• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fiji: Härligt med sprattel i magen! Det är ju en sån mysig känsla! Och skönt med lyckat RUL också!

Ela: Klart man får vara trött på att känna sig som en magnet. I knoooow that feeling så att säga! Ville sover bäst bredvid mig i sängen vilket innebär att jag själv sover sämre och får ont i ryggen. Men jag tar nästan hellre det än att han ska vakna varannan timme och skrika.
    Hoppas det lugnar sig snart!

Knase: Grattis till lyckat RUL! Men vad jobbigt att fortfarande må illa! Urk!
    Vi valde Ida trots ev. konstiga rim. Spelar nog ingen roll vilket namn man tar, barn kommer alltid hitta något sätt att retas på ändå tror jag.

juni: Jobbigt med klängig N! Man blir ju nästan hysterisk när de bara vill bli burna hela tiden. Var gulligt i början, men efter några månader vill man ju ha ett eget liv

Sara: SÅ hög feber på mig existerar nästan inte. Hade 37,8 och mjölkstockning för ett tag sen. Det var inte att leka med! Hoppas du kryar på dig snart!

Hanya: Det finns inga perfekta mammor! Och jag tycker inte du ska ha dåligt samvete. Efter flera månader med dålig sömn är dåligt tålamod my middle name. Kram på dig!

Och vink vink till alla jag missat att kommentera. Jag har två sjuka "karlar" här hemma så nu ska jag sätta mig och vila en stund. Ville är extremt klängig nu och har svårt att äta, sova och ta nappen eftersom näsan är så täppt. Maken är matt och har feber (trodde han, men 36,9 är väl tveksamt va?! ) och ligger och sover.
    Ida är på dagis och jag är bara liiite förkyld och håller ångan uppe.

Sköt om er allihopa!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Och där vaknade Ville. Men jag hann ju logga in på FL iaf

• IdaVi

Tjohooo!

Snart blir jag väl vräkt från denna tråd eftersom jag aldrig är inloggad typ

juni: Tacka din "kompis" för tipset om ersättning/risvälling! Måste jag testa så jag får sova!!

cissi: Vilken tur att det inte var nån fara med G! Krya på er!

Elsis: Hoppas det går bra på begravningen Min morfar gick bort några veckor innan Ida föddes och jag var i vecka 37 på begravningen. Kändes så tråkigt att han inte hann träffa dottern!
    Ta hand om varandra!

Pysslig: Vilken liten plutta! Ville var ju en "bjässe" på 53 cm och 3995 g så det var tur att jag inte gick och köpte en massa kläder i stl 50
    Men så hade jag iofs en ENORM mage!
    I vårt landsting görs inget extra TUL heller. Här räknas en IVF-graviditet som en "normaaaaal" graviditet.

Pucha: Det är ALLVARLIGT att missa att köpa glass! Oj oj oj!! Jag hade värsta glassorgierna när jag var gravid. Båda gångerna!

Milla: Hej hej! Usch, vilken osis! Har ni andra klarat er från bacillerna?

Vink vink till alla jag missat att kommentera! Ska göra lite nytta innan Ville vaknar. Sen blir det dagishämtning och sjukgymnasten med ryggen.

Ha en skön helg och klappa alla fina magar och söta barn!

• IdaVi
    {#emotions_dlg.flower} Grattis till en liten söt lillasyster Boomie! {#emotions_dlg.flower}

Min bästa vän har precis förlorat sitt barn, drygt 2 veckor före BF! Jag är så ledsen för deras skull och hoppas hon, när hon orkar, kan hitta lite stöd och support hos mig. Jag har ringt och SMS:at men inte fått svar. Har bara pratat med hennes föräldrar på förskolan. Så hemskt det är! Gråter

Måste tyvärr logga ut igen, låssmeden är på ingång och ska fixa entrédörren som krånglar.

