-
-
Sovbebisar?! Vad är det för något?? Jag trivs i mörka ringar under ögonen. Man kan kompensera med ögonskugga på ögonlocken för ett mer jämnt resultat!
Här hemma är det rena rama sjukstugan. Ida har varit hemma från dagis hela veckan, igår hade hon 40 graders feber. Ville är feberfri, men jättesnorig, nyser och hostar hela tiden. Sömnen blir det dåligt med då det snoras och är täppt hela nätterna...
Nu fajtas barnen... Får kika in senare, när de sover
-
Sådär, då sover Ville iaf... De har bara "bråkat" hela morgonen. Ibland leker de riktigt bra, men inte idag. Jag har inte suttit en minut. Fick springa omkring och äta frukosten och "rädda situationen"..
Barba: Kul att se dig här igen! Grattis!
Lady W: Vad skönt att allt såg bra ut på UL!
Assar: Halloween it is!
Inte nog med att man varit hemma ett par dagar med hängiga barn, igår var maken iväg på möte på kvällen också. Men idag ska jag se till att komma iväg och få lite egentid. Ska sätta mig på ett fik med en latte och bara vara. Plus kanske shoppa något snyggt till mig själv.
Because I'm worth it!
-
Hehe... Tänk om man varit gravid nu, då hade man kunnat köpa Isabells mammakollektion...
Nån som spanat in den?? Är det snygga grejor? Dyra?
-
Assar: Får vara glad om man kommer i de vanliga kläderna istället så mycket onyttigt som jag stoppar i mig. Blir nog bättre när jag börjar jobba hoppas jag :-
Svårt det där med test eller inte. Med Ida gjorde vi det inte, med Ville gjorde vi både NUPP/KUB. Hade värdena varit dåliga hade vi ju gått vidare med fvp, men det behövdes inte. Jag fick ju bättre värde också för att äggen var plockade 2-3 år innan och alltså yngre än mig
Nu är barnen glada igen och Ida har t.om ätit några makaroner och korvbitar. Tjoflöjt! Kanske blir dagis på fredag ändå! -
Krya på sig lilla Nils!
Trodde Ida skulle kunna gå till dagis på fredag. Hon har haft feber sen i söndags, men igår var det bara 37,6 så jippie tänkte jag. Men i natt låg hon och skrek och vred sig i sängen till 04. Vi ringde 1177 som tyckte vi skulle åka till akuten om det inte blev bättre. Vid 04 blev det bättre, så vi fick lite sömn.
Imorse hade hon 38,7 igen... Skit!
Sorry, nu har jag två barn som hänger i mina ben... Får kika in när (OM) de sover samtidigt igen...
-
Fiji: Hon sa att det var magen som gjorde ont och hon drog liksom upp knäna mot magen hela tiden. Jag tryckte även på öronen för att se om hon reagerade/fick ont men tyckte inte jag fick nån reaktion.
Idag är det "bara" feber. Ville snorar som bara 17.
Får man lägga sig ner och bara krevera? -
Måste man skrika i smyg? Inte lika skönt ju!
Vad bra att det gick bra att rida... Jag har äntligen fått Ville att somna. Nu ska jag se om Ida vill mysa i soffan med mig... Hopplöst att få dom att sova samtidigt ju!
-
Studsboll!!! Hahaha, precis vad jag behövde idag, lite humor i tillvaron!
juni: Hur har det gått?
Johanna: Fy vad tufft! Maken byter jobb nu så får vi se vad det innebär. Han har klarat sig utan resor sen vi träffades. Tror det blir mer jag som får resa sen, men bara till Arlanda iofs
Förmodligen har Ida körtelbuk, det är därför hon har haft så ont i magen. Väntar på mer info från en dagismamma som jobbar på barnkliniken. Bra med såna vänner ibland!
-
juni: Hoppas det går bra på VC!
Lite info om Körtelbuk: Vid en lång rad infektioner börjar lymfvävnaden i magen att arbeta. Lymfvävnaden innehåller kroppens försvarsceller och dessa finns samlade i lymfkörtlar. Vid vissa typer av infektioner får man en mer kraftig svullnad av dessa körtlar, med värk och ömhet i magen. Inflammationen i körtlarna kan även ge en lättare övergående retning av bukhinnan. Ett flertal virus, och i vissa fall även bakterier, kan ge en sjukdomsbild på detta sätt.Symtombilden vid körtelbuk kan ofta starkt likna blindtarmsinfektion. Ultraljudstekniken har gjort att det är lättare att ställa diagnosen, genom att de svullna körtlarna syns vid undersökningen. Tidigare var det vanligare att läkaren var tvungen att operera för att utesluta blindtarmsinflammation.
Behandlingen vid körtelbuk är vanlig receptfri smärt- och febernedsättande medicin. Besvären brukar gå över på några dagar till någon vecka.
Men som sagt, det är ju bara vad dagismamman tror att Ida har. Ingen läkare har ju kollat på henne.