• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fisk: Härligt med polett-trillande!

Lycklig: Klart du ska skriva av dig. Hoppas du får träffa en bra BM idag!

Ela: Hoppas det blir bättre snart. Jobbigt med kräkande barn  och illamående familjer!

Jag blir tvärtom imponerad över folk som får bort fläckarna på barnens kläder. Iaf när de kommer upp i "äta själv-åldern". Ida har fläckar på var och vartannat plagg tycker jag. Fettfläckar och annat som jag säkert missar när jag tvättar dom. Nåväl, kläder är ju till för att användas iaf

En liten fråga till nån som kanske har ett svar?! Om man vill sluta med minipiller, spelar det då nån roll om man slutar mitt i kartan eller ska man helst äta klart en karta? Funderar på att sluta med pillrena... Våndas och funderar på det här med syskon fram och tillbaka. Tycker det är jättemysigt men minst lika jobbigt att ha två småttingar. När Ida är på bra humör vill jag ha ett till. När hon är på dåligt humör, min rygg strular och jag lider av sömnbrist, känns det som två räcker.
    Många tankar är det. Att man aldrig kan slappna av!

Nu ska jag göra lite nytta här hemma. Har haft strömavbrott, men nu är strömmen tillbaka igen.
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Undrar också över april. Aprilskämt!? Eller är det min födelsedag som Marge syftar på kanhända?

• IdaVi

Ahaaaaaaa, nu fattar jag!

Ska förresten på anställningsintervju nästa vecka. Kruxet är väl att de vill anställa så fort som möjligt och jag vill vara hemma minst till hösten. Nåväl, alltid nyttigt att gå på intervju och jag har ju redan jobb så gör jag bort mig helt så är det ju ok ändå

• IdaVi

För att förminska typsnittet på skärmen trycker du Ctrl och - (minus) tills det blir normalt igen. Vad du menar med widescreen är jag däremot osäker på?!

• IdaVi

Tack för jobbpeppning och input om minipiller. Har ett piller kvar på kartan. Ska ta en diskussion med maken om hur vi ska göra. Lyxproblem iofs

Lycklig: Låter som ett väldigt lågt blodtryck i mina ögon, men jag har ju aldrig haft problem åt det hållet iofs.
    Hoppas du tog en ledig dag idag och tar igen dig, sover ut och skämmer bort dig själv!

Pysslig: Att de alltid ska vara så sega med ersättare när man ska ha barn?!! Hoppas dom hittar en snart, men det är iofs inte ditt problem

Hanya: Jag tror, men jag vet inte, att de kommer ha stor nytta av varandra i den åldern och bli bra lekkamrater. Så var det iaf för mina syrror, som det bara är drygt 1,5 år mellan (sen kom jag 8 år senare än mellansyrran ). När man har en 2-åring och en nyfödd har de ingen nytta av varandra direkt.
    Men nu börjar Ida och Ville leka lite. Ida älskar att få Ville att skratta. Så gulligt!

juni: Usch, inget kul med såna nätter! Ville har också varit stökig ett par nätter nu och varit jättepigg ett par timmar per natt. Och sover han "länge", så är det max 2,5 timme i sträck. Börjar kännas nu efter nästan 5 månader! Snark!!
    Vi får peppa varandra!

afroditer: Stackare, vilken otur ni har! Hoppas ni piggnar till snart!

Nu ska jag snart iväg och handla lite vårjackor (även om det kändes lite avlägset idag när jag fick krångla på Ida fleecetröja, overall, vantar osv) till barnen.

Ha en jätteskön helg allihopa!

• IdaVi

Fisk: Åh, vad tråkigt! En jättekram till dig!

Boomie: Skönt att höra att det är fler som "glömmer bort" vad som ska göras i hemmet efter dagislämning
    Och bra att du skrev om ståbräda! Måste vi ju också köpa.

Lycklig: Grattis till ett lycket RUL och till en liten lillebror! Vad gulligt!

Pucha: Låter underbart skönt och mysigt!