Sköt om er så länge!
  • IdaVi

Sådär, då kom låssmeden och tog bort handtaget och for igen. Hoppas han kommer tillbaka före 14 när jag ska hämta Ida

Tack, jag ska verkligen försöka stötta dom så mycket jag bara orkar!

juni: Oj vad spännande! Vad tycker N om det hela då?!

• IdaVi

Pysslig: Plutten då! Jaa, passa på att njuta nu för det är ju så mysigt med mage med sparkar! (om man inte är stor som en flodhäst som jag var sist)  
    Låssmeden kom tillbaka som tur var!

malink: Hoppas det går bra i nya sängen! Från Idas rum hördes förut: "Vill inte sova. Sova en annan dag. Sova imorgon!". Yeah, right!!
    Nu sover hon iaf

Ela: Jag trodde du var gravid igen när jag skummade igenom lite inlägg. Men så är det inte va? Eller?!
    Hoppas det blir bättre snart för er för det är ju så frustrerande med skrikande barn. Styrkekramar kommer här!

Boomie: Åååh vilken sötnos!!

I fredags träffade jag min kompis för första gången sedan det hemska hände. Vi stod bara och höll om varandra och grät båda två. Hon orkade inte prata då men jag tror hon kände mitt stöd iaf. Usch, jag får rysningar och tårar i ögonen så fort jag tänker på dom. Och det gör jag så ofta...

Näpp, nu ska jag rycka upp mig och slänga mig i soffan. Börjar få halsont och huvudvärk, hoppas det går över

Ha det bra tjejer!

• IdaVi
    Ela:  Vadårå? Nu när ni börjar få lite ordning på minstingen?! Nävars,skönt att ni börjar se ljuset i tunneln

Sara: Ja, det kändes jättebra att bara få stå där och kramas/hålla varandra hårt. Sen får vi ta steg efter steg och dag efter dag.
    Skönt att du/ni börjar känna er "nöjda". Jag är inte riktigt där ännu, men blev mer övertygad om att det är fantastiskt att vi faktiskt fått 2 friska och välmående barn

malink: Sådär får Ida också ibland. Men hon är inte kontaktbar. Har en tom stirrande blick och skriker ibland hysteriskt. Men ibland stirrar hon bara och sitter tyst i sängen. Två gånger har hon gått i sömnen också

Idag är jag förkyld med halsont, huvudvärk och jättelock för örat. För att inte prata om hur  min rygg mår. Men jag ska inte klaga (fast det gjorde jag nyss va?)

Nu ska jag vara en bra mamma och ta hand om mina barn. Ha en skön dag allihopa!
  • IdaVi
    juni: Kul att rea-shoppa! Jag gjorde också lite såna inköp på Polarn för några veckor sedan. Ville är 69,5 cm lång och väger 7,3 kilo så han är stor med. Men "normaaal" på vikten Har 74 i de flesta kläder, men 80 i en munktröja

pysslig: 3 dagar!

Johanna: Perfekt att passa på att shoppa over there nu!

Barba: Jag ringde efter VUL för att vara på den säkra sidan. Men de tyckte jag ringde sent då och sen var det inte så jättelätt att få tider till KUB/NUPP OM man nu ska göra sånt.

Och apropå vagnar så ska vi sälja vår Babytravel duo-vagn idag (förhoppningsvis). Så snart har vi "bara" 3 vagnar kvar. Syskonvagnen får hänga med över sommaren, sen säljer vi den också. Bra med lite extraslantar nu när vi ska byta ut lite fönster och altandörr, göra klart garaget och göra om vårt gamla sovrum till lekrum
  • IdaVi
    juni: Ville sover bra i sittdelen också, men den går i princip att fälla helt, både på syskonvagnen och Emmaljungan.

zeeda: Stackars lilla E! Vad läskigt med sådär hög feber när de är så små. Skönt att hon mår bättre nu iaf!

Nu har jag städat vagnen som ska säljas, tvättat, plockat med kläder och försöker planera matsedeln för veckan. Sen ska det hämtas på dagis. Har nog inte varit så skönt i skogen för de små idag, undrar om de ätit ute i snöblasket?! 
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8