• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kikar in med en något försenad GOTT NYTT ÅR-hälsning! Skål

Hoppas alla mår bra och har haft en skön ledighet!
    Jag kikar in igen när det blivit vardag. Nu är dagarna fullbokade med kompisbesök, släktträffar och andra trevligheter.

Sköt om er tjejer!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Hallå alla trevliga människor!

Ett litet, men kort, livstecken från mig. Hoppas alla mår bra och grattis till alla nya mammor. Kul med lite nytt liv i tråden Hinner tyvärr inte läsa ikapp så noga idag. Prioriterar att vila istället när båda sover samtidigt

Lever i ett vakum med sömnbrist och trotsig dotter. Hade verkligen sett fram emot dagisstarten imorgon, men Ida är sjuk så hon blir hemma imorgon också. Hon är enormt trotsig när hon mår dåligt och i natt har hon varit vaken flera gånger plus att jag ammat Ville. Känner mig helt slut.
    Började med minipiller för några dagar sedan och har börjat blöda och fått ont i magen. BM trodde jag skulle slippa mensen helt så länge jag ammade och tog piller, men det sket sig visst. Funderar på att sluta med dom igen, blir ju ändå inte gravid

Sorry för tråkigt egoinlägg. Känner mig allt annat än rolig idag. Kikar in igen när Ida är på dagis

• IdaVi

Kul att läsa om idrottsaktiviteter för barn. Får försöka hitta något som passar Idas energi så hon slipper ta ut den på oss här hemma.  Boxning kanske?!

Cissi: Puh, hoppas det blir lugnare imorgon bitti för er! När är det BF för dig? Inte långt kvar nu eller? *förvirrad mamma*

Sara: Klart du inte ska ha dåligt samvete för att du ska ut och få lite egentid! Mer sånt till folket!

Ela: Nu är jag här igen Visst är det mysigt när de små hänger med mera. Ville skrattar mycket, jollrar och älskar att ligga på skötbordet och titta på mobilen eller att prata med oss. Man blir så lycklig av de små leendena

Ego igen: Nu är Ida frisk och på dagis men Ville är genomtäppt och har feber och jag är snorig och har halsont och huvudvärk. Så trött på detta nu, vill vara frisk snart!
    På lördag ska vi på bröllop drygt 2 timmar hemifrån. Ida ska sova hos min svägerska och jag hoppas verkligen alla får vara friska så vi kommer iväg. Ska bli skönt att sova på hotell och få lite egentid. Ville ska ju med iofs

Nu ska jag slänga mig i soffan med en kopp te. Har handlat och skottat snö och Ville har sovit i snart 4 timmar så brösten exploderar nog snart om jag inte väcker honom

• IdaVi

cissi: 14/2 låter ju som en bra dag att föda på tycker jag

juni: Tack, jag försöker kurera mig så gott det går. Är rädd för att få en sån där knallröd och fnasig näsa. Tur att det finns foundation
    Ville badade också i pool för första gången förra veckan. Han stornjöt verkligen!

Vi 4: Jaa, ingen aning om hur mycket snö det är i Ulricehamn. Men vackert blir det nog ändå

Assar: Hoppas det gått bra idag!

Hanya: Hoppis & Skuttis låter väl kanonbra?

Tilda: Tack, det ska bli riktigt mysigt att komma iväg och vara "själva". Lyxigt, romantiskt och mysigt

Fiolina: Puh, vilken tur!

aigee: Ida äääälskar att bada men avskyr att duscha. Så badhuset behöver inte vara ett problem

Apropå sporter så spelade båda syrrans barn handboll. Varje helg var det matcher och varje gång det var hemmamatch skulle det bakas bullar och stås i kiosken. Och sen skulle det säljas lotter och annat. När jag tränade friidrott var det inte alls på samma sätt. Pappa hjälpte till ibland och stå i längdhoppsgropen, men annars var det lugnt vad jag kan minnas.

En fråga till er experter där ute: Kan man ha mjölkstockning fast bara ont i bröstvårtan? Har så himla ont i högra vårtan. Känns som tusen nålar och värre än det när Ville äter Bröstet är också lite ömt och det känns inte som han tömmer det ordentligt för det är alltid hårt/ömt och läcker en del. Iofs äter han inte så bra nu när han är täppt och lite febrig.

Nu ska jag ta en dusch medan V sover. Ha en bra dag tjejer!

• IdaVi
    Ela: Oj då... Syns det något på bröstvårtan då eller på tungan? När vi var på BVC för 5-6 veckor sen hade han inte torsk iaf, men det kanske han har fått nu
    Vad gör man i så fall?
  • IdaVi

Tack för alla tips! Har pratat med BVC nu och kollat Villes mun. Ser inte ut att vara torsk men jag ska nog köpa Vichyvatten ändå som BVC tipsade om också. Så det inte blir värre till helgen. De trodde det kunde vara mjölkstockning som är på gång, eftersom Ville inte ätit så bra sista dagarna när han varit snorig.

ellie: Vad skönt att allt såg bra ut!

tilda: Suck, att dom aldrig lär sig!

• IdaVi
    cissi: Var ju inte ens på BB den här gången så jag vet inte riktigt hur det är. Men om det är likadant som för 2 år sedan så fick man ett par stycken blöjor, minns inte hur många. Men sen är det ju BB-väskorna med reklamgrejor också. Ett paket från Libero och ett från Pampers. Så du behöver nog inte packa några.
    Kläder finns det att låna där om man vill. Omlott-tröjor och så.men vi ville ha våra egna kläder
    Spännande!

Pyttis:  Hoppas J kryar på sig snart och att ni andra klarar er från kräk och andra tråkigheter.

Tonar håret nu medan VIlle sover. Sen blir det lite fotbad och ansiktsvård. Mer än så kan jag nog inte göra idag. Sen ska det packas grejor till Ida som ska sova borta för första gången lör-sön. Och alla kläder som ska med inför bröllopet och blöjor och sånt. Puh

Nu ska jag skölja ur toningen.

Ha en bra helg tjejer!
  • IdaVi

Ego: Fasiken vad ont det gör i bröstvårtan!! Aaaaaaahhhh! Typiskt att det ska bli värre nu när det är helg. Hinner inte till nån läkare idag och imorgon är det ju bröllop. Får bita ihop helt enkelt. Man har ju lust att tjuta för det gör så ont när Ville äter på högra bröstet. Såg att jag har sprickor på bröstvårtan och den är röd och svullen...

Var tvungen att avreagera mig lite bara... Nu vaknar VIlle och ska ammas (aj f-n!) och sen är det hämtning på dagis

• IdaVi
    cissi: Tack för tipset! Har ju faktiskt ett par såna från Idas tid som jag aldrig använde. Men jag måste nog koka dom för de luktar tvål

juni: Som vanligt väntar jag med läkarbesök (tills tutten ramlar av )

Ego: Idag har Ida premiärkissat på toaletten! Stora tjejen! Hon sa till själv också!
  • IdaVi

Sara: Vi blev ju i princip ombedda att åka hem för det var mer än överfullt på BB. Hade jag iofs aldrig accepterat om det var första barnet.
    Hoppas det går bra i helgen och att mamma sköter sig!

Mitt inlägg försvann sedan förut. Ida har premiärkissat på toaletten! Stora tjejen! Och hon sa till själv också!

Sådär, nu blir det fredagsmys med indiskt Trevlig helg allihopa!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8