• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barba: Hoppas du mår bättre nu!

Assar: Åh, vilken fin skyddsängel! Jag köpte ett änglaspel. Tänkte det kunde vara fint att tända ett ljus för lillebror. Nu blir jag tårögd igen...
    Härligt, nedräkningen har börjat!

Fiolina: Tack!

Zenobia: Jobbigt med tänder! Tycker mig se en i övre käken som är på G på Ville. Kanske är därför han är så hängig också?!
    Förstår verkligen hur du känner dig. Man blir helt slut av trötta/hängiga barn...

Pysslig: Bra att du är stylad för förlossningen nu! Maken blev smått hysterisk när jag fick för mig att raka benen innan vi åkte in till förlossningen kl. 04!

Fiji: Oj, det var inte dåligt att jobba så nära inpå BF! Vi får väl se hur det går med det!
    Ida är född på BF och Ville 1 dag före BF. Så jag är gaaaanska bra på att håla tiderna!

Lycklig: Hoppas magen blir bättre snart. Har tyvärr inga bra råd att komma med...

Ego: Har inte sovit på några nätter nu. Ville har feber till och från, är jättetäppt plus att näsan rinner. Han är otröstlig och gråter hela tiden. Är nöjd kortare stunder på dagarna, men vill helst bli buren. Är så trött så det känns som jag ska kräkas

Ha en jättebra helg allihopa! Nu ska jag slänga mig i soffan och svimma en stund!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Hej alla!

Här kommer ett livstecken från mig. Har haft massor att göra, krånglande dator och trotsande dotter. Därför har inte tid funnits för att kolla läget här inne

Skickar en grattiskram till Pysslig även här! Vad gullig hon är lillasyster!

Ego: I söndags var vi i parken och lekte och Ida fick en 88:an. Mycket korkat av mig i efterhand, då jag läste att det var 3% hasselnöt i den. Men det var iaf inte ägg och vi visste ju inte om hon skulle reagera på nötter eftersom hon inte testat tidigare. Men tyvärr gjorde hon det! Efter några tuggor gav hon glassen till mig, började gråta, klia sig på tungan, svullna upp på läpparna, dra i tröjan runt halsen osv och var helt hysterisk! Jag fick halvpanik och frågade syrran vad jag skulle göra. Vi tog det kloka beslutet att ringa 1177 som genast skickade en ambulans med blåljus! Sen fick vi tillbringa ett antal timmar på barnakuten tills svullnaden gått ner och hon verkade må bättre.

Jag vet inte hur många gånger jag rannsakat mig själv om varför jag lät henne äta glassen med tanke på att jag vet att vi har nötallergi i släkten.... Känner mig riktigt korkad som mamma!

Men som tur är gick det ju bra. Nu är det helt nötfritt tills vi fått remiss och får veta vad hon inte tål. Snuttan!

Hinner tyvärr inte läsa ikapp just nu. Och sorry för det långa ego-inlägget Hoppas det blir lite lugnare imorgon igen. Sköt om er så länge!

• IdaVi

Tack, ni är ju för snälla!

Ela & juni: Vad är det dom säger?: Nobody's perfect!!

Ela: Var har ni varit?

Assar: Oj, det var snabba bud minsann! Du får ha make och mamma i koppel! Nävars, det går säkert kanonbra ska du se!

Knase: Inte meningen att få dig att gråta... men jag grät igår, när chocken kom

• IdaVi
    Ela: Aha, så du kombinerade semestern med lite seriös research! Klart han skulle ha lite nötter till ölen! Det hör ju liksom till!
  • IdaVi

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} Grattis till de små underverken Assar och Ellie

Apropå att stanna kvar på BB så åkte vi också hem samma dag med Ville (nr. 2). Det var inget vi hade valt själva, men blev rådda till då det var överfullt på BB och jätterörigt. Hann inte riktigt landa i att vi fått en bror kände jag och mycket av energin gick åt till att försöka få Ida att vara mindre svartsjuk. Men det gick bra ändå

Har sovit 2-3 timmar i natt. Har slutat amma helt och Ville var hungrig i natt. Plus att Ida for omkring i vår säng hela natten och när hon inte snurrade runt så snarkade hon. Pust! Kikar in imorgon igen när jag har mer tid! (eller har jag mer tid imorgon...? )

• IdaVi

Vad skönt att alla småbebbar verkar växa och må bra!

Assar: Ville fick icke godkänt på ena örat vid första kontrollen, men då var han jättesnorig så det berodde på det. Andra gången gick det utan problem. Det är tydligen ganska vanligt att det strular med ena örat och sen rätar till sig

juni: Vi åker aldrig buss eller spårvagn heller. Ida har gjort det med dagis och syrran några gånger men aldrig med mig. Jag är för bekväm eftersom vi får gå 2 km till bussen, åka buss ca 10 min och sen byta till spårvagn. tar ungefär en timme att komma till stan då istället för 10 min med bil

Men visst förstår jag att det kan vara ett äventyr för dom!

Idag har jag satt in en spiral. När de ändå grävde där nere fick de göra cellprovtagningen också. Så nu är jag ganska öm och känns som jag har mensvärk. Känns för övrigt helkonstigt att ha spiral när vi kämpat som grisar för att bli gravida. Men två perfeka barn får räcka

Och apropå amningen så sov Ville ända till 06, fick lite välling, somnade om till 08. Underbart! Hoppas den här natten blir lika bra!

Nu ropar Ida i badet och har fått kallsup!

• IdaVi

Måste bara förtydliga att maken var med i badet. Så ni inte tror jag låter henne bada själv medan jag surfar

• IdaVi

Ela: Precis! Vadå hon fyller ju 3 i höst! Nån gång ska hon väl lära sig?!!

• IdaVi

Ela: Grattis i efterskott till 2-åpringen! Visst går tiden otroligt fort?! Jag kan inte fatta att Ida blir 3 i höst!

Milla: Skrinda skulle jag inte orka dra omkring på i Kolmårdens djurpark. Du får svänga förbi mig och låna syskonvagnen. Jag bor ju inte långt ifrån. Ärligt talat alltså!! Inboxa mig i så fall

Apropå småbebbar så kände jag för första gången förra veckan att jag är klar på barnfronten. En väldigt udda känsla eftersom jag alltid varit lite "avundsjuk" på alla magar. Men när jag var på KK förra veckan och satte in spriralen så kände jag ingen avundsjuka. Tyckte de hade fina magar, that's it! Men det kanske hinner förändra sig

Och apropå spiral... Är det någon som upplevt att ni fått mer flytningar efter att ha satt in spiralen? Jag satte in den förra onsdagen och sen dess har jag haft jättemycket slemmiga, typ ÄL-flytningar. Kan det bero på att de varit inne och grottat där? Gjorde ju även cellprovtagning samtidigt

Nu ska jag slänga mig i solstolen medan Ville sover. Ida är på dagis idag och torsdag, sen är det semester. Imorgon ska vi till sjukhuset och göra pricktester på snuttan.

Ha en underbar dag i solen!

• IdaVi

Klaga inte flickor! Ni har inte en 700 meter lång backe hem från dagis att dra syskonvagnen i! Här är det backigt värre, åt alla håll. Vem behöver gå på gym liksom?!

Ska iväg med Ida till sjukhuset för pricktest idag. Återkommer senare med "diagnosen"

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8