

Firren - Jag vet precis när jag åt p-piller senast, sept/okt -05. Är inte sugen alls på att börja igen, men är inte sugen på något annat p-medel heller. Och det här med avhållsamhet är inte så jäkla kul i längden... Tycker också att sterilisering är så väldigt definitivt, vem vet vad livet har på lut åt en? Svårt, svårt.

Pysslig - En (inte så nära) kompis fick barn för precis en vecka sedan. Jag har verkligen fått lägga band på mig för att inte rusa dit direkt! Men nu när han hunnit bli en hel vecka måste det väl vara ok att åka dit?

• asap

Det finns tävlingar och så finns det tävlingar.... Ser en annons nu "Tävla och vinn Blutsaft". Yey! Kräks Att få några mille i tipsvinst, vad är det mot lite Blutsaft?

• asap

Firren - Svårt att säga, alla mina tre har nog känts rätt lika i magen och är rätt lika på utsidan också. Inga dönickar, men kan ta det väldigt lugnt långa stunder. Och som spädisar har de varit lugna och nöjda mesta tiden.

Älgen - Det låter helt underbart! Så mysigt när bebisen börjar prata och skratta sådär, helt fantastiskt!
    Jag törs inte ha så cool inställning till pmedel som du, då finns det risk för Laestadian-stor familj och det hade vi inte tänkt ha. Våra grannar fick ett tredje barn oplanerat när den äldsta var 3.5, mannen klev in på sjukhuset med tre skrikande osnutna barn "Var det här man kunde sterilisera sig?"

• asap

chiqita - Jag har också mensvärk. Fast det krävs ingen Einstein att analysera varför i mitt fall.

Eshack - Jag är också avundsjuk men ändå nöjd och färdig.

Pysslig - Jag hade sjukt mycket vatten med Elsa. Det sade verkligen Splosch! även fast jag låg ner. Personalen var sedan väldigt måna om att kontrollera så att mannen klarat sig från att bli blöt, de frågade flera gånger. Och otroligt nog så hade han klarat sig, jag vet inte hur, för det var vatten på hela golvet.

På tal om Elsa så bemästrar hon nu konsten att sätta sig själv från krypställning. Jag blev lite förvånad en dag när jag kom in i lekrummet och hon satt där och lekte, jag hade inget minne av att jag hade satt henne, trodde jag lagt henne ner? Men sedan har jag sett när hon gör sitt trick och förstått att det var så det gick till.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8