• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Persefone: Så klart är lillebror i magen värd alla pengar i världen! Min svägerska med man har lagt ner en kvarts miljon på att få ett litet syskon till deras dotter. Tyvärr har det inte lyckats, trots att de t.om varit utomlands där tekniken är lite annorlunda, och de genomgår nu den jobbiga processen att sälja/ge bort alla kläder, leksaker osv som var tänkt till syskonet... Rättvist är det verkligen inte här i världen... Det har faktiskt gjort att jag nästan känt "skuld" till att vi lyckats få två (perfekta) barn på 4 försök (1 IVF + 3 FET), plus 1,5 års kämpande + dubbla doser Pergotime i omgångar. Så egentligen borde jag inte känna som jag gör... Men det är svårt....

Moppen: Tror jag har glömt att gratulera till en liten syster!

Pysslig: Vad skönt att få rensat. Jag är ingen samlare, men har svårt att slänga. Men det är en skön känsla när man får lite ordning i kaoset. Ska också göra det, vilken dag som helst!

Fiji: Stackars lilla P vilken otur han har. Och N också så klart! Hoppas dom frisknar till snart!

Nu ska jag slänga mig i duschen för sen ska jag in till stan och äta lunch med mina gamla tjejkompisar och kollegor. Ska bli kul! Passar även på att shoppa lite. Till barnen naturligtvis, vad trodde ni?!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Och där försvann radbrytningarna... Nåväl, jag har ju iaf använt fetstil!

• IdaVi
    hormon: Vecka 18?! Blev inte du gravid typ nyss?! Mysigt med buffar!

Norrland: Bamsekram till dig! Hoppas och håller tummarna för att det är så som Anna skriver!

Fiji: Hoppas det vänder nu för lillebror!

Anna: Gick det bra på kursen? Var det någon som kommenterade ditt knaprande?!

Persefone: Har nog kommit till måls med mitt beslut (som givetvis kan ändras) om att två barn är lagom. Är så skönt nu när Ida börjar bli större och mer självständig. Men vem vet, kanske blir sugen på en sladdis sen!

Idag fyller Ville 1 år!  Hjärta Stora killen!  Lagom till sin 1-årsdag tog han också sina första stapplande steg igår och tycker det är jättekul att stå och gå!

Nu ska jag passa på att äta lite. Har varit på babysång och om en timme ska Ida hämtas. Ha en jättebra helg allihopa!   
  • IdaVi
    Anna: Det går säkert bra ska du se! Jag var på två 40-årsfester som nygravid med Ida. Ena gången skyllde jag på att jag skulle köra bilen hem och andra gången var ju festen i Sthlm så då skyllde jag på magkatarr. Många tjatade om att vi skulle ta en taxi hem och ju senare det blev på kvällen desto mer tjatiga blev dom

Tack Fiji & Assar!  

Nån som kan något om mjälten? Varför får man ont i den när man ätit? Och varför gör det ont  när man trycker på magen där? Bara undrar lite... Har ju varit så typ 6 månader nu  
  • IdaVi
    Assar: Är nog inte mjälten enligt en sjuksköterska. Får ringa VC, jag avskyr VC..., Väntar nog lite till!
    Ville slänger sig gärna också och räknar kallt med att man alltid fångar honom!  Bra träning minsann!

Apropå gåstol så fick vi låna en för ca 2 månader sedan. Men det var nog för sent för Ville. Han ville hellre stå bredvid stolen och putta runt den!

Lady W: Har du provat att dricka iskallt vatten? Eller äta Rollo (eller hur var det Fiji)? Det var lugna perioder i magen hos mig med båda barnen. Med Ida vet jag att det var flera dagar som jag inte kände något och när jag bestämde mig för att ringa BM så buffade hon till.
    Det går säkert jättebra!

