• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hoppas det har gått bra för Barba idag!

Fisk: Spännande med inskrivning! Min BM tjatade absolut inte om kub/nupp, snarare tvärtom. Men hon är iofs lite "bohemisk" och har arbetat i Afrika som BM i 7 år och tycker att man i Sverige fokuserar för mycket på smärtlindring etc. och glömmer bort människan i det hela.

Vad sega vi är idag då... Har varit och handlat, tvättat en maskin (inkl. kottar). Annars har vi mest tittat på film och myst i soffan. Ville ligger ute i vagnen och sover    

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi
    Barba: Åh vilken bra dag! Grattis!
  • IdaVi

En liten fråga bara... Kanske i fel tråd, men jag testar ändå!

Visst är det så att reaktioner från tomater inte beror på allergi utan på nån sorts överkänslighet? Ville fick testa en halv körsbärstomat och blev helt flammig runt munnen. Jag är ju lite allerginojig som ni vet...   

Ska man undvika tomater helt eller hur ska man göra?

Barbabra: Ät för fasen! Jag åt massor (mest godis iofs), vilket säkerligen förklarar mina +15 kg och +17 kg! Lika bra att äta när man "får"!    

• IdaVi
    Fiji & Fisken: Som jag trodde ungefär. Han tål det ju i lagad form (tomatpuré och krossade tomater) så det blir ju inte svårt alls att undvika

Snor från nätet: Det är skillnad mellan allergi och överkänslighet. Vid allergi kommer reaktionen snabbt efter kontakt med allergenet, medan det vid överkänslighet blir en fördröjd reaktion. Allergi kan upptäckas genom IgE-test / RAST och pricktest.  
  • IdaVi

Tror förresten att överkänslighet kanske kan övergå till allergi. Men det är bara vad jag personligen tror

• IdaVi
    hormon: Kiwi minns jag att Ida reagerade på förra året. Men inte i år. Hon har reagerat på stenfrukter också iofs.

Pyttis: Vad är det i ballerina kladdkaka?!  
  • IdaVi

Åh vad bra med så många kunniga i tråden!

Persefone: Förstår det, dom är ju för söta dom små liven (iaf när de sover *mummel mummel*) 

zenobia: Oj vad fort tiden går! 

Vilken skitnatt vi har haft rent ut sagt... Ville har varit vaken flera timmar och det känns som jag var på jordens party igår (I wish)! Hoppas han sover länge på dagen så jag får sova ifatt lite.
    Har också lämnat en väldigt hostig dotter på dagis. Hoppas inte det blir värre.

Näpp, nu ska jag hälla i mig en kanna kaffe! Ha det bra tjejer!         

• IdaVi

Noi: Kul att se dig igen!

hormon: Hade mycket mer SD med Ville än med Ida. Också ofta i samband med stress, ansträngning eller hmmm... sex
    Så länge det inte gör ont tror jag inte det är nån fara. Men kolla med din BM när du träffar henne/honom för säkerhets skull.

Anna: Jihooo!!! Tänkte väl att det skulle vara något så som du knaprar riskakor! Härligt gumman!

Ville ligger utslagen i sängen. Har hjälpt mig att kratta löv så han blev helt slut

• IdaVi
    Assar: Ida gjorde gymnastiska övningar på Villes dop och hoppade i trappan. Tog även bort själva "muffen" från kantorns mikrofon och gjorde att stämningen blev väldigt glad och avslappnad
    Hon ville dock inte hälla vatten men det gjorde en av kusinerna istället.   
  • IdaVi
    malink: Jaa, han åt nog ett par löv och lite jord iaf!

Nu har jag beställt lite kläder online så jag har till jobbstarten. Det blev mest toppar och cardigans, byxor är svårare att beställa tycker jag. 
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8