• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Elsis: Problemet är att vi har FÖR många bilder. Och på alla bilder har Ida något föremål på huvudet. Hon älskar att ha saker på huvudet nämligen, helst handdukar!

Ela: Eller gör som oss, åk hem samma dag! Nävars,hade jag fått välja hade jag nog varit kvar och vilat upp mig. Men eftersom det var överfullt hade det nog inte blivit mycket vila på BB för oss ändå..
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Funderar på det här med preventivmedel. Ska ju på återkontroll den 29/12 och då skulle vi diskutera ev. preventivmedel. Kruxet är ju att jag inte vet om det behövs med tanke på att vi inte lyckats bli gravida utan hjälp. Skulle jag bli gravid skulle jag naturligtvis behålla barnet, några andra tankar finns inte. Men skulle jag välja, skulle jag, som det känns i dagsläget, nöja mig med två barn. Det jag ju såklart känna annorlunda om ett år eller så, men just nu känns två lagom.

Så till frågan; vilket preventivmedel ska man välja? Vad är smidigast och har minst biverkningar? Har bara använt p-piller förut, men är så dålig på att komma ihåg att ta tabletter. Kanske är spiral bättre? Eller något annat? Tar tacksamt emot tips

• IdaVi

juni: Ja det är ett dilemma detta med preventivmedel

Milla: P-ring?! Det har jag aldrig hört talas om förut. Är den svår att få på plats? Verkar lite läskigt, speciellt med tanke på att du själv "sliter" bort dina stygn?!!

Ela: Näe, sterilisering är vi nog inte redo för ännu. Och det verkar iofs inte ens vara nödvändigt... Har också funderat lite på spiral.
    Hihi, de är ju för gulliga de små liven med sina funderingar kring allt!

Elsis:

Ingen som har koll på hur en hormonspiral funkar?

F-n, hade laddat upp alla bilder tll kalendern efter mycket velande och då blir det nån time out så jag får börja om igen. Grrr!!! Demon

• IdaVi
    cissi: Ska nog läsa på lite om spiral tror jag. Brödkavel?! Haha

Milla: Sorry, det är jag som är förvirrad. SKyller på hormonerna (igen). Men då kanske t.om jag skulle klara av ringen alltså!?
    Hahaha, vad många skratt de små liven ger oss med sina kommenterar! De är ju för söta!

Har precis varit på sjukhuset på hörselkontroll av Ville. Fick bara godkänt på vänster öra. Förhoppningsvis pga förkylningen.Ska på återkontroll den 29:e. Hoppas verkligen inte det är något strul med höger öra
  • IdaVi
    Milla: Jag vill också ha så lite "skit" i kroppen som möjligt så det låter ju bra det där.
    Hoppas iaf att Villes högeröra krånglar pga svullnad av förkylning. Min svärfar hör väldigt dåligt och har hörapparat på båda öronen. Men jag tror han har fått det pga att han jagat i hela sitt liv och inte använt hörselskydd.

Nu ska jag iväg och köpa mig ett par Ecco Gore Tex-stövlar. OM de passar vill säga
  • IdaVi

Tack för all input om preventivmedel. Nu har jag lite att fundera på inför besöket hos BM så får jag ta alla frågor med henne då.

Usch vad hemskt med bebisen! Klarar inte av att läsa/höra om sånt nu. Usch!! Gråter

Apropå kyla så hade vi -21 grader imorse och har inget vatten! Ledningarna har frusit. Elände!! Fick med mig några PET-flaskor och en dunk (såg ju snyggt ut) från dagis så vi kan diska och tvätta händerna osv iaf.

• IdaVi
    cissi: Precis som juni skriver så lär du märka när det är på riktigt. Jag trodde inte heller jag skulle veta när det var dags, men det gjorde jag
    Skönt ändå att allt verkar bra även om du har ont. Blir det inte bättre får du kontakta din Bm igen.

juni: Skulle också kunna tänka mig en grön Didriksson. Grönt är skönt!

Ela:  Hoppas det gick bra med läggningen igår. Jag ska vara ensam natten tor-fre nästa vecka, blir också en spännande upplevelse med tanke på att det tar en evighet att få Ida att somna ibland, plus att Ville är snuttig på kvällarna. På nätterna ammar jag dessutom 2 ggr och ibland vaknar Ida och vill ha välling eller går i sömnen.
    Puh!

Idag ska jag till jobbet och visa upp Ville (och Ida). Är dessutom avskedsfika för en jobbarkompis som går i pension.
  • IdaVi

Hoppar in med en total egorapport. Ida har kräksjukan! Min största skräck! Har spytt ner sängen, mattan, kläder, make.... Jaa, det mesta. Ville har slemhosta och är snorig och jag tycker magen känns lite olustig

Urk! Får läsa ifatt lite senare. Nu går tvättmaskinen på högvarv och Ida duschas för andra gången tillsammans med maken.

Nån som vet om spädbarn kan åka på kräksjukan förresten?! Tänker på lillkillen...

Näpp, måste till tvättstugan. Ha en trevlig helg allihopa, trevligare än våran hoppas jag!

• IdaVi

Hoppar in en kortis då jag är som i ett vakum. Natten var iofs ok, förutom Villes slemhosta och täppta näsa. Men sen kom Ida upp och kräktes i vår säng. Så nu är hon och maken i badet igen och tvättmaskinen igång. Bah!!
    Men vi har - knock on wood- hittills klarat oss.

malink:
    Vet vad ni går igenom. Hoppas det går över snart!

ela:
    Tror inte bebisen vill vara en 11:a, utan en 10:a. Jag satsar på 101214, låter bra tycker jag

milla:
    Det verkar ju som Ville klarar sig från kräkandet, men nu är jag jäkligt sugen på att testa nässugen vi fick från BB. Stackarn kan ju knappt andas!

juni:
    Fint med Nils och gott med vin!

Mini: Vilka sötnosar!

Bäst jag gör lite nytt här hemma. Ha en mysig 2:a advent allihopa. Tror vår pepparkaksdeg får lagra sig till nästa helg, känns inte aktuellt att baka nu

• IdaVi
    Pyttis: Juist det, det måste jag ju köpa nu. Tack för påminnelsen! 05.20 var en väldigt okristlig tid tycker jag.

Assar: Bra va?! Vi fick ju två "kassar" med reklamgrejor, blöjor, bindor osv och en nässug med två filter. Får nog testa det ikväll, efter koksaltlösningen så klart

Ela: Inte kan ni lämna barnen till barnvakt med skitiga pyjamaser!

juni: Lite skumpa  är ju aldrig fel! Mumma för näbbilibäbben som min make brukar säga

Ego: Trodde kräkandet var över när Ida sov från 19.00 till 07.30 utan att kräkas. Men hon passade ju naturligtvis på när hon låg i vår säng och spydde ner den istället. Bah! Men sen dess har det varit lugnt *knock on wood*.

Nu vaknar Ville och är hungrig (säger både Ville och tuttarna)
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8