Ego: Blev bortbjudna till grannar och dagiskompis igår. Jättetrevligt, ända tills maken fick för mycket whiskey i sig. Han sov halva natten på toalettgolvet.. Jag är så besviken! Ni minns kanske att det hänt ett antal ggr förut. Vet ärligt talat inte om jag pallar med fler gånger. Han lade Ida i sängen med stickad tröja, strumpor och byxor. Vinglade med henne på armen...
    Får bli ett rejält snack idag. IGEN! Och ikväll får vi gäster, så oladdad för det. Som tur är dricker inte pappan och mamman är väldigt försiktig... 

Tråkigt om det ska behöva bli skilsmässa........          
  • IdaVi
    Anna: Han förstår nog allvaret. Men tyvärr försvinner ju det sunda förnuftet så fort han blir bjuden på sprit. Han MÅSTE lära sig säga nej. Varför skulle det vara så pinsamt att tacka nej till sprit?
    Ida sover fortfarande, helt otroligt! Vet inte alls hur hon påverkas när han blir sådär. Men hon är ju 3 år nu och förstår nog mer än man tror!

Lady W: Tack! Väldigt passande att börja knalla när man fyller 1 år!
    RIng BM om du känner dig orolig, följ ditt hjärta och gör det som känns bäst för dig! 

Norrland:  Jorå, han har ångest idag. Men det har han haft alla gånger det har hänt. Ingen idé att prata med honom på kvällen, han måste nyktra till. Och så lovar han igen att inte dricka starksprit. Det är ju sprit han inte tål, vin och öl går ju ok bra iaf.

Jag har ont en bit under revbenen, på vänster sida. Det känns nästan som håll fast mycket värre, fast liksom på ett litet område. Sen gör det jätteont när man tar på området, utanpå magen alltså. Trycker jag gör det jätteont. Ibland gör det ont bara jag petar lite på magen. Blir ofta värre när jag ätit.

hormon: Tack!
    Karlar är väl som dom är ibland. Och ok om det händer nån gång. Men när det blir så här varje gång det bjuds på sprit så tröttnar man. Stackars barn som får se sin far full. Stackars mig som sitter som en kontrollbitch och är orolig för att han ska bli full varje gång. 

Kram till er alla och tack för att ni är så gulliga!    

• IdaVi
    Barbra: Stor kram till dig! Jag vet precis hur du mår nu... Vi verkar vara i samma sits. Synd att vi inte bor närmare varandra, annars hade vi ju kunnat träffas och prata om det.

Jag är också lite anti-sprit. Jag älskar vin, men hatar att förlora kontrollen och så fort det börjar snurra slutar jag dricka. Den spärren saknar tyärr min man. Mina systrars pappa var alkoholiserad och söp ihjäl sig. Han dog ungefär samtidigt som jag föddes (han är inte min pappa). Min farmor var också alkoholiserad och mamma har senare berättat att hon vid flera tillfällen varit för full för att ta hand om mig när hon skulle vara barnvakt. Som tur är har jag inget minne av att jag sett henne onykter. Men hon träffade på senare dagar en man som också var alkoholiserad...

Min make har ska ha några vita veckor nu har han sagt. Får se hur länge det håller. Igår blev det iaf lugnt, men det brukar det bli dagen efter en rejäl fylla

Kram till dig! Inboxa mig om du vill "prata ut"!  
  • IdaVi
    Norrland: Jag gjorde båda mina VUL i vecka 7+. Kanske finns någon anledning till att de vill lägga dom lite senare. Iaf på RMC i Linköping. Håller tummarna för dig fortfarande!
    Gaser kanske det är... Låter inte så mysigt alls!

Barbra: Hur har det gått med gubben? Hoppas det går bra på VUL idag! Kram!

Hej hej malinK!  

Anna: 
    Vad skönt att det "bara" är 3 dagar kvar!   

Hur fort går inte tiden?! För ett år sedan var Ville precis nyfödd. Och nu tar han små steg och är jättekaxig

Nu ska jag göra mig och barnen i ordning för en sväng till mataffären. Håll tummarna för att de håller sig lugna!  
  • IdaVi

Måste bara berätta, om jag inte redan gjort det... Förra veckan när jag klev ur duschen hängde tampongtråden ner mellan benen. Ida stirrade på den och frågade sedan "Vad är det där. Är det en snopp?"

Hahaha!  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8