• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tilda: Hur går det? Hoppas det drog igång i natt!!

Fiji: Vad roligt att berätta för familjen!

Lycklig: Härligt att magen växer och bra att du fått en tid för samtal hos BM!

Skit att inte VM hade mammakläder i min stad. Utbudet är ju inte det största direkt!

Kram till alla som är sjuka, illamående, hängiga och även alla som mår bra. Nu ska jag slänga mig i soffan medan Ville sover. Har fått mjölkstockning igen och haft feberfrossa halv natten. Slut som artist!! :-I(
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Hoppar in med ett totalt egocentriskt inlägg men jag känner mig slut som förälder. Batterierna är urladdade och jag känner bara för att gråta

Nån som har något tips på hur man ska orka sig igenom dagarna när de bara består av vredesutbrott och trots från dottern. Jag är den "elaka" föräldern som får göra allt tråkigt och ta all skit. När Ida blir arg skriker hon efter pappa som sen kan ge henne den uppmärksamhet hon behöver.´Han kommer hem från jobbet och leker och är den roliga föräldern. Jag får ta alla utrbrott från det att hon hämtas på dagis, med skrik och vrål och gnäll och slänger sig på golvet/i snön på vägen till bilen. Sen fortsätter det tills vi kommer hem och jag lyckas få i henne lite "mellis". På dagis är hon glad och jätteenergisk. Mot mig är hon den totala motsatsen.

Jag är helt slut, har inte sovit en hel natt på evigheter, är ständigt förkyld och trött. Känner mig som världens sämsta förälder.  Usch, så här skulle det ju inte bli när vi fick det andra barnet

Kram till er alla där ute!

• IdaVi

Tack Tilda och Söder! Och du Tilda, jag håller tummarna för att Minna kikar ut snart!

• IdaVi

Zeeda: Han äter nästan varannan timme, men nu verkar det börja lugna sig. Kruxet är att även Ida sovit dåligt sen Ville föddes, men henne tar iofs maken. Men jag vaknar ju även då tyvärr. Plus 4-5 ggr till. Tror lite sömn skulle göra susen för jag blir så himla känslig när jag är trött. VI försöker introducera välling till V, sen kanske maken kan hjälpa till lite mer.

Tack för att jag fick skriva av mig lite. Känns bättre bara av att göra det. Känner mig lite egoistisk när jag vet att tråden är full av människor som mår illa, har ont och väntar på sina bebbar!

• IdaVi
    malin: Kruxet är nog att jag är den som sätter gränser och maken ger med sig. Ida är inne i en period när hon vill bli buren hela tiden. Av naturliga själv (och min rygg) går inte det då jag ofta bär/ammar Ville. Men maken bär gärna, har henne i knät och myser,busar och badar. Jag borstar, tar på kläder, byter blöja, stressar till dagis osv. Tror maken ska få göra lite mer tråkiga saker också så han inte bara förknippas med lek.
    Sen har vi också haft en diskussion om att vi måste ha samma gränsdragningar. Jag kan ju inte säga nej och sen kommer maken hem och säger ja.
    Kram tillbaka!
  • IdaVi

Tack för alla gulliga kram-hälsningar! Ni är ju för goa, så glad att ni finns allihopa!

Milla: Jättekram till dig också! Inte blir det bättre när ekonomin krånglar heller! Tror faktiskt också att den här evighetslånga vintern strött salt på såren också. Man har ju noll energi efter mörker och kyla....
    Skönt att det går bra med medicinerna iaf

juni: Hoppas ni fick en mysig fredagskväll efter vredesutbrott och elände!
    Ville vände sig också från mage till rygg idag. Helt plötsligt låg han på mage när vi åt frukost.

Pysslig:

cissi: Bamsekram till dig med!

Fio: Vadå, kommer inte du uppdatera oss med Apgarvärdet det första du gör?!

Eva: Skitjobb! Hoppas ni drar in ett par mille på lägenheten nu!

Sara: Tjoho, en hel vecka utan VAB!!

Tilda: Hoppas Minna vill ut redan i natt, annars är det ju nära ändå! Efter min slemmis släppte tog det 7 timmar tills Ville var ute. Håller tummarna! Och hoppas så klart det gått bra för gudfar med fru.

Ego: Idag är det bättre. Jag är väldigt sliten och har dåligt tålamod och nära till gråten. Men Ida har varit snällare, och bara fått några utbrott under dagen. Nu ligger hela familjen i badet (utom jag som har egentid vid datorn) .

Hoppas alla får en skön lördagkväll så ska jag logga ur och hålla tummarna för Tilda så länge!

• IdaVi

En jättestor grattiskram till Tilda och lilla Minna! Vad härligt att hon kom ut till slut!

Zeeda: Usch, vad läskigt! Skönt att allt såg bra ut och bra att ni kontaktade förlossningen!

Och ett jättegrattis till alla kvinnor på Internationella kvinnodagen (som egentligen inte borde finnas kan jag ju tycka. Varje dag borde vara våran )

Ska vila en stund medan Ville sover. Jag är genomförkyld och har jätteont i skallen, trist!

• IdaVi
    cissi:

Zeeda: Ville föddes på 39+4 enligt papprena. Kanske något att satsa på?

Torkar mina tårar efter att ha sett förlossningsprogrammet från igår. Så mycket känslor det väcker. Var ju trots allt inte länge sen man var där. En gång till vore ju häftigt att få vara med om det.... Men men...

Nu ska jag snörvla iväg och hämta storasyster på förskolan. Ha en skön dag allihopa!
  • IdaVi
    {#emotions_dlg.flower} Jättegrattis till Fisken & Kaninen! {#emotions_dlg.flower} '

Vad roligt med lite nya plus i tråden!

Och kanske har jag missat något mer plus eller om någon lillebroster kikat ut? Hinner inte hänga här så mycket längre. Dels har ryggen varit heltrasig och dottern har matvägrat och varit riktigt trotsig och lillebror sover dåligt på nätterna.

Annars är det bara bra Kikar in igen när jag har mer tid. Ska ha lunchdate här hemma och måste handplocka lite dammtussar!

Ha det bra allihopa!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8