• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fiji: Bra att du är förberedd Jag rakade benen mellan värkarna. Inte att rekommendera, rakblad är vassa!
    Jag hade en nerv i kläm i skinkorna typ. Tror det var ischiasnerven. Jag såg ut som John Cleese när jag fick mina jätteonda hugg rumpan och det nästan krampade!

Lycklig: Förstår att du är trött på folk som frågar. Jag är tacksam för att jag sluppit gå över tiden båda gångerna, för det räckte ändå med frågvisa människor.
    Hoppas pyret bestämmer sig för att kika ut snart! Kram!

Ela: Usch, förstår hur du känner dig. Klockan 01 i natt hade Ville redan lycktats väcka mig 3 ggr. Så fortsatte natten och vid 03 tände Ida lampan och kom in till oss i sängen. Så fick jag gå upp och släcka... Hoppas det blir bättre nätter för dig snart!

Hanya: Vad seeegt! Måste kännas jättefrustrerande??! 

Ego: Snart kommer de hit och städar så jag måste städa lite innan. Iaf ta bort alla leksaker från golvet så det går att dammsuga och våttorka. Lyxproblem!

Ha en jättebra helg allihopa så håller jag tummarna för att det kommer minst 2 trådbebbar i helgen!     
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi
    Persefone: Vad kuuul med en lillebror!

Pysslig: Sparkcykel vore något för Ida, det skulle hon älska!

Lycklig: Skickar ett lass med styrkekramar till dig!

Ego: Var kräftskiva på gatan igår som slutade i "tragedi". Grannen skulle tända en fyrverkeripjäs och den exploderade i ansiktet på honom. Nu vårdas han på sjukhuset med brännskador och ögonskador. Vet inte hur allvarligt ännu... De har en dotter i Idas ålder och två söner.. Kunde inte somna efter det som hände och idag är jag sliten.
    För några år sedan var vi på kräftskiva och då dog en kille. Känns som jag lägger ner det här med kräftskivor snart

Ha en skön söndagkväll allihopa!          
  • IdaVi

Inte nyktert där inte. Kruxet var att stubinen var kort, men han är utbildad och har själv sålt fyrverkerier. Jag är osäker på hur det gick till, såg det inte som tur var.

• IdaVi
    Lady W: Jättegrattis! Håller tummarna att allt går bra! Kram!

hormonstinn: Grattit till lyckat VUL! Vad skönt! Men vad jobbigt att du mår så illa!

Och jättekram till alla hormonella, det är inte lätt alla gånger men man glömmer fort bort det "jobbiga" som tur är.

Ida och Ville har varit sjuka. Nu mår Ida bra och har varit på dagis idag. Ville är hängig och sover inte pga täppt näsa nu istället... Suck!
    Grannen är kvar på sjukhuset och har opererat ögonen flera ggr och har fullt med krutstänk i ansiktet. Vet inte om han har opererats i ansiktet ännu...
    Och en på jobbet, som jag inte känner, men vet vem det är, förlorade sin fru två dagar efter de fött sitt barn fick jag veta i förrgår.

Sorry för lite deppigt inlägg. Kram på er allihopa!   
  • IdaVi
    Milla: Vad gulligt!

Fiji  & Lycklig: Det var fasligt vad envisa era små bebbar är. Dom har det alldeles för bra där inne. Skräm ut dom med lite kålpudding vetja!

Med Ville hade jag absolut inga förkänningar heller när jag satt och åt kålpudding. Sen vaknade jag kl. 02, gick på toaletten och ut kom en slemmig och lite blodblandad flytning. Kände på mig att det skulle dra igång då, och 02.10 började värkarna och blev regelbundna direkt. 08.50 föddes lillebror (iofs efter att de spräckt hinnorna, men ändå).
    Så det kan gå väldigt fort som sagt!

Håller tummarna för er tjejer! Kämpa på!

Kämpa på också till Ela!

Har hälsat på grannen som skadade sig av 38-kilos fyrverkeripjäs förra helgen och han mår faktiskt ganska bra. vet inte hur synen kommer att drabbas ännu, men ena ögat är nästan helt ok. Andra ögat har han 30-40% syn, men det kanske blir bättre när ärren och svullnad osv är bättre. Ansiktet har plastikkirurgerna fixat fint också! Så det känns jätteskönt!

Gonatt allihopa!   
  • IdaVi
    {#emotions_dlg.flower} Jättegrattis till Fiji! Vad härligt att lillebror har kikat ut nu! Kram på er! {#emotions_dlg.flower}

Och bamsekramar  Lycklig! Vad jobbigt för dig att du får gå och vänta så länge. Håller alla tummar och tår för att det är dags snart! Vad är det dom säger i reklamen?! "Plötsligt händer det!".

Och vink och hej till alla andra. Nu ska jag slänga mig i soffan och slappa och njuta av att båda barnen sover!  
  • IdaVi
    Lycklig: Jättegrattis till Isac! Vad skönt att han äntigen kommit ut ur magen! {#emotions_dlg.flower}
    Jag förlorade 1,5 l när Ida föddes och hade ett hb på 77. Tog mig tyvärr flera veckor innan orken kom tillbaka och yrseln blev bra. Jag fick järntillskott via dropp, får du också det?
    Ha det så jättebra och krama lilla Isac från mig!   
  • IdaVi

Från bebis till spiral... Idag ringde jag gynekologen. Satte ju in en spriral före midsommar och de sista två månaderna har jag i princip "blödit". Iaf så pass så det kommer blod i trosorna och på toalettpappret. Känns inte fräscht alls. Plus att jag har mensvärk i princip varje dag!
    Men jag skulle avvakta lite till, för att se om kroppen ställer om sig snart.

Nån mer som haft "spottings" efter att ha satt in kopparspiral?   

• IdaVi

Apropå vikt så väger Ida 12 kg och blir 3 år i oktober. Ville vägde 9,5 kg på 10 månaders kontrollen  (75 cm lång). Ville är nog ikapp Ida snart!
    Vad olika det kan vara

Lycklig: Jag hann inte heller vara här i början. Då går det åt så mycket tid till amning, blöjbyten och barnen är så beroende av en. Det blir bättre sen, jag lovar! 

johlinn: Får man ställa en liten fråga om "vuxensnacks"? Jag tror (eller vet) att jag är sockerberoende, framförallt när det gäller choklad. Vill ha något sött varje dag, men detta måste få ett stop snart! Har du något förslag på "vuxengodis"? Törs inte ha några sorts nötter hemma pga Idas allergi, så vad kan man äta istället som är skapligt nyttigt?

Suck, idag vill visst inte lillebror sova alls. Tänkte hinna äta och ta det lugnt en stund innan dagishämtning, men han står upp i sängen och jollrar nu. Kanske kan droga honom?      

• IdaVi

Det blåser visst ner träd i länet pga blåsten. Tror jag tar bilen och hämtar Ida idag, känns säkrast!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8