Ska snart slänga ut lite annonser på Blocket också. Vi har ju 4 vagnar, känns lite overkill Och en EU-moped som inte används. Och en säng osv... Borde ta tag i såna grejor. Ska bara... först!

Och så borde jag träna ryggen som fortfarande är paj så jag inte får skäll av sjukgymnasten när jag ska tillbaka dit

• IdaVi

Äsch, kan man spontanköpa 2 soffor är det ju inte konstigt att ha 4 vagnar! Nävars, men vi har en syskonvagn, en sittvagn, en sitt/ligg och en sulky. Bra va?!

Hanya: Visst är det kul med långa nattningar - NOT!! Har tyvärr inget bra tips, men jag skulle nog också testa med att ta bort middagsluren.
    Ser inte fram emot morgondagen då jag kommer vara solokvist med två bångstyra barn vid läggning.

Boomie: Vad skönt att TUL gick bra! Och "skönt" att höra att fler har förvirrade män!

Johanna:  Härligt med lyckat RUL och att E fick en OK-stämpel i rumpan!

Fiji & Lycklig: Så fort jag hade gjort mitt RUL började jag använda tajta kläder igen. Men jag upplevde också att många inte vågade fråga. Jag har själv gjort bort mig en gång när jag var tvärsäker på att det var en gravidmage tjejen hade. Men ack så fel jag hade och skämdes massor! Så jag säger ALDRIG MER något om någons mage utan att veta!

Aproå läggning så testade vi igår, för första gången, att låta Ida somna själv - utan oss i sin säng. Till slut gick maken faktiskt ut ur rummet och vi hörde hur hon sjön och jollrade. Sen blev det tyst en stund innan hon insåg att ingen var där. Då kom skriket, maken gick in och tröstade och sen somnade hon av sig själv

Och apropå jobb ska jag på anställningsintervju i eftermiddag. Har ju redan ett jobb, men efter diverse omorganisationer är jag ganska trött på det och jag kommer inte heller ha kvar samma arbetsuppgifter efter mammaledigheten. Men tyvärr kommer jag nog inte få detta jobb. Vi är 3 som ska intervjuas men jag vill inte börja jobba redan nu och det är ju ett krav de har. OM inte de andra är riktiga rötägg, för då kanske de kan vänta på mig

Och lite mer ego-snack. Tror f-n i mig att pollenallergin är igång nu. Idag svider det i ögonen och näsan rinner. Det är den enda nackdelen med våren!

• IdaVi
    Zeeda: Stor kram till dig!
    Skit att allt ska hända på en gång också! Hoppas att makens op går bra, då blir det ju säkerligen lite lättare för er som familj. Och skit med ditt jobb också! Jag har inte blivit varslad, men informerad om att min tjänst (mina uppgifter) inte kommer finnas kvar när jag kommer tillbaka från ledigheten. Därför söker jag nytt jobb nu..
  • IdaVi

Tack för tumhållningarna inför jobbintervjun (som var i onsdags ). Intervjun kändes kanonbra och jag är helnöjd med min insats. Nu är det upp till dom att bestämma hur dom vill ha det. Det var jag och två till som var kallade på intervju så chansen är ganska stor ändå. Men som sagt, det hänger ju lite på när jag kan börja jobba osv.
    I vilket fall som helst är det ju nyttigt att gå på intervjuer

Har varit gräsänka sen igår morse och den här natten var inget rolig. Ville har ammats ett antal gånger och var lite mer hängig efter vaccineringen igår. Ida vaknade 04.30 och ville ha välling och kunde inte somna om därefter så jag tog in henne i dubbelsängen med mig och Ville. Sen var hon jättesnorig så jag fick ge mig upp och leta efter nässprayen.
    Idag är jag skittrött och Ida var inte tillräckligt pigg för att gå till dagis trodde jag. Men nu tycker jag hon verkar skitpigg så vi får se hur jag ska orka med den här dagen. Maken kommer hem i eftermiddag tack och lov!

Ville är en stor kille! Väger 7700 g och är 69 cm lång! Det ni!

Oj, vilket egoinlägg det blev!

Skickar ett lass med kramar till alla och hoppas ni får en skön helg med era familjer! Sköt om er!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8