• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Undrar var juni är. På förlossningen hoppas jag!!

Marge: Härligt att ha en sån expert här på forumet!! Själv har jag blivit en champagneälskare. Från att ha tyckt det smakade ganska illa tills att tycka det är jättegott. Bollinger är en favorit, hade vi på vårt bröllop

Ela: Hoppas det går bra hos BM idag och att det inte kommer mer blod Tycker du har haft nog med elände nu! Stor kram till dig!

Ego: Idag är jag ensam med båda barnen hela dagen för första gången. Det drog igång med full fart då Ida hostade så hon kräktes i vår säng och Ville har redan bajsat ner både pyjamas och 2 blöjor och tvättmaskinen är igång nu. Härligt med måndag morgon!
    Nu ska jag försöka få i mig lite frukost så jag inte försvinner. Har ju en tendens att gå ner för mycket i vikt när jag ammar så jag måste äta ordentligt. Så lätt att glömma bort sig själv har jag märkt

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Precis, där var juni.Skönt att allt såg bra ut hos BM iaf. Du får ta det lugnt och ladda med tårta och pasta. Kålpudding kan jag annars rekommendera, verkar skrämma ut bebisen (och även förlossningspersonal kanske ).

aigee: Låter som en perfekt frukost i mina ögon!

Fia:  Mm, man prioriterar ju inte sig själv direkt när det krisar med mat och sånt.

Milla: Usch, låter inte som nån optimal start på dagen. Hoppas det blir bättre!

Jag känner mig stressad som mamma. Ända sen jag gick upp har dagen bara kretsat kring blöjbyten, amning, en mammig storasyster, frukost och tvätt. Puh! Men nu sover Ville iaf så jag försöker fixa lite med tvätten och mysa med Ida (plus datortid ).

Hur lång tid tar det att komma in i 2-barnsmamma-rutinerna?

• IdaVi

Ela: Låter ju nästan som det skulle kunna vara något sånt den här gången också?! Du får fråga läkaren när du ska dit. I väntan på det tycker jag du ska vara försiktig med lyft även om det verkar omöjligt att inte lyfta barnen

Fia: Det är först efter 1 år som de 5 dagarna gäller hoppas jag iaf, för jag tar bara ut 2 dagar nu för att spara läääänge på dagarna. Om du får veta något annat får du gärna hojta till

juni: Känns som en dålig dag-TV-dag tycker jag. Skönt att vara snygg i håret iaf  

Själv trodde jag att jag skulle få vila lite men lyckas inte få Ida att somna. Ville sover, men Ida är pigg och jag är skittrött.... Käkar mörk choklad nu, men jag tror jag är immun - blir inte piggare iaf

• IdaVi

cissi: Oj, då borde Ville vara helprickig!! Han kanske också är immun?!

Ela: Vad sköööönt (östgötskan) att BM inte trodde det var nån fara men ändå skönt att få en extra koll!

juni: Kul med variation. Här blir det blodpudding (not my cup of coffee som gammal vegetarian), men Ida gillar det.

Inte för att klaga, men jag har även denna gång drabbats av lock för högerörat. Hände ju när Ida var född också och försvann inte förrän efter några månader. Så här står det om det:

Lock för öronen På grund av hormonerna så kan många gravida kvinnor och även ammande kvinnor ibland drabbas av lock för öronen. Det är vanligast i slutet av graviditeten.
    Det beror på att örontrumpeten som i normala fall är svullen minskar hos vissa gravida och ammande kvinnor. Om du drabbas av lock för öronen så undvik därför näsdroppar eftersom de minskar svullnaden i näs- och örongångar. Besvären brukar försvinna efter avslutad amning.

Då vill jag helst sluta amma nu, känns som man lever i en bubbla

• IdaVi
    juni: Tjohooo! Vad härligt att det börjar hända grejor. Ville föddes 7 timmar efter min teckningsblödning, så jag håller tummarna för att pyret vill checka ut snart! Kram på dig!

malin: Hoppas du får en fin dag med de små. Jag hade en sån dag igår och var helt slut på kvällen även om Ida var snäll och Ville också. Man är inte riktigt van

Näe, lock för öronen är ingen höjdare, men det går ju över iaf även om det kanske dröjer.
  • IdaVi

Oj, missade (blev så upphetsad av junis inlägg ) - Grattis till Agnes på hennes dag idag! {#emotions_dlg.flower}

juni: Kör du med www.varktimer.se? Den använde jag medan jag packade BB-väskan

• IdaVi
    juni: Inte så lätt att veta när det är 3-5 timmar kvar ju. Iofs hade det nog tagit längre tid om de inte spräckt fosterhinnorna eftersom min livmoder verkar gammal och gaggig.
    Har du ringt förlossningen och pratat med dom?
  • IdaVi

juni: Bra att du pratat med dom!

• IdaVi

juni: Det funkar ju det med

Hanya: Håll er inne för 17!!

• IdaVi

Apropå att blinga fiffi så höll maken på att bli galen på mig när jag mellan värkarna fick för mig att raka benen och fiffi innan vi åkte in till förlossningen. Däremot blingade jag den inget, hade svårt att se fiffi och glittret var slut!

Ela: Vad skönt att det såg bra ut på UL. Skönt att få lite svar på dina frågor. Och vad spännande med en liten lillbror (kanske alltså)!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8